וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סרטים ישראליים התקבלו לפסטיבל טרייבקה

6.3.2013 / 17:53

"שש פעמים", סרט הביכורים המדובר של הבמאי יונתן גורפינקל, ו"רוקדים ביפו" התיעודי של הילה מדליה ישתתפו בתחרויות הרשמיות של הפסטיבל הניו-יורקי

נציגות ישראלית מכובדת בפסטיבל טרייבקה: אירוע הקולנוע הניו-יורקי פרסם היום (רביעי) את רשימת הסרטים שישתתפו בפסטיבל ה-12 במספר שיתקיים בין ה-11 ל-28 באפריל, וביניהם כלולים שני סרטים ישראליים, שיתמודדו בתחרויות הרשמיות לסרטים עלילתיים ותיעודיים בפסטיבל.

"שש פעמים", סרט הביכורים של יונתן גורפינקל, ישתתף בתחרות העלילתית. הסרט נבחר לצד 11 סרטים מכל העולם שיוקרנו בבכורות עולמיות ואמריקאיות. הסרט, בתמיכת קשת וקרן הקולנוע הישראלי, ממשיך את סיבוב הפסטיבלים הבינלאומי שלו לאחר שזכה בפרס "מבט אחר" בפסטיבל סן סבסטיאן באוגוסט האחרון ובפרסי הביכורים, התסריט (רונה סגל) והשחקנית (סיון לוי) בפסטיבל חיפה באוקטובר האחרון. מולו יתמודדו בטרייבקה סרטים מארצות הברית, טייוואן, בלגיה, צרפת, אוסטרליה, ואפילו עיראק.

"שש פעמים", שיעלה לאקרנים בישראל בחודשים הקרובים, נוצר בהשראת אירועים אמיתיים ומתאר כמה שבועות בחייהם של קבוצת מתבגרים בני 17 בהרצליה פיתוח. הן עבור גורפינקל והן עבור סגל מדובר בפיצ'ר ראשון לאחר קריירה ארוכה בטלוויזיה ובעיתונות. רן תלם, סמנכ"ל תכניות קשת, מסר: "אנחנו שמחים וגאים לתמוך ולהשקיע בסרט ישראלי חשוב ועטור פרסים שממשיך לזכות בהכרה בארץ ובעולם. יש לנו הזכות להמשיך וללוות את יונתן גורפינקל, שהחל כאיש טלוויזיה בצוות מקימי 'ארץ נהדרת', במסע ההצלחה של סרטו הראשון בקולנוע ומאחלים לו בהצלחה".

"רוקדים ביפו", שיתמודד בתחרות לקולנוע תיעודי, הוא סרטה של הילה מדליה העוסק בפייר דוליין, מורה ורקדן נודע של ריקודים סלונים, המשוכנע כי ריקוד יכול לגשר על פערים חברתיים ותרבותיים. את אמונתו הוא מיישם בפרויקט המפגיש בין ילדים יהודים וערבים ביפו, עיר הולדתו. אתמול נודע כי הסרט ישתתף גם בתחרות הרשמית של פסטיבל דוקאביב הישראלי.

מה דעתכם על הפריחה העולמית של הקולנוע הישראל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully