וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: הקריירה של עומר אדם בצניחה?

חגי אוזן

11.3.2013 / 0:07

משהו לא טוב עובר על הקריירה של עומר אדם, שעד לא מזמן רק צברה תאוצה: פחות הופעות, פחות להיטים, פחות קהל. וגם: הדואט החדש והלא משכנע של זוהר ארגוב. טור מוזיקה מזרחית

עומר אדם: זמר בהקפאה

פחות מ-1,500 איש הגיעו ביום רביעי האחרון להופעה של עומר אדם בהאנגר 11 בנמל תל אביב – מתחת לציפיות, במיוחד נוכח העובדה שבאותו ערב אירח אדם את ילד/נער הפלא הטורקי מהמט דאש. "מבחינת מקומות ישיבה, סידרנו את האולם שיהיו 1600 כסאות", אמר גורם המקורב להפקה. "היו כמה קרחות, זה בערך 150 מקומות, סביר. במיוחד אם לוקחים בחשבון שבתקופה האחרונה הוא לא ממש לוהט, בטח שלא בהשוואה לטירוף שהיה עליו פעם".

מקדם המכירות של הערב הוא ללא ספק הכוכב הטורקי דאש. בהערכה גסה ניתן להניח כי הוא הביא למכירת מאות כרטיסים. בתקופה הלוהטת של עומר אדם, לפני שנתיים, לא היה צורך בחיזוקים; היום התמונה שונה. חל פיחות במעמדו וללא ספק עוברת על הזמר תקופה רגועה. העובדה הזו באה לידי ביטוי גם בלוח ההופעות שלו, שהוכחה להידלדלות שלו ניתן למצוא בעצם העובדה שהנגנים בלהקה הקבועה של אדם פנויים לעבודות אחרות. אם בעבר הופיע אדם לפחות 18 פעמים בחודש, היום הוא מסתפק בפחות מחצי. שני הסינגלים האחרונים שהוציא, "נסיכה" ו"כמו בימים", לא ממש הגבירו את הביקוש. "אפשר להרגיש שהעסק עכשיו הרבה יותר רגוע", אומר אותו גורם המקורב להפקה. "אין בכלל מה להשוות למצב לפני שנתיים. זה לא רק פחות ביקוש, זה בעיקר פחות הופעות. הכל פשוט רגוע יותר. בהופעות שלו הוא חי על להיטים ישנים יחסית, וזאת בעיה כי אי אפשר להחזיק איתם הרבה זמן. המזל שלו הוא שאין הרבה להיטים קצביים בכלל, אז 'נמס ממך' ו'הופה' עוד עושים את העבודה ביחד עם 'וואי לי'".

נראה שלא מדובר רק במזל – דבר מה נוסף משחק פה תפקיד. גם אם לא יודו בכך, בסביבתו של הזמר עושה רושם שניתנה הוראה להוריד הילוך. "משהו קורה שם, זה בטוח", אמר גורם בתעשייה. "לא יכול להיות שזמר כזה, שנמצא בשיא היכולת שלו, מוריד הילוך ככה סתם. זה כאילו שהוא מאפשר לאחרים לעקוף אותו".

במהלך הערב, נראה יניב אדם, אביו של עומר וללא ספק האיש החזק במערכת שמנהלת את הזמר, כשהוא מתווכח עם מישהי מהקהל. על פניו נראה היה שמדובר בבקשה של אותה בחורה לסגור הופעה של עומר אדם בחתונה. יניב אדם נשמע אומר לה: "אנחנו עכשיו עושים פחות חתונות". מנהל יחסי הציבור של אדם, עופר מנחם, מסר בתגובה: "זאת לא היתה פניה לסגירת הופעה בחתונה. יניב לא מתעסק בזה. מה שקרה הוא שמישהי אמרה ליניב שהיא רוצה להתחתן עם עומר. יניב ענה לה בביטול".

בעבר היתה זו אמו של עומר אדם, שרון, שביטאה את רצונה כי בנה יוריד את מינון ההופעות. שרון אדם אמרה זאת בתכנית "הסוכנים", שם הביעה חשש ממצב שבו יותר מדי הופעות יפריעו לבנה לנהל את חייו האישיים, גם במסגרת המשפחתית.

"לפני שנה הורדנו את המינון", מסר מנחם בתגובה לדברים שעלו בכתבה. "הסיבה היתה נעוצה בכך שעומר רצה להתרכז בשירות הצבאי שלו. עכשיו הוא חוזר לעבודה רגילה בקצב שלו. אז הוא לא מופיע ארבע פעמים ביום, הוא מנסה למצוא את הבאלאנס. זאת החלטה של כולם, של עומר וכל מי שנמצא סביבו".

סינגלים חדשים

זוהר ארגוב ושי שער - עת דודים כלה

כשהמפיק המוזיקלי שי שיקו חייק חיבר בעבר בין זוהר ארגוב לשלומי סרנגה בשיר "עוד יום יבוא", היה בזה משהו מעבר לגימיק הטכנולוגי שהחזיר את זוהר לחיים – היה גם דואט מעניין. עכשיו כשחייק מחבר בין זוהר לשי שער, נראה שכל המטרה היא לבלבל את האוזניים ולהוכיח שיש דמיון ווקאלי בין השניים. ובכן, גם עראק דומה למים. ועדיין, זה ממש לא אותו הטעם.

חזי פרץ - ים של רגשות

בצבע הקול של חזי פרץ יש משהו מאוד קשה לעיכול. השירה שלו נעה באזור הדיכאון וכך גם השיר שהוציא, "ים של רגשות". את השיר כתב והלחין אופיר כהן והוא דווקא בסדר. הקושי להתחבר לשיר הוא בעיקר בגלל הקול של פרץ עצמו שפשוט לא נשמע מספיק טוב. לא נעים.

מה דעתכם - עומר אדם בדעיכה? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • עומר אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully