וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארלם שייק": אמנים טוענים כי סומפלו ללא רשות

11.3.2013 / 15:49

הקטור דיאנג'לו וג'ייסון מוסון, מוזיקאים שקטעים שיצרו סומפלו בשיר שהפך לפס הקול של השגעון הוויראלי הבלתי נלאה, דורשים פיצוי מהלייבל של יוצר הקטע

שיגעון ה"הארלם שייק" ממשיך לעשות צרות: אחרי הנערים שנעצרו במצרים, החיילים שהסתבכו, הביצוע המסוכן במטוס והכורים שפורטו מעבודתם בעקבות הביצוע שלהם, כעת גם האנשים שמאחורי היצירה מסתבכים. שני אמנים שסומפלו על ידי המפיק באוור (Baauer, שם הבמה של הארי רודריגז), יוצר הקטע המוזיקלי "הארלם שייק" המלווה את הסרטונים הוויראליים הפופולריים, טוענים כי כעת הם זכאים לפיצוי כספי.

הניו יורק טיימס מדווח כי אמן הרגאטון הקטור דיאנג'לו והראפר ג'ייסון מוסון טוענים שבאוור עשה שימוש באלמנטים משירים שלהם ללא רשות ב"הארלם שייק", שבילה שלושה שבועות בראש מצעד הבילבורד: קריאת ה"קון לוס טרוריטס" בתחילת הקטע, השייכת לדיאנג'לו ולקוחה מתוך "Maldades", סינגל שלו משנת 2006; וכן הקריאה "Do the Harlem Shake" הלקוחה מקטע בשם "Miller Time" של להקת פלסטיק ליטל, בה היה מוסון חבר. הקטע המוזיקלי של באוור שוחרר כבר באוגוסט 2012, אולם ההצלחה הגדולה לה זכה בעקבות מגיפת סרטוני הריקוד הוויראליים הפכה את הסוגיה הכלכלית לרצינית בהרבה.

דיאנג'לו, שהוא כעת מטיף אוונגליסטי בפורטו ריקו, ומוסון שפועל כיום בניו יורק תחת השם הנסי יאנגמן, דורשים כעת פיצויים על השימוש ללא רשות ביצירתם מהלייבל Mad Decent של דיפלו, ששחרר את השיר בקיץ שעבר. "זה כמעט כאילו עלו על השטח שלי ובנו בו בית", אמר דיאנג'לו ביחס לסימפול. מוסון, מצידו, לא הסכים לנדב פרטים ביחס לדרישות הכספיות שלו ושל דיאנגלו אבל ציין כי אנשי Mad Decent "משתפים פעולה במלוא מובן המילה".

תאוות בצע או דרישה מוצדקת? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully