וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתכננת "לתבוע את הוליווד" בעקבות "ארגו"

12.3.2013 / 14:16

בכירים אירניים נפגשו בשבועות האחרונים עם עורכת הדין איזבל קאוטנט-פיירה, במטרה לבחון אפשרות לתביעה נגד הסרט שמציג בצורה לא מציאותית, לטענתם, את החיים במדינה

הרשויות האירניות מתכננות לתבוע את הוליווד בעקבות "ארגו", סרטו זוכה האוסקר של בן אפלק, משום שהוא "מציג בצורה לא מציאותית" את מדינתם – כך דיווחה השבוע התקשורת באירן. סוכנות הידיעות AP דיווחה שמספר כלי תקשורת גדולים באירן, כולל העיתון הפרו-רפורמי Shargh, הצהירו כי עורכת הדין איזבל קאוטנט-פיירה – הידועה גם כעורכת הדין של הטרוריסט איליץ' רמירס סאנצ'ס, הלא הוא "קרלוס התן" – הגיעה לאירן על מנת לשוחח עם בכירים בממשל האירני ולנסות להבין את מי וכיצד לתבוע.

ההחלטה התמוהה "לתבוע את הוליווד" הגיעה לאחר שאנשי משרד התרבות האירני ומבקרי קולנוע מקומיים ערכו הקרנה של "ארגו" בפני קהל מצומצם בטהרן.

"ארגו" עוסק באחד הסיפורים המשונים והמרתקים ביותר על הקשר בין פוליטיקה וקולנוע: ב-1979, סוכן CIA המגולם בסרט על ידי אפלק נדרש להגות רעיון יצירתי כדי לחלץ דיפלומטים אמריקאים שהיו לכודים בטהרן, והחליט לחדור לשם בכיסוי של צוות צילום, שהגיע למקום כדי לצלם סרט מד"ב, לכאורה. לאחר זכייתו של "ארגו" בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר האחרון, בכירים אירניים טענו שמדובר בתעמולה שקרית של המערב. כמה מהם אף העלו השערות כי העובדה שמישל אובמה, הגברת הראשונה של ארצות הברית, הגישה את הפרס הגדול בטקס, מרמזת על קונפירציה אנטי-אירנית של הוליווד והממשלה.

עם זאת, לא כל האירנים התנגדו לסרט. מבקר הקולנוע של העיתון המתון Hamshahri טען אמנם שהסרט תוקף את התרבות האירנית, אך גם סבר כי הוא ראוי לצפייה על ידי הקהל המקומי, על מנת לקבל את הפרספקטיבה של המערב על מצב המדינה. "זו נקודת חולשה של תעשיית הטלוויזיה והקולנוע אצלנו", נכתב בעיתון, "כיוון שלא הצלחנו לייצר במשך שלושה עשורים את הגרסה שלנו למאורעות ההיסטוריים שהובילו להרס יחסינו עם המערב".

מה חשבתם על "ארגו"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully