וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים צנזרה סרט על הקהילה היהודית במדינה

13.3.2013 / 11:07

"יהודי מצרים" הוקרן בעבר במסגרת פסטיבל, אך סוכנויות הביטחון המצריות גנזו את הסרט ללא הסבר יום לפני צאתו לאקרנים. "הזדעזעתי כשגיליתי שהסוכנויות צפו בסרט" אמר המפיק

סוכנויות הביטחון במצרים עצרו את הקרנתו של סרט תיעודי על ההיסטוריה של הקהילה היהודית במדינה יום לפני הקרנתו – כך טענו מפיקי הסרט אתמול (שלישי). לטענתם, הם לא קיבלו כל הסבר או נימוק להחלטה למנוע את הקרנת סרטם.

הסרט, "יהודי מצרים", מספר את סיפורן של הקהילות היהודיות במצרים החל מחציה הראשון של המאה ה-20 ועד לעזיבתם ההמונית תחת לחץ השלטונות לאורך שנות ה-50. לפני מספר חודשים הוקרן הסרט בהקרנה פרטית במסגרת פסטיבל קולנוע, ולאחר מכן אף אושר להקרנות, בנוהל סטנדרטי, על ידי הצנזורה המצרית.

מפיק הסרט, חייתם אל-חמיסי, אמר כי שמע את הצנזור המצרי הראשי מצהיר שנדרש על ידי בכירים במערכת הביטחון המצרית לקבל עותק של הסרט לצפייה. "הזדעזעתי כשגיליתי שהסוכנויות צפו בסרט", אמר אל-חמיסי בהצהרה רשמית ששחרר, "והזדעזעתי עוד יותר לגלות שדבר דומה כבר קרה, לפני ההקרנה בפסטיבל ב-2012. אין לזה הסבר מלבד ניסיון לעכב ולהכשיל אותנו. אני מצהיר על דחיית ההקרנות של 'יהודי מצרים' עד שיימצא פתרון לבעיה חסרת ההיגיון הזאת, שאנחנו יורשים משנים טרור מחשבתי ודיכוי מחשבתי מצד מכוני ורשויות הביטחון המצריות".

הסרט "יהודי מצרים", המתואר על ידי יוצרו, הבמאי אמיר ראמס, כסרט על מצרים הקוסמופוליטית, ומתבסס על עדויות של אותם חברים בקהילה היהודית של מצרים שנטשו אותה בשנות ה-50 אמור היה לעלות לאקרנים היום במצרים. הצנזורה במצרים היתה ידועה כקשוחה במיוחד לאורך ימי שלטון מובארק, כאשר רשויות הביטחון היו מפקחות על כל הטקסטים שהתפרסמו במדינה, ואסרו לעתים על הפצת ספרים ועל הפקת סרטים – עוד בשלב התסריט.

הרשויות המצריות לא שחררו תגובה רשמית.

צנזורה במצרים - מתי זה ייגמר? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully