וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה: "יוצרי 'חמש מצלמות שבורות' לדין"

13.3.2013 / 12:46

עמותת קונצנזוס פנתה ליועץ בדרישה להעמיד לדין את יוצרי הסרט שקיבל מועמדת לאוסקר. "הגיע הזמן להפסיק את ההסתה הקשה כנגד חיילינו", נכתב בפנייה

"חמש מצלמות שבורות", הסרט הישראלי-פלסטיני שהיה מועמד לאוסקר, ממשיך לעורר מהומה: עמותת קונצנזוס הגישה השבוע פניה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמיד לדין את יוצרי הסרט, גיא דוידי ועימאד בורנאט, בגין הסתה ולשון הרע כנגד חיילי ומפקדי צה"ל. זוהי לא הפעם הראשונה בה העמותה יוצאת נגד הסרט, ובעבר כבר יצרה סרטון הומוריסטי שמטרתו להגחיך אותו.

הפנייה ליועץ המשפטי, לטענת העמותה, נעשתה לאחר שחיילים שפניהם נראות במהלך הסרט פנו אל העמותה דרך עמוד הפייסבוק הרשמי שלה. עוד נטען כי פניות החיילים הביעו תסכול מהאופן בו הוצגו, לצד חשש כי הסרט יביא להסתה ולהליכים משפטיים כנגדם. בעמותה החליטו "להקדים תרופה למכה" ולהיות הראשונים שפוצחים בדרישה להליך משפטי - דווקא בכיוון ההפוך.

"מהות הסרט והמוטיב המרכזי מוצג, הלכה למעשה, על ידי שורה ארוכה של סצנות ערוכות 'מבושלות' ומתוזמנות היטב, במסגרתן מוצגים הלוחמים כאשר הם משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות (דבר אשר לא מודגש על ידי היוצרים - מה שיוצר מצג שווא לפיו החייל אוחז בנשק חם) כנגד אוכלוסיית המפגינים אשר מן הצד השני מוצגים ככאלה שלא מעוררים כל פרובוקציה", נכתב בבקשה שהגישו חברי העמותה לויינשטיין. "במהלך סצנות חופפות עם 'התקפת לוחמים' נראים המפגינים 'האדיבים ושוחרי השלום' כאשר הם שרים, מחבקים עצים, מגישים עלה של עץ זית לחיילי צה"ל ועוד)".

עוד נכתב כי "בידינו האפשרות להוכיח כיצד הסרט נערך, מקטע אחר מקטע, צילום אחר צילום עד כי אין בינו לבין המציאות דבר. הסרט, בסופו של יום, הוא מופרך, שקרי ומגוחך אשר רחוק מן המציאות כמרחקו של מזרח ממערב".

הסרטון של עמותת קונצנזוס נגד "חמש מצלמות שבורות":

"פנייתנו אל היועץ המשפטי לממשלה מדברת בשם עצמה", נמסר בתגובה לדברים מעמותת קונצנזוס. "אנו מקווים כי היועץ המשפטי לממשלה יבין את חומרת מעשיהם של היוצרים אשר ערכו את הסרט מתוך אג'נדה ברורה, ויחליט להעמידם לדין בגין ההסתה הקשה אשר מוצגת לכל אורך הסרט".

על אף ההתעסקות החוזרת והנשנית שלה בנושאים פוליטיים מובהקים, עמותת קונצנזוס מגדירה את עצמה כ"עמותה א-פוליטית שהוקמה על ידי קציני צה"ל במילואים שאינם מסוגלים עוד לעמוד מנגד ולהתבונן במתרחש בשוויון נפש". בנוסף נכתב באתרה הרשמי כי "עמותת 'קונצנזוס' תילחם בתופעת הפגיעה בחיילי צה"ל ומפקדיו"

הסרט "חמש מצלמות שבורות" מתעד את המציאות היום יומית של תושבי השטחים מול חיילי צה"ל. גיא דוידי ועימאד בוראנט, יוצרי הסרט, אף קיבלו עליו, כאמור, מועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי, כמו גם הסרט הישראלי "שומרי הסף" של דרור מורה. תגובתם של יוצרי "חמש מצלמות שבורות" לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה טרם נתקבלה.

הפנייה ליועץ המשפטי - מוצדק או פרובוקטיבי וזול? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully