וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך אלבומי המתנה לפסח 2013 - חלק ראשון

החג מתקרב ואתם מפחדים לבוא בידיים ריקות? אל חשש! שפע האלבומים הישראלים שיוצאים לרגל פסח יעזרו לכם לצאת בסדר (הבנתם?) ולהתאים מתנה הולמת לכל אחד מקרובי המשפחה

הפרויקט של רביבו: לבן דוד שמתאבל על סיום העונה של "אייל גולן קורא לך"

למה: כי מישהו צריך לשמור על הגחלת, והפרויקט של רביבו עושים זאת. האזינו להם עכשיו לפני שהם נהיים גדולים מידי ומוציאים את האלבום שלהם בשידור חי בערוץ 2.

פרויקט המחרוזות הנוסטלגיות שהפך בשנה האחרונה לתופעה תרבותית, מוציא אלבום חדש בשם "התחלה חדשה". אלבום הבכורה של ההרכב, "מה נותר מאלה", זכה למעמד זניח של פלטינה משולשת, הישג שהרוק הישראלי קרא עליו רק באגדות. מלבד שיר נושא, האלבום החדש כולל תשע מחרוזות, מחרוזת בונוס עם רמיקס ל"בא לי" ושיתופי פעולה עם חיים משה, אלי לוזון, יואב יצחק וציון גולן.

שלמה ארצי: לשלמה ארצי

למה: כי הוא בטח צריך אוסף של עצמו, אם כי יש סיכוי שהוא יבקש אותו כמתנה לאחר מציאת האפיקומן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האוסף "תתארו לכם" כולל לא פחות משלושה אלבומים ומאגד את שיריו של ארצי מכל התקופות. בין השלאגרים מסתתרים "גבר הולך לאיבוד", "נבראתי לך", ולצידם להיטים אחרים שלו, ביניהם "ירח", "האהבה הישנה", "תגידי", "הרדופים", "אהבתיה", "בשבילה אתה מלך העולם". מי שאיכשהו עדיין לא יסתפק בזה, ישמח לשמוע כי לאוסף מצורפים גם שלושה קטעי בונוס שיצאו לאור לראשונה: "ליד הבית שגרתיבו", בביצוע משנת 1992 מהמופע "ירח", ביצוע ל"צוותא" בהופעה משנת 1995, וביצוע לשירים "אני בא" ו"נבראתי לך" שהוקלטו במופע אנפלגד בקיסריה.

ישראל גוריון ואסף אמדורסקי שרים הדודאים: לאמא ואבא

למה: כי הם מבוגרים מכדי להתחיל להתחבר לדברים חדשים מדי וזה פתרון מצוין.

"שרים דודאים", המופע המשותף של אסף אמדורסקי וישראל גוריון, רץ ללא הפסקה בכל רחבי הארץ כבר מעל לשנתיים והפך להצלחה גדולה. לפני חצי שנה החליט אמדורסקי הבן להקליט את שירי המופע המשותףשלו עם גוריון לאלבום שיצא לאחרונה. "זה כמו שלישייה שכזאת", סיפר אמדורסקי בראיון לוואלה! תרבות על העבודה המשותפת עם גוריון ורוח האב בני שנכחה גם היא בהקלטות.

יובל מנדלסון: למורה לספרות

למה: כי מנדלסון ממשיך לעשות את הדבר שהכי פחות מצפים ממנו - לכתוב שירים טובים בעברית ולא להתייחס לקהל שלו כמו אל חבורת אמבות חד תאיות. ככה עושים את זה נכון וככה כותבים טקסטים.

בשנים האחרונות פעל יובל מנדלסון, סולנה לשעבר של להקת שייגעצ, בשלל כיוונים שאינם בהכרח מוזיקליים, אבל הוא עכשיו הוא חוזר למגרש הביתי וזה מה שחשוב. בימים אלו הוא מוציא אלבום עם ההרכב שלו,יובל מנדלסון והלובסטרים, בשם "הצורה הגיאומטרית".

אהובה עוזרי: לאחות הקטנה שלא עברה בטסט ראשון

למה: כי אהובה עוזרי היא ההוכחה לכך שום דבר לא יכול לעצור בנאדם שנעול על המטרה שלו.

לפני מספר שנים לקתה עוזרי במחלת הסרטן ובשל כך הוסרו מיתרי קולה - אבל כל מי שחושב שדבר שולי שכזה גרם לה לעצור ולנוח הוא טועה ומטעה. עכשיו היא חוזרת באלבום חדש, "מעלי דממה", בו כל שיריה מבוצעים על ידי אמנים אחרים, ביניהם אהוד בנאי, ברי סחרוף, גליקריה, דנה ברגר, זהר פרסקו, חוה אלברשטיין, יעל דקלבאום, מאור כהן, מאיה אברהם, קובי אפללו, קורין אלאל, רונה קינן, שי צברי, שני פלג ושרון קרלן. מוזיקת נשמה.

עברי לידר, ספר תווים: לפליט הזר שהזמנתם לסדר

למה: כי גם ככה הוא לא מבין עברית ותווים הינם שפה אוניברסלית. אפשר גם להגיד לו שזו ההגדה של פסח כדי לעזור לו לשעשע את עצמו בזמן שכולם שרים "דיינו".

בק אולי עשה את זה קודם, אבל כעת גם לידר קופץ על הטרנד ולראשונה בקריירה שלו, מוציא לידר ספר תווים לשיריו מתוך ששת אלבומי האולפן שלו, אשר מיועדים לנגינה על פסנתר ועל גיטרה. את עמודי התווים והשירים מלווים צילומים אותם צילם בעצמו. "הספר יכלול 31 שירים בלבד מתוך למעלה מ-150 שירים אותם כתבתי לעצמי ולאחרים במהלך השנים", מעיד על לידר. "לא בחרתי את השירים מתוך חוקיות כלשהיא, בחרתי את אלה שבמהלך השנים קיבלתי עבורם פניות לתיווי שלהם ועוד כאלה שנכון היה לתוות אותם עבור נגני הפסנתר והגיטרה שבינינו". בין היתר, האלבום יכלול את השירים "זה לא אותו דבר", "זכיתי לאהוב", ו"מלטף ומשקר".

קרולינה בהוצאה מיוחדת: לעצמכם

למה: כי קרולינה זה כמו מסז' למוח והשד יודע שהרווחתם זאת ביושר.

לא רק האביב פורח, גם קרולינה פורחת. עם הצלחה רדיופונית כבירה לגרסת הכיסוי של זוהר ארגוב "צל עץ תמר", הריון ראשון, שתי הופעות חגיגיות ומהדורה מיוחדת לאלבום "זוהר" הכוללת דיסק נוסף לקראת החג, נראה כי החג הזה הולך להיות שמח במיוחד עבורה וגם עבורנו. האלבום "נגן נגנה" מאגד אוסף קאברים שקרולינה הקליטה לאורך השנים, ביניהם "יום בו יקום" (של צילה דגן במקור), ו"Black Dog" של לד זפלין וכמובן "צל עץ תמר" שהיא ביצעה עבור וואלה! תרבות במיוחד.

חוה אלברשטיין: לסבא וסבתא

למה: כי אחרי כל מה שהם עשו בשבילכם, גם להם מגיע להתפנק.

חוה אלברשטיין, מהזמרות והיוצרות הוותיקות בתעשיית המוזיקה המקומית, מלווה אותנו כבר עשרות שנים ולא עושה רושם שהולך להימאס לה בקרוב. האלבום חדש שלה, "ואיך אצלך", הופק על ידי לא אחר מאיש הבלקן ביט בוקס תמיר מוסקט, שהפיק בעבר לאסף אבידן, תומר יוסף, אורן ברזילי, הבילויים ואפרת גוש. רוח הנעורים המחודשת אף גרמה לאלברשטיין להוציא קליפ לסינגל "אהבה", הראשון מזה 20 שנה שהיא מצולמת בו, והראשון מזה עשור שנים שהיא מוציאה בכלל. אם אתם לא מבינים למה זה מגניב אז תשאלו את סבא וסבתא והם כבר יסבירו לכם.

מאור כהן: למי שמארגן אתכם לפני ארוחת החג

למה: משהו לשמוע ברקע בזמן שאתם נכנסים לאווירה ונהיים רעבים מאוד.

בדרך כלל, כשמאור כהן פותח את הפה, יוצא מזה משהו טוב. לפי השיר "אל תתחתנו בנות" מתוך אלבומו החדש, "החופש הגדול", נראה כי האקסיומה הנ"ל תקפה גם במקרה הזה. כהן שמחלטר במשחק ובפרסומות לפיצות הוא קודם כל מוזיקאי הרפתקן ואישיות נדירה, ואחד ממגישי השירים המצוינים בארץ. עד האיחוד הבא של זקני צפת, לפחות שיהיה לכם את האלבום הזה ברכב.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully