וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאית מרגרטה פון טרוטה תגיע לישראל

19.3.2013 / 10:43

פון טרוטה, שזכתה בעבר באריה הזהב בפסטיבל ונציה על סרטה ”מריאן וג’וליאן”, תגיע לארץ לרגל הקרנת הבכורה הישראלית של סרטה ”חנה ארנדט” שתיערך בסינמטק ירושלים

לרגל הקרנת הבכורה של הסרט "חנה ארנדט" ב-3 באפריל בסינמטק ירושלים, תגיע מרגרטה פון טרוטה, מהבמאיות הפמיניסטיות הבולטות בקולנוע הגרמני, לביקור בישראל. הסרט "חנה ארנדט", המבוסס על סיפור אמיתי, מתמקד בשהותה בישראל של הוגת הדעות הנודעת, שהית גם ניצולת שואה, והגיעה לארץ על מנת לסקר את משפט אייכמן – במה שהפך אחר כך לספרה המפורסם "דו"ח על הבנאליות של הרוע".

פון טרוטה נולדה בברלין ב-1942 והחלה את דרכה המקצועית כשחקנית בסרטיו של הבמאי ריינר ורנר פסבינדר. לאחר מכן עברה לשמש כתסריטאית, והחלה לביים בעצמה ב-1975. סרטיה הוקרנו בפסטיבלים בעולם וזכו בפרסים רבים, ביניהם פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על הסרט "מריאן וג'וליאן". יצירתה נעה בין האישי לפוליטי, ואופן הייצוג של נשים בסרטיה היה חריג בקולנוע הגרמני והעולמי - חוויות כמו חברות בין נשים, אימהו?ת, הפלה ויחסי אחיות טופלו בסרטיה עוד בשנים בהן הדבר לא היה מקובל. כמה מסרטיה הם ביוגרפיות היסטוריות ופסיכולוגיות, כמו אלה של המהפכנית רוזה לוקסמבורג, הנזירה הילדגרד פון בינגן, ובסרטה החדש, כאמור, ארנדט.

בין סרטיה הנודעים ניתן למנות גם את "חיזיון", " רוזנשטראסה" ו"שיגעון גמור". פון טרוטה התארחה בישראל בפעם האחרונה בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות בנובמבר בשנה שעברה, בו קיבלה פרס על מפעל חיים.

"חנה ארנדט", המתאר את השערורייה שפרצה בעקבות פרסום ספרה של ארנדט ומספק תובנות לגבי רעיונותיה הפילוסופיים, הופק כקופרודוקציה גרמנית, צרפתית, ישראלית ולוקסמבורגית, בתמיכת הקרן האירופאית יורימג'. צילומי הסרט בישראל נערכו לפני שנה, בתמיכת המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ירושלים וקרן הקולנוע הישראלי. מטרו תקשורת היא חברת ההפקה הישראלית של הסרט, ואילו דודי זילבר, משה אדרי ולאון אדרי שימשו כמפיקים בישראל. מפיקי הסרט הינם בטינה ברוקמפר ויוהנס רקסין מחברת היימטפילם בגרמניה.

מתכננים לצפות ב"חנה ארנדט"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully