וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך אלבומי המתנה לפסח 2013 – חלק שני

החג מתקרב ואתם מפחדים לבוא בידיים ריקות? אל חשש! שפע האלבומים הישראלים שיוצאים לרגל פסח יעזרו לכם לצאת בסדר (הבנתם?) ולהתאים מתנה הולמת לכל אחד מקרובי המשפחה

3421: לבן דוד ההיפסטר שלכם

למה: כי זה יעזור לו להתמודד עם המשפחה ולא לצרוח "פח פח פח" על כולכם. כדאי להכין מראש אזניות עמידות – אם אתם שומעים דפיקה בדלת זה לא אליהו הנביא, זה הבאסים. אגב, האלבום יצא בעותק דיגיטלי בלבד, ולא לחנויות - תגידו לבן דוד שזאת מתנה שרק היפסטרים יכולים לראות.

ההרכב האלקטרוני 3421 מורכב משני מוזיקאים מוכשרים שמעדיפים שתקראו להם חזוס ושוזין. הם מנגנים ביטים שבורים בצורה חיה לחלוטין, ללא מחשבים או לופרים, מצוידים בתופים ובמקלדות. בקיצור, מדובר בתמהיל שקשה עד בלתי אפשרי להישאר אדישים אליו. מומלץ להביא את האי.פי האחרון שלהם כקבצים על דיסק און קי שווה וכך להרוויח עוד נקודות זכות אצל מקבל המתנה. היפ הופ, דאב, דאבסטפ, האבי בייס ודראם אנד בייס- תגידו מה אתם רוצים ותקבלו.

סיוון טלמור: לבת דודה שלובשת רק יד שנייה

למה: תנו לה לעלעל בספרון שמצורף לדיסק ולדמיין שזה מגזין נשים, גם ככה היא מזמינה מתחת לשולחן בגדים מאורבן אאוטפיטרס דרך האייפון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מאז סיום העונה של "דה ווייס", הספיקה טלמור להתארח במופע האחרון של יהונתן גפן וגם לאסוף חומרים לאלבום משל עצמה. את שירי אלבום הבכורה שלה, "לונה פארק", כתבה והלחינה לבדה ולתפקיד המפיק המוזיקלי נבחר יוני בלוך. "הציפייה העיקרית היא שאנשים באמת יקשיבו למוזיקה", אמרה טלמור לוואלה! תרבות עם השקת הסינגל הראשון מתוך האלבום. "אני מאמינה שיש אנשים בבית שיחפשו בי את הדבר שמעבר, ישימו בצד את השטויות ויקשיבו לאמנות. אני מקווה שזה יגיע לכמה שיותר אנשים".

נדב ברנע: לדוד הרחוק מצרפת

למה: הוא בא לבקר מאירופה, הם תרבותיים, צריך להתחיל איתו ברגוע.

אלבום הבכורה של נדב ברנע, "על החיים ועל המוות", כולל שיתופי פעולה שלו עם חמי רודנר, נעם רותם, בן ספקטור, רועי דהן ואיתמר רוטשילד בדרכים שונות, אם בהלחנה או בהפקה ונגינה. ברנע מופיע כבר כמה שנים עם שירי האלבום במועדוני ההופעות בתל אביב, ומתוך ההופעות הרבות התבשלו העיבודים לאלבום שהוקלט בשנה האחרונה, הכולל עשרה שירים. מתוך האלבום יצא לאחרונה הסינגל "חלמתי בלילה", בו התארח רועי דהן ושזכה לקליפ לגו חמוד מאוד. רותם יתארח גם בהופעת ההשקה של ברנע שתתקיים ב-10 באפריל במועדון הבארבי בתל אביב.

נתן גושן: לבת דודה הפקאצה

למה: כי זה או זה, או לשמוע אותה חופרת על וואן דיירקשן במשך כל ארוחת החג. תעשו אתם את המתמטיקה.

נתן גושן, הוא בכל מקום. גם ברדיו, גם בקניון, גם במסיבת כיתה של האחים הקטנים שלכם. בכל מקרה, אולי הגיע הזמן להפסיק להילחם בתופעה ולהצטרף אליה- גם אם תקנו את האלבום בהחלטה של רגע, אפשר להניח שכבר תפגשו בבחורה כלשהי שתמצא בו שימוש – בין אם להאזנה או כתחתית לתה.

אברהם טל: לגיס שעדיין שמע את האלבום של שוטי הנבואה באוטו

למה: לא בטוח שזה יעזור, אבל כדאי לנסות. אם לא יצליח, אפשר לפנות לטיפול באלקטרודות חשמל.

לאברהם טל יש את אחד הקולות הכי מיוחדים בארץ, ואת זה אי אפשר לקחת ממנו. מה שכן, היה נחמד לגלות מעט יותר תעוזה ושבירת כלים במוזיקה שלו, שכרגע יותר מתאימה למסיבת סוף קורס טירונות מאשר לרגעים מרגשים באמת בחיים. מצד שני, זה גם מה שהופך אותו למתנת ליל-סדר פיקס שסוגרת לכם את הפינה. כל הילדים קופצים רוקדים.

עידן רייכל: למלצר שלכם, למקרה שאתם חוגגים בבית מלון ברומניה

למה: אחרי שהאיש סונג'ר עם הגפילטע פיש שלכם כל הערב, אין ספק שהוא מסוגל לעמוד בהכל.

די נו, זה עידן רייכל, אם אתם לא קונים אלבום שלו בפסח זה כמו לא לעשות על האש ביום העצמאות.

שירה ויזל: לשכנה שנכשלה באודישן ל"דה וויס"

למה: כי מה שלא הורג, מחשל. זה תקף לגבי סצינת האינדי בישראל כמו גם למתכון של רגל קרושה.

בהכנות ליחסי הציבור של אלבום הבכורה שלה, שירה ויזל בחרה לחבק את פחד הבמה (אבסורדי ככל שזה נשמע) ולוותר מראש על קידום המוזיקה באמצעות הופעות חיות או ראיונות פומביים. בכל מקרה, נסו לא לשפוט את אנשי האינדי הסגפנים ולהתרכז בעובדה שמזמן לא שמעתם יוצרת קשוחה הטוענת לכתר של ההבטחה החדשה של הרוק הישראלי. אלבומה, "לאן אמשיך מכאן", נע בין קצוות של פגיעות וזעם, שקט וצעקה, עדינות ואמוציות סוערות. בדיוק מה שהסדר שלכם צריך בשביל לקבל קצת פלפל.

אמיר דדון: לשי גבסו

למה: אולי זה מה שיעזור לנו להבדיל ביניהם.

אמיר דדון הספיק לשתף פעולה עם עידן רייכל, ריטה ושלמה ארצי, או בקיצור עם הרבה מאוד גורמים שאינם מערכת הסאונד שלכם. את אלבום הבכורה שלו הוא הוציא לפני כשנתיים ואלבומו החדש נקרא "יש אין סוף", ממנו יצאו בינתיים שלושה סינגלים. בנוסף, האלבום כולל את שירו של שלום חנוך, "נגד הרוח", אותו ביצע כשיר הנושא לסדרה "סימני שאלה".

הדג נחש: לביבי

למה: כי יכול להיות נחמד לראות אותו מתפלץ למשמע השורה "מפלגות ישראל עלו לי עד כאן".

כל פעם שהדג נחש מוציאים שיר חדש, נדמה כי המציאות עולה על כל דמיון. כך זה היה עם הסינגל הראשון מתוך האלבום "זמן להתעורר" - "קובלנה על מפלגות ישראל" שכתב מאיר אריאל המנוח. "בשירים רבים שכתב מאיר אריאל ז"ל, קיימת מידה של נבואיות לצד דיוק שאין שני לו בתיאור פרטי החיים, וכך גם בשיר הזה", אמרו חברי הלהקה על השיר. "האם זה לא בדיוק מה שכל אחד מאיתנו, מי יותר ומי פחות, מרגיש עכשיו?"

אריאל זילבר: ליאיר לפיד

למה: כי מיצינו את טרנד של שנאת דתיים ובא לנו להזכיר לך שהם גם בני אדם ולפעמים אפילו אמנים יוצרים של ממש. אאוריקה!

תגידו מה שתגידו על אריאל זילבר – להפתיע הוא יודע. אחרי שהיה אחד המהפכנים הגדולים של המוזיקה הישראלית בשנות ה-70, ושינה באופן קיצוני קו מוזיקלי ופוליטי בשנים האחרונות, הוא מוציא אלבום חדש בשם "העטלף והתרנגול". את הקליפ לשיר הנושא מתוך האלבום ביים בנו של זילבר, רועי, והאמת שהרוח האינפנטילית והחמודה שמאפיינת אותו די עושה חשק לעוד. במילים אחרות, בא לנו להיזכר בזילבר שלפני הפרובוקציות הפוליטיות, וכנראה שגם לו.

אייל גולן: לאבי ניר

למה: האיש שידר את גמר תכנית הריאליטי של גולן, אז בטח הוא קרוע עליו גם בבית, לא?

עברה שנה שלמה מאז קיבל אייל גולן פלטינה משולשת על משהו (ההישג לו זכה אלבומו הקודם, "נגעת לי בלב"). אבל למה להכביר במילים, בואו ניתן לגולן עצמו את הבמה: "העונה השלישית של 'אייל גולן קורא לך' הסתיימה בהצלחה ובהתרגשות גדולה, אנו מתקרבים לימות הקיץ החמים ולעונת ההופעות ודקה לפני אני רוצה להשיק את האלבום החדש שלי". מעבר לתיאום המושלם עם עונת החתונות, גולן משתף פעולה לראשונה עם עופר ניסים בשיר עם תימני בן 400 שנים (אותו שמעתם בבכורה בוואלה! תרבות) – סיבה למסיבה בזכות עצמה.

קובי רכט וקובי אשרת: לשכנים האמריקאים שעדיין מדברים עברית רצוצה

למה: כי גירסאות כיסוי ללהיטים בעברית ובאנגלית זה בדיוק מה שהם צריכים כדי להטמיע את שפת הלבנט.

קובי רכט וקובי אשרת, ההאמפטי דאמפטי של המוזיקה הישראלית, מוציאים את אלבומם החדש "דברים השתנו", שיכלול ביצועים לקלאסיקות בינלאומיות נושנות. את הרעיון לפרויקט הגה אשרת, שותפו של רכט להרכב העבר שובבי ציון (ביחד עם חנן יובל), שאחראי גם להפקה המוזיקלית ולעיבודים. השירים מופיעים בגרסאות מתורגמות ובגרסאות דוברות אנגלית. בין היתר, כלולים בו השירים "Summer Wine" מאת לי הייזלווד, "I Get A Kick Out Of you" של פרנק סינטרה, "Ain't No Sunshine" של ביל וית'רס, "הללויה" של לאונרד כהן ועוד.

דני רובס: לגלעד שליט

למה: כי אם תביאו לו מיקסטייפ של ניו וויב, פוסט דאבסטפ וטראפ הוא עלול להיבהל ממש. עדיף ללכת על משהו רגוע שהוא עוד זוכר מהעבר.

אלבום ההופעה "נוסע על כביש מהיר" כולל את מיטב שיריו של דני רובס בביצועי לייב, ובנוסף את השיר החדש "אני לא מפסיק להתרגש ממך", שבטח כבר הספקתם לשמוע כמה וכמה פעמים בתחנות הרדיו שעפות עליו. הביצועים באלבום הוקלטו במהלך השנה האחרונה, במסגרת סיבוב ההופעות לציון 20 שנה לצאת האלבום המצליח ביותר של רובס עד כה, "בדרך אל האושר". איך הוא שר? תשפטו אתם.

סט משולש של הלהקות הצבאיות: לרס"ל שעובד בצה"ל כבר 30 שנה

למה: כי להביא לו דיסק צבעוני ושמח עלול להכניס לו רעיונות לראש, עדיף לעזור לו להישאר בתלם עם אלבום שיעבור את הצנזורה בכניסה לקריה.

האלבום "חיילים יצאו לזמר – הלהקות חוזרות" הינו סט משולש ומהודר שכולו מסע נוסטלגי אל ההיסטוריה של הלהקות הצבאיות, שהפכו לקלאסיקה ישראלית תרבותית בכלל וחלק גדול מהזמר העברי בפרט. האלבום מאגד אוצרות נחבאים מארכיון קול ישראל עם שירים שנאספו ונערכו על ידי אברהם זיגמן. באחד הקטעים מציגה רבקה מיכאלי את שלום חנוך כ"מלחין צעיר שגם יודע לנגן בגיטרה", וממשיכה לספר כי הוא "בא מאותו משק ממנו הגיע מאיר אריאל", שכבר הספיק להתפרסם אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully