וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות שהיינו רוצים לעשות אצלן את החג

24.3.2013 / 0:17

לכבוד פסח, וואלה! תרבות מציגה את המשפחות שהכי היינו רוצים להעביר איתן את ליל הסדר – מהפאן משולח הרסן של הקרדשיאנס ועד לחוסר התפקוד המשובב של "משפחה בהפרעה"

הורים במשרה מלאה

אם יש משפחה אמריקאית, שבלי ציניות ובלי הפוך-על-הפוך היינו רוצים לבלות איתה את ליל הסדר – הרי שזו משפחת ברייברמן הלבבית והאנושית. הברייברמנים הם מאוד לא אמריקאים בלכידות המשפחתית יוצאת הדופן שלהם – ארבעה אחים על משפחותיהם המורחבות והמגוונות אתנית, שגרים בסמיכות להורים? זה בהחלט לא דבר שרואים הרבה בארצות הברית. אבל הברייברמנים הם לא כל משפחה, והם מצליחים להיות שם האחד בשביל השני, מבלי לגלוש לדביקות יתרה ולא אמינה. אם היתה נדרשת לנו מידה של חום ואהבה כשאנחנו רחוקים מהבית – היינו רוצים שמשפחת ברייברמן תאמץ אותנו אל חיקה.

משפחה מודרנית

משפחת פריצ'ט המורחבת היא שילוב מופלא של חוסר מודעות עצמית ועודף מודעות עצמית. הנרגנות הכרונית של ג'יי, סף התמוטטות העצבים הנמוך של גלוריה, פיל כדוד הטמבל שחושב שהוא מצחיק, מאני הילד החכמולוג – כל אלה בעצם מוכרים לכולנו מהמשפחה שלנו, אז לא באמת יהיה איזה מחסום תרבותי שאי אפשר להתגבר עליו. בטווח שבין אלו שאפשר לצחוק איתם ואלו שאפשר לצחוק עליהם, קשה לדמיין ליל סדר מוצלח ומבדר מזה.

משפחה בהפרעה

משפחת בלות' היא המשפחה להגיע אליה לליל הסדר אם אתם מרגישים לוזרים, ששום דבר לא מצליח לכם בחיים, ובאופן כללי תלושים. בני משפחת בלות' התרגלו לחיות כמו בני עשירים מפונדרקים, אך כשאב המשפחה יורד מנכסיו, המשפחה כולה לא מצליחה להתמודד עם המציאות החדשה, וכל המופרעויות שממילא היו שם, מתפרצות באופנים הכי ביזאריים. לעומת המשפחה הלא- תפקודית הזו, אתם תרגישו כמו פאר הנורמליזציה והחיברות.

משפחת טננבאום

נכון, האבא האנוכי מעמיד פנים שיש לו מחלה סופנית; ונכון, שלושת הילדים הם הבטחות שהפכו לכשלונות; ונכון, בתוך התא המצומצם של המשפחה האורבנית המתוסבכת הזאת ניתן לזהות תסמינים של אוטיזם, חרדתיות ואפילו גילוי עריות; אבל משפחת טננבאום, כמו כל המשפחות שווס אנדרסון ברא, היא משפחה שמתחשק לבלות איתה את החג, כי בסופו של דבר יש בה חבורה של אנשים אינטליגנטים ומעניינים שאוהבים זה את זה באמת. השילוב בין דיספונקציונליות קרירה ורגשות אותנטיים וחמים הופך את הטננבאומים למשפחה שאפשר להאמין לקיומה, וגם להרגיש קירבה ממשית אליה.

משפחת קרדשיאן

המחסור במוצרי גלוטן בשוק החופשי לצד שיחות כפויות עם דודים רחוקים ששכחתם שיש לכם הם מסוג הדברים שמעיבים על חג הפסח. מצד שני, זה חג נפלא בעיקר לגילאי תיכון ומטה, שנהנים מחופשה בת שבועיים (חכו חכו שתגדלו ותמצאו עבודה אמיתית, יא חארות). בכל מקרה - אם כבר חופשה ואם כבר ליל הסדר, המשפחה שיודעת איך להפוך כל אירוע משמים לקרקס מפגר עד כדי גאונות היא משפחת קרדשיאן. מעבר לזה שהשנה קים בטוח תביא איתה את בן הזוג, קניה ווסט, מה שמבטיח לכם עיבוד מפתיע ובלתי נשכח ל"חד גדיא".

משפחת וויזלי

מזלו של הארי פוטר שלמרות שהוא כזה סחי בלטה, הוא נפל על חבר טוב ומגניב באמת. משפחתו של רון וויזלי מונה תשע נפשות, אבל לא מדובר במשפחה קלאסית ממאה שערים כי אם במשפחת קוסמים טהורי דם המתגוררת בבית בשם "המחילה", מגדלת נומים בחצר ומטפחת מפלצת קטנה בעליית הגג. בבית משפחת וויזלי ישנם לפחות 9 חפצים המרחפים באוויר בכל רגע נתון והדובדבן שבקצפת הוא צ'ארלי, האח הבכור, יפה הבלורית והתואר שעוסק למחייתו באילוף דרקונים. סוואג.

משפחת מרקס

"למה אוכלים ביצים בפסח? כי כשבני ישראל חצו את ים סוף, המים הגיעו להם עד לביצים". קורע. גבירותי ורבותיי, הגיע הזמן לשים סוף להומור הפסח העבש ששום סבא לא מוכן להיפרד ממנו. עד שנשיג את כותבי הנאומים של אובמה שיכתבו לו בדיחות, אפשר לפנטז על "דיינו" עם האחים מרקס. אמנם מרק ברווז אינו נחשב למאכל פסח מסורתי, אבל מתי בפעם האחרונה שמעתם על סרט ממש מצחיק שקוראים לו "מצה שמורה"? תארו לכם את קריאת ההגדה עם גראוצ'ו בתפקיד משה רבנו, הארפו בתפקיד פרעה וצ'יקו בתפקיד עשרת המכות. פסח פרינג' חתרני שלא יישכח לעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully