וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 39: מתנה לחג

24.3.2013 / 17:57

קאסט האלקטרוניקה של יותם אבני יוצא לחופשי במהדורה חגיגית לפסח ומגיש את אלבומי החובה של הרגע - המכות היחידות הן אלה שתתנו לעצמכם אם לא תאזינו

חג האביב הגיע ואיתו מלבד אירועי ועידת המוזיקה של מיאמי, גם פריחה אדירה של אלבומים ומארזים מהודרים מכל קצוות האלקטרוניקה. בכדי לעשות סדר בכאוס המסחרר, ערכנו לכבודכם מיקס חגיגי המגיש טעימות נבחרות מתוך עשרת האלבומים הלוהטים של הרגע, קבלו אותם:

Apparat ‎– Krieg Und Frieden (Music For Theatre) (Mute)

לאחר שסיים למתוח את כל הגבולות האפשריים בין אלקטרוניקה נסיונית, טכנו, ברייק-ביט, האוס ואלן אלייאן, אלבומו השביעי של סאשה רינג (אפאראט) שיצא כעת לאור, ממשיך את הרפתקאותיו המוסיקלית הנסיוניות מאלבומו הקודם. הפסקול שהלחין וביצע לגרסא הבימתית המדוברת של "החטא ועונשו" בבימויו של סבסטיאן הארטמן הוא פרוייקט אלקטרו-אקוסטי קונספטואלי מרתק. אבל חמור מכך, מדובר קודם כל באלבום מענג בצורה יוצאת דופן להאזנה. פתיחה מסמררת לקאסט שלנו וללא ספק מהאלבומים השווים שיצאו לאחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

Jamie Lidel - Jamie Lidel (Warp)

אלבום חדש לג'יימי לידל הוא ללא ספק אירוע חגיגי עבור כותבי וואלה! בעבר, בהווה ובטח גם עתיד. אליל עיתונאי המוזיקה אשר אחראי על אינספור סטנדרטים מוזיקליים חשובים למפגש בין מוזיקת נשמה לאלקטרוניקה עתידנית, מוציא כעת לאור את אלבומו השישי בלייבל Warp. עם מרתף מלא סינתיסייזרים עתיקים ומנעד קולי הנע בין ג'סטין טימברלייק לכריס קורנל, אלבומו החדש של לידל הוא ללא ספק ההומאז' הלא רשמי המוצלח ביותר לפרינס מאז שקולו של פליקס דה האוסקט נדם. פופי, Fאנקי ומלא רגעי קסם, מומלץ!

עוד על האלבום החדש של ג'יימי לידל

Mano Le Tough ‎– Changing Days (Permanent Vacation)

אחרי שכבש את ליבנו ושאר העולם עם הרימיקס המרסק שלו לרוזין מרפי, בשעה טובה ומוצלחת יצא כעת לאור אלבום הבכורה של מאנו לה טו, אחד המפיקים המסקרנים ביותר בתעשייה כרגע. עשר רצועות של דיפ האוס מינימלסטי, עדין ונוגה שזורות אחת אל השניה למעין סיפור אחד הגדול מסך חלקיו שהאמנם רחוק מלהיות פורץ דרך, אך מענג כמו שמעט מאוד אלבומי דיפ האוס זעיר מסוג זה הצליחו לפניו. כדור הרגע בדבש.

Trus'me ‎– Treat Me Right (Prime Numbers)

לפני שש שנים הפציע לחיינו משום מקום אלבום בכורה מרהיב בשם "Working Nights". מעין קולאז' דיסקו, Fאנק ומוסיקת נשמה בתמהיל מעושן ונוסטלגי אשר זכה להשוואה מיידית לאלבומים החשובים של מודימן ותיאו פריש. אם לשפוט לפי העטיפה של אלבומו החדש של העולל הבריטי, נדמה כי מדובר בחלק שני לאותה בכורה מופתית. או לפחות נסיון לכך. חמוש באותם לחנים לא קונבציונאליים עתירי קטעי קישור מסרטי בלאקלישס, אך באווירה עגמומית ו"אלקטרונית" הרבה יותר, אלבומו החדש והמדובר של טראסמי שנוי במחלוקת הן בקרב קהל מעריציו והן בקרב המבקרים. מה אתם חושבים?

DJ Koze - Amygdala (Pampa)

אי אפשר שלא לאהוב את דיג'י קוזי. אחד מהמפיקים והתקליטנים הצבעוניים ביותר שידענו בתולדות הדאנס. אלבומו החדש נקרא "אמיגדלה" על שם מבנה דמוי שקד באונת המוח האחראי לביטוי הרגשות חרדה ופחד. אבל הדבר היחידי שמפחיד באלבום המדובר ביותר כרגע, אחרי הפרוייקט האלקטרוני הבינוני של טום יורק, הוא כמות האורחים המסחררת להשתתף באלבום. קאריבו, Ada, מת'יו דיר ואפילו אפארט משתתפים בקרקס המוזיקלי המרהיב מאת הליצן הראשי שלו. זה לא האוס, לא טכנו, זה דיג'י פאקינג קוזי.

Function - Incubation (Ostgut Ton)

אין ספק שגרמנים עושים חסד לטכנו האמריקאי באותה רמה שצרפתים עשו עם הג'אז. דיוויד סאמר הוא אולי לא השם הראשון העולה לראש כשחושבים על חלוצי טכנו אמריקאים, אך מדובר בפיגורת אנדרגרונד משמעותית לז'אנר עוד מתחילת שנות התשעים. אלבום הבכורה של המפיק שלקח חלק בלתי נפרד מעיצובו של צליל הטכנו הניו-יורקי לצד Damon Wild ו-Frankie Bones הוא שירת הברבור של כוכב נשכח שסוף כל סוף זוכה לכבוד המגיע לו. סיפור על אהבה וחושך, הרבה חושך.

Herbert - Herbert Complete (Accidental)

מפיקי אלקטרוניקה מתחלקים לשניים: אלה שחולמים להיות פרינס ואלה שחולמים להיות מתיו הרברט. במהלך עשרים שנות קריירה משגשגת, הקונספטיואליסט הבריטי ניפץ כל סטנדרט מוזיקלי שקשור לאלקטרוניקה ככלל ומוזיקת ריקודים בפרט. במהלך עשרת אלבומי המופת שהוציא עם השנים הוא מתח את גבולות המוסיקה לקצוות שאף אדם אחר לא הגיע ולא יגיע אליהם לעולם. מארז מופרע המציע 12 דיסקים שונים לסקר את פועלו המרתק של הפרנק זאפה של המוזיקה האלקטרונית. עשו לעצמכם טובה וקנו לעצמכם מתנה לעד.

Benjamin Damage - Heliosphere (50Weapons)

בן טיפוחם של מודסלקטור מציג תקליט בכורה מרשים מאוד. ואם יש אלבום אחד מכל הרשימה הזו שמייצג נאמנה את הכאן ועכשיו של מוזיקת מועדונים, זה בטח יהיה זה. תמהיל סמיך ומזוקק של טכנו רייבי, ברוקן ביט דאבי מעושן, דיפ האוס מלנכולי ואלקטרוניקה נסיונית השזורים לכדי יצירה אפית אחת. אלבום לכל אחד בכל טעם מוזיקלי, לרחבה, לבית ואפילו למשחק מקדים עם מישהי מעל גיל 16 שיודעת משהו על העולם.

Jay Shepheard - Home & Garden (Retrofit)

כיום יותר מאי פעם מזל שיש את ג'יי שפארד בעולם. בימים בהם המם הויראלי על היטלר מוקדש גם לשימוש המוטעה בביטוי "דיפ האוס", ישנם קומץ מעטים שמצליחים להפיח בתת-ז'אנר הבעייתי להגדרה את האמת האמנותית הגדולה שלו. בתור הקלף החזק של לייבלים אניני טעם דוגמת Compost או Buzzin' Fly, שפארד הוא לא שחקן חדש במגרש, אבל ללא ספק אחד שהצליח להקפיד על סטנדט גבוה ביצירתו גם עכשיו. Fאנקי, סקסי, וסינתטי בדיוק במידה הנאותה, אלבום הבכורה של שפארד אמנם חוטא ב-BPM נמוך מ-120 אבל מרומם נפש ונותן תקווה לז'אנר המבולבל.

Sonny Fodera - Moving On' (Cajual)

מפיק הג'אקין האוס האוסטרלי שהוציא בשנתיים האחרונות יותר ריליסים ממספר הכרכים בסדרת אלבומי פאבריק, הוציא על הדרך גם אלבום בכורה. כיאה וכראוי למעמדו הנשגב כהכוכב המבוקש מכולם על קו התפר המוזיקלי שבין קאז'מיר למארק פארינה, פודרה הוא ללא ספק כוכב בהתהוות והראשון מזה עשור להציב על מפת הדאנס העולמית את סגנון הג'אקין האוס של שיקאגו. חמוש בהרכב זמרי גוספל האוס אגדיים, ועזרה אדיבה מאת הבוס קרטיס ג'ונס (גרין וולוט / קאז'מיר) סוני פודרה אחושילינג ממשיך הלאה, ומותיר מאחוריו ענן אבק.

נתראה על הרחבה, אם תישאר כזו.

הטראקליסט המלא:

Apparat - Light On
Jamie Lidel - I'm Selfish
Mano Le Tough - Nothing Good Gets Away
Trus'me - Moonlight Kiss
DJ Koze - Track ID Anyone? (Feat. Caribou)
Function - Voiceprint
Herbert - Close To Me
Benjamin Damage - Laika
Jay Shepheard - Here Comes
Sonny Fodera Feat. Russol - Caviar Dreams
Herbert - About This Time Each Day

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully