וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדירה" מועמד לפרס האקדמיה לקולנוע של גרמניה

24.3.2013 / 10:16

סרטו התיעודי של הבמאי ארנון גולדפינגר הוא אחד משלושת המועמדים הסופיים לפרס הלולה היוקרתי בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר

עוד הישג לקולנוע הישראלי בעולם: ביום שישי האחרון הוכרזו בברלין שמות המועמדים לפרס האקדמיה לקולנוע של גרמניה לשנת 2013, הלולה, וביניהם "הדירה", סרטו התיעודי של ארנון גולדפינגר, שהוכרז כאחד משלושת המועמדים הסופיים בקטגוריית הדוקומנטרי הטוב ביותר.

זו הפעם הראשונה בה סרט ישראלי כלשהו נכלל ברשימת המועמדים לפרס הגרמני – הישג נוסף לקולנוע התיעודי הישראלי, אשר רק לאחרונה זכה לשתי מועמדויות בתחרות האוסקר האמריקאי עבור "שומרי הסף" של דרור מורה ו"חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד בורנט. ביחד עם "הדירה" מועמדים בקטגוריה זו "יותר מדבש", סרט תיעודי על חיי דבורים של הבמאי השוויצרי הנודע מרקוס אימהוף, ו"אל תשליכיני לעת זקנה" סרט של הבמאי הגרמני דיוויד זיווקינג, אודות אמו המבוגרת הלוקה באלצהיימר. הטקס בו יוכרזו הזוכים יערך בברלין ב-26 באפריל.

"הדירה", שמתחיל מתחיל בפינוי דירת סבתו של הבמאי ומתפתח לעלילה מלאת הפתעות, זכה בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע לשנת 2011 ובעוד 12 פרסים בארץ ובעולם. הסרט יצא להקרנות מסחריות בישראל בספטמבר 2011, ובהמשך יצא להקרנות מסחריות במקומות נוספים בעולם – בין היתר ארצות הברית וגרמניה, שם הוקרן בהצלחה במשך שמונה חודשים.

בגרמניה הסרט זכה בשני פרסים נוספים: פרס הקולנוע של בוואריה לסרט התיעודי הטוב ביותר ופרס הסרט התיעודי הטוב ביותר מטעם איגוד בתי הקולנוע האמנותיים של גרמניה.

מה חשבתם על "הדירה"? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הדירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully