וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיקומן מוזיקלי: הרצועות החבויות הגדולות

גם במוזיקה המאזינים יכולים למצוא את האפיקומן, בדמות שירים שהוחבאו כרצועות בונוס אחרי סופים של אלבומים. וואלה! תרבות בוחרת את ההידן טרקס הגדולים בארץ ובעולם

נירוונה - Endless, Nameless

"Nevermind" של נירוונה נשא עימו כל מיני הפתעות חביבות, אחת מהן היא הדחת האלבום "Dangerous" של מייקל ג'קסון מראש טבלת הבילבורד האמריקאי, אחרת היא הכישרון הלא הגיוני והעוצמה הפסיכית ששילוש קדוש בשם קוביין-גרוהל-נובוסליץ' העפיל אליה ועוד אחת היא הרצועה שמסתתרת בסוף אלבום המופת הזה. עם סיום השיר "Something in the Way" מתחילה לה החגיגה עם הרצועה "Endless, Nameless", שלא מופיעה ב-20 אלף עותקי האלבום הראשונים שהופצו, זאת עקב טעות אנוש מאת האווי ויינברג, איש המאסטרינג. כשחברי ההרכב גילו כי השיר נעדר שלא במתכוון, הם שמו סוף למחדל והשיר הפך לרצועה נסתרת באלבום הכי מצליח של הלהקה בפרט ושל סצינת הרוק בניינטיז בכלל.

לורן היל – Can't take my eyes off of you

לורן היל הנפלאה פועלת כבר עשרות שנים בתעשיית המוזיקה אבל איכשהו עד היום היא הצליחה להוציא רק אלבום אחד, "The Miseducation of Lauryn Hill". מדובר באלבום מעולה שכל האזנה לו רק מחדדת את הגעגוע לקול ולטקסטים של היל, ובסופו מתגלה סוכריה קופצת- גרסת כיסוי לקלאסיקה "Can't Take My Eyes Off You" של פרנקי וואלי במקור. בשנת 1999, השיר היה מועמד לגראמי בקטגוריית שיר הפופ הטוב ביותר, ובכך היה לרצועה הנסתרת הראשונה בהיסטוריה שזוכה במועמדות לפרס הכי יוקרתי בתעשיית המוזיקה האמריקאית. הוא אמנם לא זכה, אבל זה לא מנע מעורכי סופשבוע רגוע לטחון לכם איתו את השכל בכל שישי בצהריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הביטלס - Her Majesty

"Her Majesty" מהאלבום "אבי רוד" של הביטלס נחשב בחוגים מסוימים לרצועה הנסתרת הראשונה בהיסטוריה (לכל הגרופים הכבדים שקוראים זאת ומתחרפנים- קחו נשימה, יש המשך מסויג). השיר לא הופיע ברשימת השירים של העותקים הראשונים מתוך האלבום שהופצו, אלא רק באלה שהופצו לאחר מכן. עם זאת, שנתיים לפני כן, בשנת 1967 עת יצא האלבום המיתולוגי "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", נראה כי הביטלס הקדימו את הזמן של עצמם. עם סיום השיר "A Day in the Life" בוקעת לה מנגינה שחובבי הקונספירציות מיהרו לנגן לאחור ולטעון כי נאמר בה בו "I'll fuck you like a Superman". ארבעת המופלאים הכחישו, קלארק קנט בחר שלא להגיב.

ג'נט ג'קסון - Whoops Now

את השירים "Whoops Now" ו"What'll I Do" שחררה ג'נט ג'קסון כסינגלים באירופה ויפן. כיאה לשנות ה-90, ההיסטריה סביבם היתה רבה והראשון מביניהם הגיע למקום התשיעי בטבלת ההשמעות של בריטניה ולמקום הראשון בניו זילנד. ג'קסון נזכרה שעניי עירה קודמים וצירפה את השיר כרצועה נסתרת לאלבום "janet." שיצא בארה"ב בשנת 1993, כשהיא עוד היתה מסוגלת לנשום מהאף. תכלס? מעורר געגוע עז לפופ של פעם. וכן, הוא היה כל כך הרבה יותר טוב.

ברי סחרוף - Can't Help Falling in Love

האלבום "חם על הירח" של ברי סחרוף מתחיל עם הנעימה המושלמת "אוחתכ בייבי", ממשיך בקלאסיקות בלתי נשכחות כמו "יהלום" ואחרי הסיום המפואר ברצף השירים "בעל זבוב", "הולך איתך תמיד" ו"מפנה מקום", סחרוף תוקע את הכדור האחרון באקדח המעשן עם ביצוע מרטיט לאלביס – שכידוע לכל התפוצץ ממתקים, כפי ששר סחרוף ב"77". ביצוע מענג שמדי פעם גם מתפלק לו בהופעות חיות, ואז באמת אי אפשר שלא להתאהב בו.

הקלאש - Train in Vain

אח, איזה כיף היה פעם, כשג'ו סטראמר עוד היה בין החיים. תמיד יש סיבה טוב להיזכר באלבום "London Calling", והפעם זו הרצועה "Train in Vain", שלמרות שאינה מופיעה ברשימת השירים במקור, הפכה לאחד משירי ההרכב המוכרים ביותר. ללמדנו שמוזיקה טובה לא נעצרת ברצועה נסתרת ואף להיפך. כיוון שהשיר הוכנס ברגע האחרון לאלבום של להקת הפאנק-רוק הבריטית, העטיפות הראשונות כבר הודפסו וכך נפקד מהן האזכור שלו עליה. הוא נכתב בלילה אחד, הוקלט ביום שלמחרת ותוכנן להיות מצורף כסינגל פרומו למגזין מוזיקה. בסוף הוא הפך לשיר הראשון של הקלאש שהצליח מאוד גם בארצות הברית וללהיט עד עצם היום הזה.

ביונסה - Get Me Bodied Extended Mix

השיר הזה, שמופיע באלבום הסולו של קווין בי משנת 2006, "B'Day", דווקא כן מופיע באלבום עצמו. העניין הוא שכאילו שהוא לא משוגע מספיק בגרסה שנכנסה לאלבום, הוא עושה קאבמק בסיום בגרסה ארוכה הרבה יותר- מעין מחרוזת שירים בה ביונסה עושה את מה שהיא עושה הכי טוב- להתחרפן בסטייל. לקליפ המושקע היא זימנה את קלי רולנד ומישל וויליאמס מדסטניז צ'יילד. יחד הם הדגימו איך תוך דקות מספר ניתן לרקוד את כל הריקודים בעולם, כולל הריקוד הנעלה מכולם, "הנעמי קמפבל".

מאור כהן - בואו אל הקיבוץ

לא ברור איך מאור כהן עושה את זה, אבל כל דבר שהוא קשור בו נראה כמו הדבר הכי כיפי בעולם. במקרה שלו, נראה כי לא צריך לעשות מאמץ מיוחד ולכנס ישיבת מוחות חריפה שתחליט מה ואיך עושים בקטגוריית הרצועה הנסתרת - אפשר פשוט להכניס הקלטה כלשהי שלא נכנסה לאלבום או הוקלטה בין טייקים. "בואו אל הקיבוץ" מסתתר בסוף אלבום הסולו הראשון שלו, "טוב לנו יחד". בשיר מסתלבט כהן על מוזיקת ארץ ישראל הישנה שכזכור כללה תופעות שונות, ביניהן אקורדיוניסט חבוט שעלה מרוסיה, קלידן צפוד שעלה מאושוויץ, במת עץ רעועה (למהדרין: תבן ברפת) וסולן שתלטן עם ניגון מבית אבא.

מה ההידן טרק שאתם הכי אוהבים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully