וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסונות הכי גדולים על סטים של סרטים

לפני 20 שנה נהרג ברנדון לי על סט הצילומים של "העורב" – וואלה! תרבות נזכרת באסונות הגדולים שהתרחשו בצילומי סרטים, ממטוס שהתרסק על שחקנים ועד אריה שטרף איש צוות

אזור הדמדומים, 1983

לסרט "אזור הדמדומים" משנת 1983, שהתבסס על סדרת הטלוויזיה באותו שם משנות ה-60, היתה נקודת פתיחה מצוינת: מפיקים כמו סטיבן ספילברג ורוד סרלינג וקטעי אקשן לרוב. באחת הסצינות, הסט עוצב כמו כפר וויאטנמי בעוד השחקן ויק מורו אוחז בשני ילדים שחקנים וייטנאמיים - מיי סה-דין-לה ורנה שין אי-צ'ן, בני 6 ו-7. השלושה היו אמורים להימלט ממסוק אמריקני אך בעת הצילומים הטייס איבד שליטה, התרסק היישר לתוך הסצינה והרג את השלושה.

הפסיון של ז'אן דארק, 1927

אנחנו רגילים לשמוע יותר על אבדות בגוף, אבל אבדות בנפש הן הרבה פעמים מחרידות בדיוק באותה המידה, אם לא יותר. במאי הסרט "הפסיון של ז'אן דארק", קארל תיאודור דרייר, לא סתם הגיע למצב בו הבמאי לארס פון טרייר שב ומזכיר כמה הוא מעריץ אותו: טרייר, סדיסט לא קטן, בטח מעריך את היכולת של דרייר להתעלל בשחקניות שלו עד כדי הבאתן לאובדן השפיות. השחקנית מריה פלקונטי שגילמה את דארק בסרט זכתה לתהילת עולם עם גילום התפקיד, אך על סט הצילומים יצאה מדעתה, והתאשפזה מיד עם סיומם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בלתי נשכחים 2, 2011

לא מעט זיעה ניגרה על מצחו של סטאלון מאז ימי "רמבו" ו"רוקי", ולכוכב המתבגר כבר אין את הגמישות של פעם – מה שמחייב עזרה של פעלולנים, למשל בסרט האקשן "בלתי נשכחים 2". אממה, על הסט התרחשה טרגדיה קשה כשפעלולן אחד נהרג בזמן הצילומים שנערכו בבולגריה, ואילו פעלולן אחר נפצע והועבר במצב קשה לבית חולים מקומי. שאר כוכבי הסרט – ארנולד שוורצנגר, ז'אן קלוד ואן דם, ברוס וויליס, ג'ט לי ודולף לונדגרן, לא נכחו על הסט בזמן הצילומים.

הקוסם מארץ עוץ, 1939

נכון, הסרט הקסום הזה בעיקר עושה חשק לשמלה קלילה ונעליים אדומות מנצנצות, אבל מה שדורותי לא מספרת לכם זה שפעם היא כמעט הרגה מכשפה. כלומר, בערך. מרגרט המילטון, מי שגילמה את המכשפה הרעה מהמערב, לקחה חלק בסצינת אש בה היא אמורה להיכחד. הפעלולים יצאו מכלל שליטה והמילטון סבלה מכוויות בדרגה שנייה ושלישית והובהלה מיד לבית החולים. גם הפעלולנית שלה אכלה קש ונפצעה – בעת שניסתה לרחף על המטאטא שלה הוא פחות התרומם באוויר ויותר התפוצץ עקב תקלה. למרות כל התקלות הללו, האבידה היחידה בנפש במהלך הצילומים היתה הכלבה שגילמה את הכלב טוטו. תמיד דופקים את הקטנים.

העורב, 1993

אם קוראים לך ברנדון לי, אתה נראה ממש טוב ואבא שלך הוא ברוס לי, זה אומר שהחיים היו טובים מדי אליך ושאתה בדרך למטה. הכוכב בן ה-28 מצא את מותו בתאונת ירי מאקדח טעון שהיה על הסט של הסרט "העורב" בו השתתף. האקדח שימש כאביזר, אך כנראה שמי שטען אותו עשה את העבודה שלו טוב מדי. כשלי צנח על הרצפה, הבמאי אלכס פרויאס צעק "קאט", אך משלא לא קם, הצוות נחרד לגלות כי הוא נפגע בבטנו ובחוט השדרה שלו. הוא הובהל לבית החולים ומת מפצעיו שש שעות לאחר מכן.

אהבה בשחקים, 1986

בתור "מאווריק", טום קרוז עבר הרבה בסרט הזה – הוא איבד את חברו הטוב גוס, שבה בקסמיו את מדריכת הטיסה שלו וניצח בקרב אווירי טריליון מיגים. אבל עד שיוענק לו תואר של כבוד ממוזיאון חיל האוויר בחצרים, חשוב לזכור כי את הפעלולים בסרט קרוז ו-ואל קילמר ששיחק לצידו בקושי ידעו לבצע על סימולטור טיסה. באחת הסצינות, אקרובט הטיסה ארט סקול שהיה אמון על הוצאת קרבות האוויר שלהם לפועל, נכנס לסחרור והתרסק היישר לתוך האוקיינוס השקט. מילותיו האחרונות היו "יש לי בעיה. יש לי בעיה אמיתית". אה, וכיוון שהוא כולה פעלולן אנונימי, גופתו וכלי הטיס שלו לא נמצאו מעולם. שמישהו יזעיק את מאלדר וסקאלי. בסרטון לעיל מוצג מותו של גוס – מוות בכאילו.

אות משמיים, 1976

תנחומינו לכל הדיפלומטים שמגלים כי בנם הוא למעשה התלגמות השטן עלי אדמות – חייכו, אכלתם אותה. וזה תקף לגביכם גם אם אתם רק משחקים בעיבוד הקולנועי של המעשייה הנ"ל (שזכתה לעיבוד קולנועי נוסף בשנת 2006). מספר האירועים הקריפיים שהתרחשו בעת צילומי "אות משמיים" הוא כה חסר פרופורציות עד שהסרט נחשב למקולל (תואר כבוד לו זכו גם סרטים נוספים, ביניהם "תינוקה של רוזמרי", "מרד הנעורים", "מגרש השדים" ועוד). השחקן גרגורי פק והמפיק מייס נויפלד עלו על מטוס פרטי מסט הצילומים בארה"ב לסט בבריטניה, שנפגע על ידי סופת ברקים. השניים ניצלו בנס אך בהמשך הם סעדו במסעדה מקומית שהופצצה על ידי המחתרת האירית (!). זאת ועוד: מטוס שנשכר על ידי ההפקה לצורך צילומי אוויר אך הוחלף ברגע האחרון התרסק על כל אנשי צוותו, ומאמן מטעם גן החיות שעזר להפקה בעת צילומי הסצינה בתחומי הגן, נטרף על ידי אריה. שני פעלולנים שעבדו ב"אות משמיים" והמשיכו לאחר מכן לעבוד בסרט "גשר אחד רחוק מדי" המשיכו לסבול מהקללה: אחד מהם נפצע קשה על הסט לאחר שנדחף בטעות מגג של בניין, ואילו השני היה מעורב בתאונת דרכים שהרגה את זוגתו דאז. דיבוק יכול להיות וואחד דאונר.

צפו בסרט "העורב" בוואלה! VOD

מה דעתכם - אפשר היה למנוע את מותו של ברנדון לי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully