וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תיאטרונטו: פרס ההצגה הטובה ביותר ל"טיק תיק"

30.3.2013 / 22:00

ההצגה האוטוביוגרפית על צעיר הסובל מתסמונת טורט, זכתה בפסטיבל להצגות יחיד. ציון לשבח קיבלה "קוראים לי רייצ'ל קורי"; השופטים: "בחירה בנושא שנמצא בלב ההוויה הישראלית"

"טיק תיק" מאת ובביצועו של ניר יוספי זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד שהתקיים זו השנה ה-23 וננעל הערב. חבר השופטים של הפסטיבל שהתקיים ביפו העתיקה וכולל את יונתן צ'רצ'י, מיקי מבורך ומור פרנק, העניק את הפרס להצגה שמציגה את סיפורו האוטוביוגרפי של יוספי, גבר צעיר עם תסמונת טורט. "השחקן ניר יוספי בגדלות רוח, בכנות, ברגישות ובהומור עצמי חשף בפנינו את אחת התופעות הבלתי מוסברות במוח האדם", נכתב בנימוקי הבחירה. "הוא עומד על הבמה חשוף, כואב, פגיע ומלא הומור ומראה לנו איך אדם מתמודד וצומח מתוך הכאב".

בציון לשבח זכתה "קוראים לי רייצ'ל קורי" בביצועה של סיוון קרצ'נר על פי כתביה של של רייצ'ל קורי, פעילות ארגון הסולידריות הבינלאומי שנדרסה למוות על ידי דחפור צה"לי ברפיח בשנת 2003. "בחירה אמיצה בנושא שנמצא בלב ההווייה הישראלית. נושא אשר לצערנו, התיאטרון הישראלי גוזר על עצמו צנזורה עצמית ונמנע מלגעת בו", נכתב בנימוקי חבר השופטים". "זהו אומץ שהיינו רוצים לראות יותר ממנו בתיאטרון הישראלי. הצגה שלא מתחנפת ונוגעת ישירות בלב הבעיה שרוב הציבור הישראלי בוחר להתעלם ממנה על אף שהיא נמצאת על סף דלתנו ומשפיעה עמוקות על חיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully