וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת רוג'ר אברט, גדול מבקרי הקולנוע בארצות הברית

4.4.2013 / 23:09

אברט, 70, שהיה מבקר הקולנוע של השיקגו סאן-טיימס מזה 45 שנים, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, שאף גרמה לו לאבד את קולו לפני מספר שנים

רוג'ר אברט, הידוע ואולי החשוב במבקרי הקולנוע בארצות הברית, הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 70 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אברט, מוסד תקשורתי אמריקאי לכל דבר ועניין, היה מבקר הקולנוע של העיתון שיקגו סאן-טיימס במשך 45 שנים, ומוכר לציבור הרחב גם כמגיש של תכנית הקולנוע האגדית "At The Movies", תחילת לצד ג'ין סיסקל ולאחר מכן לצד ריצ'רד רופר. מוקדם יותר השבוע הודיע כי הוא מצמצם את היקף הכתיבה שלו מפאת מחלתו.

המבקר שידע לדבר לכולם: פרידה מרוג'ר אברט

אברט, בן למשפחת מהגרים גרמנית, החל את דרכו בעיתונים מקומיים באילינוי, והמשיך משם לכתיבה בעיתון היומי הנפוץ בשיקגו החל מאמצע שנות ה-60. לתהילה ברחבי ארצות הברית זכה כשהחל להגיש ביחד עם סיסקל מהשיקגו טריביון סדרה של תכניות טלוויזיה במסגרתן דירגו סרטים. ביחד הם המציאו את שיטת הדירוג באגודלים ("אגודל למעלה" או "אגודל למטה"), שהפכה לסימן ההיכר שלהם כצמד. סיסקל הלך לעולמו בשנת 1999, והוחלף לאחר תקופת מעבר קצרה על ידי המבקר ריצ'רד רופר. אברט ידוע כמי שבאמצעות הכתיבה לעיתון, ההופעות בטלוויזיה ובשנים האחרונות באתר האינטרנט הפרטי שלו הפך את ביקורות הקולנוע לפופולריות ונגישות יותר לקהל הרחב. במהלך שנות ה-70 אף חיבר מספר תסריטים לסרטיו של חברו, במאי הבי-מוביז הנודע ראס מאייר. בנוסף, אברט הוא מבקר הקולנוע היחידי שזכה בפסר פוליצר היוקרתי.

בשנת 2002 אובחן כחולה בסרטן בלוטת התריס. בשנת 2006, במסגרת הטיפול במחלה, איבד אברט את יכולת הדיבור, חוש הטעם והיכולת לשתות ולאכול. במדורו כתב באריכות על המחלה, ואף זכה לתשומת לב רבה כשהעז להיחשף בצילומים משלבים מאוחרים של הטיפולים, לאחר שסנטרו הוסר.

אברט היה נשוי מאז 1992 לעורכת הדין צ'רלי "צ'אז" האמל-סמית, שליוותה אותו עד יומו האחרון. כמו כן, היה חבר בארגון אלכוהוליסטים אנונימיים מאז הגמילה שעבר בשנת 1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully