וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב: הוכרזו המשתתפים

8.4.2013 / 20:48

נתן דטנר, ריקי בליך, יון תומרקין, ששי קשת, מנשה נוי ואפילו ליאור מילר בין המשתתפים בסרטים שיתחרו השנה בפסטיבל המסורתי, שייערך בתאריכים 19-24 ביוני

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים של תל אביב, מיסודו של החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, יצא בקרוב לדרך בפעם ה-15: 45 סרטים יתחרו השנה במסגרת התחרות הישראלית והים-תיכונית, שנוצרו על ידי בוגרי 18 בתי הספר הגבוהים ללימודי קולנוע בישראל. בנוסף יכלול השנה הפסטיבל שיתוף פעולה עם לאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה - פרס אופיר, בקטגוריה חדשה לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר. רשימת המועמדים הראשונית לפרס האקדמיה תיבחר מתוך סרטי הפסטיבל. מבין הסרטים הישראלים הקצרים המשתתפים בפסטיבל, ייבחרו 15 סרטים עלילתיים שיוקרנו בפני חברי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, ומתוכם ייבחר הסרט הטוב ביותר במסגרת טקס פרסי אופיר 2013.

הפסטיבל מהווה את הבמה המרכזית להצגת קולנוע צעיר: המסגרת הבינלאומית מציגה פנורמה לתעשייה העולמית, התחרות הישראלית מציגה את הכישרונות העולים בדור העתיד של הקולנוע הישראלי, ואילו התחרות הים-תיכונית מציגה את היבול במדינות הים התיכון וארצות ערב. לראשונה, יוקרנו בפסטיבל סרטים מהמחלקה לקולנוע באוניברסיטת אריאל, לצד סרטים מהרשות הפלסטינית. כמו כן, הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 19-24 ביוני בסינמטק תל אביב המחודש לראשונה בפורמט חד-שנתי - יכלול לראשונה גם תחרות לסרטים קצרים עצמאיים, אשר לא נעשו במסגרת אקדמית.

בסרטים המתחרים לוקחים השנה חלק שחקנים מובילים התומכים בדור הצעיר של יוצרי הקולנוע הישראלי, ביניהם הלנה ירלובה, שי אביבי ויחזקאל לזרוב המשתתפים ב"שעון חול" של גליה מלטסטה מהמכללה למנהל, נתן דטנר וריקי בליך שמשתתפים ב"חניה בצל" של אורי רום מאוניברסיטת תל אביב, ליאור מילר שחוזר למסך בסרט "בין האצבעות" של מורן יובל מסם שפיגל, ששי קשת, יון תומרקין ומנשה נוי המככבים ב"ששי קשת לא אוכל פלאפל" של נמרוד שפירא מאוניברסיטת תל אביב, וגם אלי פיניש, שרון חזיז ועידן אלתרמן המדובבים את סרט האנימציה "מדברים על שמשון" של נדב אמבון מבצלאל.

חבר השופטים בתחרות הישראלית יבחר את הסרטים המצטיינים בשמונה הקטגוריות הבאות: הסרט העלילתי הטוב ביותר, הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, סרט האנימציה/הסרט הניסיוני הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר, פרס הצילום, פרס העריכה, חביב הקהל, פרס לסרט המקדם שינוי חברתי. במסגרת התחרויות יחולקו פרסים בשווי כולל של כ-150 אלף שקלים. בין משתתפי וזוכי הפסטיבל בעבר ניתן למנות את דובר קוסאשווילי, ניר ברגמן, הגר בן אשר ועוד רבים.

כמו כן, ביום רביעי הקרוב, ה-10 באפריל, יערכו אנשי הפסטיבל את האירוע הייחודי קצר על הבר, במסגרתו מוקרנים סרטי סטודנטים בברים בתל אביב, בליווי דיון בהנחיית אושיות תרבותיות שחלקן היו מעורבות ביצירת הסרטים. בין היתר יגיע אסי דיין לרוטשילד 12 על מנת לשוחח על הסרט "שחקן ספסל" בכיכובו; מנשה נוי ידבר על "סינגל פלייר" במזג; ואילו דביר בנדק ומירב פלדמן ידברו על "ברבי בלוז" בלבונטין 7.

מתכננים לבקר בפסטיבל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully