וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל 2013: שלומי שבן, כוורת ופיקאסו

הפסטיבל היוקרתי חשף את תכניתו המלאה, שתכלול מלבד האיחוד המדובר של כוורת גם השקה לאלבום חדש של שלומי שבן, מופע חדש של שרון אייל וגיא בכר ועוד אירועים מסקרנים

פסטיבל ישראל לשנת 2013 יתקיים בירושלים זו השנה ה-52, וכמיטב המסורת יכלול אירועים, הופעות והפקות חד פעמיות. הפסטיבל יתפרש על פני חודש, בין ה-23 במאי ל-22 ביוני, והשנה יתאפיין במופעים שהותאמו במיוחד לעלות באתרים שונים ברחבי העיר, ביניהם מגדל דוד, שכונת עין כרם, מדרחוב ממילא ומדרחוב בן שטח, אולמות ז'ראר בכר, ימקא, בית שמואל ותיאטרון ירושלים.

מלבד האיחוד של להקת כוורת, הפסטיבל יכלול בין היתר מופע פותח של שלומי שבן שישיק אלבום חדש ויארח את אסף אבידן ונינט טייב, מופע של להקת המחול של שרון אייל וגיא בכר שנתפר במיוחד לחלל בית המצורעים בירושלים, פרויקט פיוטים לובים עם האורח המיוחד ברי סחרוף, הפקת מחול-אופנה ספרדית שכבר הוצגה במוזיאון הגוגנהיים וכעת תתרחש במוזיאון מגדל דוד עם תלבושות שעוצבו על ידי פיקאסו ודאלי, הופעה של מירי מסיקה בה תארח את נורית גלרון, הפקת תיאטרון חדשה מאת ובבימוי יחזקאל לזרוב, הפקות תיאטרון מאנגליה ויפן, בכורה ישראלית ללהקת המחול של עמנואל גת, בכורה ישראלית ללהקת בלט ז'נבה, נגנים מכל העולם בקונצרט חד פעמי על חומות העיר ועוד.

בנוסף תועלה בבכורה הצגת הילדים "הלב של שירז" על פי ספרה של ריטה, המחזה הקומי "כטוב בעיניכם" של שייקספיר אשר יועלה במסגרת "שייקספיר לילדים", ועוד.

על ניהולו האמנותי של הפסטיבל אמון משה קפטן ויועצו למוזיקה קלאסית הינו גיל שוחט. הפסטיבל הוא עמותה ציבורית ללא מטרות רווח הפועלת בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקח את המושכות. משה קפטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המושגים 'תרבות' ו'אמנות' מצויים זמן רב על פרשת דרכים בעולם כולו וזוכים לפרשנות המתאימה את עצמה אל המציאות בה אנו חיים ואל הקדמה", מסר קפטן. "אנשי רוח ואמנים מחפשים דרכים חדשות לביטוי וברוח זו נבנתה תכניית הפסטיבל: הענקת במה ומשאבים מקצועיים החושפים יצירה עכשווית ישראלית ובינלאומית בתיאטרון, במחול, במוזיקה וברב תחומי. בחרנו מופעי תיאטרון, מוזיקה ומחול המביאים קולות וצורות ביטוי עכשוויות, ומייצגים שפות שונות של יצירה ואירועים שיקרו רק בפסטיבל באופן חד פעמי".

כרטיסים לאירועי הפסטיבל ניתן לרכוש באתר הבית שלו, כאשר לחלק מהמופעים תינתן הנחת תושב לתושבי העיר.

מה דעתכם על המופעים המשתתפים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully