וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים נגד עיריית הרצליה: "לא סוגרים תיאטרון"

10.4.2013 / 13:34

עשרות יוצרים הפגינו ברחבת הכניסה לעירייה במחאה על ההחלטה לסגור את התיאטרון בעיר. ”ראש עיריית הרצליה רואה בתיאטרון גוף כלכלי בלבד”, אמר מנכ”ל שח”ם שחר בוצר

עשרות יוצרים ושחקנים הפגינו הבוקר (רביעי) ברחבת הכניסה לעיריית הרצליה, במחאה על החלטת ראש העיר, יהונתן יסעור, לסגור את התיאטרון בעיר. לאחר 13 שנות פעילותו של התיאטרון, התקבלה ההחלטה לסגור את שעריו בשל קיצוצים בתקציב. בימים האחרונים צצו דיווחים לפיהם שוקל ראש העיר להפוך את התיאטרון לבית יצירה צעירה עבור אמני העיר.

הבוקר התקיימה פגישה דחופה בהשתתפות מנכ"ל משרד התרבות אורלי פרומן, ראש עיריית הרצליה יהונתן יסעור ומנכ"ל תיאטרון הרצליה עודד קוטלר, שתקף את ההחלטה לסגור את התיאטרון מיד עם פרסומה.

עובדי תיאטרון הרצליה ושחקניו, בשיתוף פורום יוצרי התרבות ושח"ם, ארגון השחקנים בישראל, החליטו לקיים את ההפגנה בשעת הפגישה מול בניין העירייה. היוצרים הניפו שלטים וקראו לעברו של ראש העיר קריאות כמו "יהונתן תעורר, לא סוגרים תיאטרון יוצר", "יהונתן תתעורר, התרבות שווה יותר" ועוד.

לאחר שהחלה ההפגנה בחוץ, הוכנסו נציגי איגודי היוצרים, ביניהם מנכ"ל שח"ם שחר בוצר, הסופר יהושע סובול ונציג הבימאים רוני ניניו, לקחת חלק בפגישה שהתקיימה בפנים, כאשר כל אותה עת ממשיכה ההפגנה להתקיים מחוץ למקום.

"ראש עיריית הרצליה רואה בתיאטרון גוף כלכלי בלבד", מסר בוצר לאחר הפגישה. "הוא אינו מפנים כי לתיאטרון תפקיד חשוב ומהותי בעבור האוכלוסייה. האווירה בפגישה הייתה קשה ונראה שראש העיר אינו פתוח לשמוע הצעות לפתרון המשבר עם התיאטרון".

מאיגוד אמני ישראל, אמ"י, נמסר: "אמ"י מצר על כוונת עיריית הרצליה לסגור את אנסמבל הרצליה, משום שתהיה בכך פגיעה לא רק בפרנסתם של שחקנים, במאים, מחזאים ואמני במה אחרים אלא גם במוקד תרבות ואמנות שמעשיר ומרומם את רוחו של עם ישראל. תרבות אינה מותרות, היא מאושיות ויסודות רוחו של האדם". יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל הוסיףך כי "א.מ.י. לא ייתן שיסגרו תיאטרון במדינת ישראל. נפעל יחד עם כל הארגונים ובכל הדרכים, כולל שביתה של האמנים!".

מה דעתכם על ההחלטה לסגור את התיאטרון? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully