וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור מורה: "נתניהו הוא סכנה קיומית לישראל"

10.4.2013 / 21:37

במאי הדוקומנטרי "שומרי הסף" שהציג ראיונות עם ראשי שב"כ לשעבר והיה מועמד בטקס האוסקר האחרון, תקף את ראש הממשלה בשל חוסר ההתקדמות בתהליך המדיני

דרור מורה, הבמאי הישראלי של "שומרי הסף", שהתמודד על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס האוסקר האחרון, ממשיך בביקורת על ממשלת ישראל. בראיון שהתפרסם בשבועון החדשות הבריטי אקונומיסט לרגל צאת הסרט לאקרנים בממלכה המאוחדת, תקף מורה את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשנשאל מה דעתו על המצב הפוליטי בישראל.

"אני חושב שראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, מהווה איום גדול לקיומה של מדינת ישראל", ענה מורה, שבמסגרת סרטו ראיין שישה ראשי שב"כ לשעבר בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "'שומרי הסף' לא טען שהשלום בא בקלות, אבל הניסיון להשיג אותו צריך להיות אינטרס מרכזי של ישראל, להמשיך לנסות ולהידבר. נתניהו אומר שהוא מעוניין בפתרון שתי מדינות, אבל אני לא חושב שאפילו הבן שלו מאמין לזה".

בהתייחס לחומרים שלא נכנסו לסרט, אמר מורה שלא היה מקום לסיפורי ילדות, אך התייחס לילדותו של אברהם שלום: "הוא גדל באוסטריה הנאצית, הרגיש מקום מה זה אומר להיות יהודי במשטר גזעני. זה היה מרתק מכיוון שבסרט הוא אמר שכעת אנחנו מתייחסים לפלסטינים כפי שהנאצים התייחסו ליהודים".

עוד בנושא:
"שומרי הסף": דוקומנטרי חשוב ומטלטל. ביקורת
ומה דרור מורה חושב על ג'ודי ניר מוזס שלום? לחצו לקריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully