וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לאירועי יום העצמאות 2013

הפיינליסטיות של "דה וויס" חוצות את ישראל, רוק עצמאות בראשון לציון, אטרקציות לילדים בחולון ועוד: כל הפעילויות, האירועים והמופעים ששווה לדגום ביום העצמאות ה-65

חוגגים עצמאות בכיכר רבין

לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, עיריית תל אביב-יפו מצדיעה לזוכי פרס ישראל בתחום האמנות והתרבות באירוע שיתקיים בערב יום העצמאות החל מהשעה 21:00. המופע יכלול את מיטב השירים המוכרים של גדולי הפזמונאים אשר הפכו לנכסי צאן ברזל וקליפים מתקופות שונות שיוקרנו על מסכי ענק. בשיא הערב ישוגרו לשמי רחוב אבן גבירול זיקוקי דינור. בין המשתתפים: מתי סרי, ולדי בלייברג, עדי כהן, צעירי תל אביב, להקת התל אביבים ועוד. את הערב יסגור מופע השירה בציבור של הטיש הגדול בניצוחו של משה להב, שיארח את עדי כהן, יהודה אליאס, ישי לפידות ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכסי צאן ברזל. ולדי בלייברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבחרת "דה וויס" בתל אביב, עכו, נצרת עילית, נתיבות ודימונה

הפיינליסטיות של ריאליטי הכישרונות (לא כולל הזוכה לינה מחול, שנמצאת, כמה מתבקש, בחו"ל) מתחילות לשלם בזיעה על הדרך בה בחרו, ובערב יום העצמאות יחרשו את הארץ בחמישה מוקדים: תל אביב, עכו, נצרת עילית, נתיבות ודימונה. על הבמה צפויות הבנות לפגוש מן הסתם בחלק מן המנטורים לשעבר – שגם עבורם זה ערב צפוף.

רוק עצמאות בראשון לציון

אביב גפן, ברי סחרוף, הדג נחש, משינה, הבלקן ביט בוקס ועוד יככבו באירוע הרוק המסורתי, שיתקיים בערב יום העצמאות באמפי פארק ראשון לציון – הפעם בין היתר במסגרת אירועי שנת ה-130 לעיר. את הערב יפתחו אלישע בנאי וארבעים השודדים (תקדים מעניין שבו אב ובנו – אלישע ויובל בנאי – עולים להופיע בזה אחר זה במסגרת האירוע), יוסלס איי.די ולהקת בצפר, ועל במת האלקטרו יככבו די.ג'יי קפטן, המסנג'ר, הוק ודי.ג'יי איי.די שוהם. האירוע יתחיל בשעה 23:00 וצפוי להסתיים לפנות בוקר. מחיר כרטיס עומד על 189 שקלים אבל ניתן להשיג הנחות משמעותיות דרך חברות מסחריות שונות, וזה מה שרוב הקהל עושה - בצדק.

ברי סחרוף בהופעה ברידינג 3 במסגרת 20 שנה לאלבום "סימנים של חולשה".. נמרוד סונדרס
עוד חוזר לנגן. ברי סחרוף/נמרוד סונדרס

הבלוק חוגג עצמאות, תרתי משמע

מועדון הבלוק בשיתוף מאשבוקס זוממים מסיבת עצמאות שווה לכל כיס ונפש, שתתקיים בערב יום העצמאות. לאחר החלטת בית המשפט שקבעה כי המועדון יישאר פתוח, אין ספק שמשמעות חגיגות העצמאות מקבלת עומק נוסף. לבאי המועדון ימתינו בסך הכל 11 די.ג'ייז על פני שלוש רחבות. ברחבה הראשית, נדב נאמן, מש, ווידו וירין לידור ינגנו היפ הופ ואלקטרוניקה , בסקוואט ינגנו נרקיס טפלר+סוניה, יוגו, מוסקומן ושלומי זידאן האוס, טכנו ודיסקו, ובלאונג' העישון ינעימו את זמנכם נעימות מהניינטיז בהנהגת צח זמרוני ומיכל שר. מחירי הכרטיסים עומדים על 30 שקלים עד 23:30 ו-50 שקלים לאחר מכן.

מועדון הבלוק. צילום מסך
חוזרים בגדול. הבלוק/צילום מסך

פסטיבל אלקטרוניקה

MINIFEST הראשון יוצא לדרך עם 12 שעות של מוזיקה אלקטרונית שתנוגן על ידי האמנים המובילים בעולם, ביניהם ארט דיפרטמנט, גיא גרבר, דמיאן לזרוס, UMEK, ועוד. ההופעות ייערכו בערב יום העצמאות בביתן 1 שבגני התערוכה בתל אביב. על הפקת הפסטיבל אמונים קבוצת PAN, המורכבת מ-10 יזמים צעירים שפועלים מתוך מטרה ליישר קו עם המסיבות החמות המתרחשות בעולם. אירוע מומלץ לחובבי האלקטרוניקה והטכנו. כרטיסים לאירוע אפשר להשיג ברוטשילד 12, השסק, חדר 140, השכן , המעוז ושאטו שועל. פתיחת דלתות החל מהשעה 22:00.

עצמדודס ברחבת המשכן לאמנויות הבמה

רחבת בית האופרה והמשכן לאמנויות הבמה תארח גם היא תכנית מיוחדת לכבוד החג החל מהשעה 20:30. בין האטרקציות באירוע: צעירי תל אביב במחרוזת שירי עצמאות, המופע "טולי בלבולי" בכיכובה של דנה דבורין, אליאנה תדהר במופע קצבי המשלב את שירי הפסטיגל, ריקודי עם אל תוך הלילה עם שרה אביב וגדי ביטון, מופע פריצה של רקדני אוניברסיטת תל-אביב וזיקוקי דינור.

בנוסף לכך, בפארק מנחם בגין יופיעו בועז שרעבי, סגיב כהן ולהקות מקומיות ובפארק דוידוף ביפו יופיעו אביהו מדינה עם דקלון ושיר לוי.

אירוע הגמר של חי בלה לה לנד 2. בן קלמר
בדרך ליפו. שיר לוי/בן קלמר

במות פתוחות ברחבי העיר חיפה

העיר חיפה תחגוג את ערב יום העצמאות בכמה מוקדים החל מהשעה 20:00. בבמת צובחוץ מוריה יופיעו אפרת גוש (20:30), הדג נחש (22:00), עברי לידר (22:50), שלומי שבת (23:45), אביב גפן (24:30) וברי סחרוף (1:30). על במת צובחוץ קרית חיים יופיעו יניב המגניב (20:00), לירן דנינו (20:45), ברי סחרוף (21:45), אביב גפן (23:00), מוש בן ארי (24:20) ומשה פרץ (1:30). על במת מרכז הכרמל גן האם יופיעו מימי ויויו (20:00), שלומי שבת (20:45), אסף אמדורסקי (21:45) וברי סחרוף (22:45). על במת קריית אליעזר (מגרש אימונים) יופיעו הדג נחש (21:00), אפרת גוש (22:30), מרינה מקסימיליאן (21:30) קרני ולירן דנינו (23:00). במתחם שפרינצק (גן אופירה נבון) יופיעו ניקי גולדשטיין (20:15), בן סנוף (21:00), לירן דנינו (22:00) ודודו אהרון (23:00). על במת נווה שאנן (ספורטק) יופיעו רינת גבאי (21:15), בן סנוף, עברי לידר ומוש בן ארי ובקריית שמואל יופיעו יהורם גאון ואודי דוידי ולאחר מכן תתקיים הרקדה אל תוך הלילה.

אביב גפן. אביב חופי
עיר עם עתיד. אביב גפן/אביב חופי

מסיבות ערב יום העצמאות באר שבע

מועדון עשן הזמן בבאר שבע יחגוג עצמאות עם במה אלטרנטיבית ומסיבה חינמית החל מהשעה 22:00. בין היתר ינגנו אלמוג שמחון, יעלי כהן ועידו נוימן. צ'ייסרים על חשבון הבית מובטחים למי שיצטיין על רחבת הריקודים. גם מועדון הפורום הוותיק לא נשאר מחוץ לעניינים ויחגוג במסיבה החל מהשעה 22:00 ועד לשעה 10:00 בבוקר למחרת, תחת כיפת השמיים. בסך הכל ינגנו עשרה די.ג'ייז שיתפרשו על שלושה מתחמים נפרדים - מתחם פקטור קיץ בו יתנגנו להיטים, מתחם פורפליי עם מוזיקה שחורה ומתחם פולס שיוקדש למוזיקה אלקטרונית. עלות הכניסה נעה בין 15 ל-65 שקלים.

חגיגות העצמאות בעיר רחובות

עיר הפרדסים והמדע תחגוג כרגיל עם הבמה המרכזית אשר תמוקם בגן המייסדים, החל מהשעה 20:00. בין המופיעים נמצאים ריקי גל, רוני דלומי, רגב הוד, מוניקה סקס, מיקי גבריאלוב, ששי קשת, אביהו מדינה ולהקות זמר ומחול עירוניות. בחניון גן המייסדים יקום מתחם ילדים עם מופעים ואטרקציות. בנוסף צפוי מתחם זמר חסידי והרקדה מול בית הכנסת בית שפירא ברחוב הרצל, בימת זמר עברי ושירה בציבור בגן המגינים, ובימה המוקדשת למוזיקה ים תיכונית בצומת הרחובות הרצל-הרשנזון-עזרא.

קונצרט יום העצמאות של האקדמיה למוזיקה ולמחול ירושלים

אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים יחלו ביום ראשון ה-14 באפריל בשעה 16:00, אז תערוך אגודת הסטודנטים את הקונצרט השנתי של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. היצירות שיבוצעו הולחנו על ידי סטודנטים לקומפוזיציה של האקדמיה והם מבוססים על טקסטים של נופלים ושל הורים שכולים. הכניסה חופשית. למחרת, ערב יום העצמאות, יתקיים הקונצרט המרכזי באולם הנרי קראון בשעה 21:30 בניצוחו של פרדריק שאזלן ובהשתתפות התזמורת הסימפונית ירושלים של רשות השידור, שתשתף פעולה עם התזמורת הסימפונית על שם מנדי רודן של האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים. כרטיסים ניתן לרכוש במקום או להזמין מראש באתר האקדמיה.

חינגת העצמאות של מרגוזה ופועה ביפו

כמיטב המסורת, גם השנה יפתח הבר האהוד מרגוזה ביפו את שערי המדרחוב שלצידו הוא שוכן, וזאת בכדי לקיים מסיבה מטורפת ומטריפה באותה המידה. גם קפה פועה הסמוך ייקח חלק בחגיגות המשותפות שהכניסה אליהן תהיה חינמית. את הסטייל היפואי ייקחו לטיול על העמדה עמית סטארק, איש קול הקמפוס, די.ג'יי הקטיק בעל ידי הזהב ומאג'ימן שיודע איך לגרום לקהל לזוז. החל משעה 22:00, אין כמו יפו בלילות - על אחת כמה וכמה בלילות של עצמאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל יד זהב. די.ג'יי הקטיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרביעייה

אפרים שמיר, שם טוב לוי, אלון אולארצ'יק ושלמה יידוב במופע משותף בזאפה הרצליה בערב יום העצמאות. זהו מופע מצליח המפגיש לראשונה ארבעה מהיוצרים החשובים והמוערכים בישראל, שכתבו כמה מהשירים היפים בהיסטוריה המוזיקלית המקומית, על במה אחת. במופע החדש יבצעו הארבעה את היפים והמרגשים משיריהם, ביניהם "יכול להיות שזה נגמר", "שיעור מולדת", "ימים לבנים", "ערב כחול עמוק", "ילדי הירח", "היא הולכת בדרכים", "היא כל כך יפה", "שיר של אחרי מלחמה", "בואי נגיד שאני שלך", "בואי נתחבק", "ערב של יום בהיר", "עוד ניפגש" ועוד. פתיחת דלתות בשעה 20:15; מחיר כרטיס - 130 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל השירים היפים. אלון אולארצ'יק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירועי יום העצמאות במוזיאון ישראל

גם ביום העצמאות עצמו (ה- 16 באפריל) מזמין מוזיאון ישראל את הציבור הרחב ליהנות ממגוון פעילויות ואירועים שיתרחשו בין השעות 11:00-14:00. בין היתר, תתקיים הופעת "רוקדים ושרים עצמאות במוזיאון ישראל", בה מימי קוגן תרקיד את הקהל ורקדני הורה אפרוחים יופיעו בריקודים ישראלים מקוריים ברחבת היכל הספר. ברחבת קראון תתקיים שירה בציבור עם חבורת הזמר אבן ירושלמית. הכניסה למוזיאון בחינם, וכניסה לתערוכת "הורדוס - מסעו האחרון של מלך יהודה" תינתן בתשלום סמלי של 20 שקלים בלבד.

מסיבת שנות ה-70

סרטי בורקס, סמי בורקס, גלידה מסטיק, ערסים עם כבוד, חצאיות מיני, "גבעת חלפון אינה עונה" – כל מי שהמושגים הללו מזכירים לו בית ימצא את מסיבת העצמאות המושלמת באירוע מיוחד שיתקיים ברחוב אברבנל 5 בתל אביב, בערב יום העצמאות. כפי שניסחו זאת המארגנים, "יום הולדת למדינה ואנחנו מחזירים אותה לשנים היפות שלה, בלילה של חולצה פתוחה ושערות על החזה. איזה כיף היה פה בשנות ה-70. אנחנו גדולים וחזקים. אנחנו על המפה. אנחנו מנצחים בארוויזיון (פעמיים!). אנחנו כובשים את אנטבה. סיני שלנו". את הערב יפתח די.ג'יי אדוארדו אל קמינו ("ננוצ'קה", "אברקסס") בסט דיסקו, בהמשך יעלה לירון עמרם לסט רוקנרול ואת הערב יסגור די.ג'יי יבגני צ'רטקוב (106FM) בסט פאנקי ומזרחי למהדרין. כניסה לאירוע עולה 40 שקלים.

עצמאות במוזיאון הילדים הישראלי

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון יהיה פתוח ביום העצמאות, על כל מסלוליו ופעילויותיו החדשות, כולל התערוכה החדשה "דיאלוג עם הזמן" – מבית היוצר של "דיאלוג בחשיכה"- הלוקחת את המבקר למסע מהנה ומרגש בו יוכל לראות, להרגיש ולחוות את עצמו כפי שיהיה בשנותיו המבוגרות. הסיור ב"דיאלוג עם הזמן" מיועד למבוגרים ולילדים (מגיל 12 ומעלה במסגרת משפחתית או 14 ומעלה במסגרת ביקורי קבוצות תלמידים) ומחיר כרטיס כניסה עומד על 62 שקלים.

בנוסף, מרכז "בגובה העיניים" החדש במוזיאון הילדים יקיים סיורים במהלך היום, להם ניתן לתאם ביקור מראש בטלפון 03-6503000.

חוגגים עצמאות באתרי המורשת

לרגל יום העצמאות, משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים פותחים לציבור הרחב 65 אתרי מורשת בכל רחבי הארץ ללא תשלום. באתרים יתקיימו פעילויות חווייתיות ייחודיות לרגל יום העצמאות, כגון סיורים, תצוגות מולטימדיה, שחקנים, תערוכות חדשות והפעלות לכל המשפחה. בין אתרי המורשת שייפתחו למבקרים נמנים מחנה המעפילים בעתלית, חצר תל חי, חצר כנרת, חומה ומגדל בחניתה, מוזיאון אסירי המחתרות בעכו, יד לשריון בלטרון, בית חנה סנש ועוד. את רשימת האתרים המלאה אפשר למצוא באתר המועצה לשימור אתרי מורשת . הפעילויות יתקיימו בין השעות 9:00-16:00 ולהבטחת מקום מומלץ להירשם מראש.

משדר יום העצמאות של הערוץ הראשון

משה פרץ, קרן פלס, מורן מזור, הפרויקט של רביבו, שקטק, שלומי קוריאט, אבי נוסבאום והצמד דובדבני וקובאץ' ישתתפו במופע יום העצמאות החגיגי של הערוץ הראשון שיצולם בבסיס חיל האוויר חצור וישודר בערב יום העצמאות בשעה 21:30 בערוץ הראשון. את המופע ינחה אלי יצפאן. על הנייר מדובר באירוע ממלכתי סטנדרטי, אבל בגלל שהמולת הבמות הציבוריות היא מתכון לתקלות ואסונות, מומלץ להתיישב עם מספר בקבוקי אלכוהול וחברים. ומי יודע, אולי גם השנה קרן פלס תמעד מעל לעקבים? זה לא משהו שאתם רוצים לפספס.

הגרובטרון בהופעות אביב

במידה ויום העצמאות עובר ונשארתם צמאים לאפטר פארטי, אתם מוזמנים להפקיר את חיית המסיבות שבכם בידי הגרובטרון, הרכב של 8 נגנים, בניצוחו של דרור אהבה רומם. הגרובטרון ימשיכו במשימת ניעור האבק משירי ארץ ישראל הישנה והחזרת ההורה אל מרכז הרחבה, ביום שישי, ה-19 באפריל בברלה בלהבות חביבה. מומלץ לכל מי שחולה על הפלייליסט ברדיו הישראלי במהלך יום העצמאות. פתיחת דלתות בשעה 20:30, מחירי הכרטיסים עומדים על 80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully