וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": שיא שלילי של סצינות עירום

12.4.2013 / 0:10

ג'יימי ובריאן משתעשעים, העלילה זוחלת, אין אבדות בנפש ודמויות חדשות צצות כפטריות אחרי הגשם. הדרמה היחידה היא של עורכי הפרק, שלא זכרו להכניס אפילו סצינת עירום אחת

ברוכים השבים לסדרה הגדולה ביותר בתולדות הטלויזיה, הסדרה עם כל כך הרבה קווי עלילה שלוקח לה שני פרקים רק כדי להציב את כל הדמויות שלה בנקודת הזינוק להמשך העונה. אחרי שני פרקים, ייתכן שסוף סוף סיימנו את ההתחלה, ועכשיו עניינים יכולים להתחיל לקרות. העונה, הסדרה אפילו לא מנסה להתייחס לכל קווי העלילה בכל פרק; הפעם זאת היתה דאינריז שנשארה בחוץ, ותמשיך לשקול האם לקנות את צבא העבדים עד לשבוע הבא, וגם דאבוס, רנלי והמכשפה האדומה שלהם לא הוזכרו. כפיצוי, הגענו סוף סוף לילדי סטארק, אריה ובראן.

בראן חולם. יש כמה סימנים ברורים לכך שהוא חולם: קודם כל, הוא הולך. שנית, נמצא שם העורב הנודניק עם שלוש העיניים, שמסתובב בחלומות של בראן עוד מהעונה הראשונה ועדיין לא הביא שום תועלת. ושלישית, נמצאים שם גם אחיו של בראן, רוב וג'ון, שמייעצים לו איך לירות בעורב. העצות של רוב וג'ון – וגם קולו של אבא - הן חזרה מדויקת על הטקסטים שלהם בפרק הראשון של העונה הראשונה של הסדרה. זאת גם הפעם הראשונה מאז פתיחת הסדרה שבה ג'ון ורוב נמצאים יחד באותו הפריים. קיט הרינגטון (ג'ון שלג) הוטס כנראה במיוחד מאיסלנד כדי לצלם את השוט הבודד הזה, וכדי שיזכור שהוא עדיין נמצא באותה הסדרה עם כל החבר'ה האחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אני? אני מסיפור אחר. מתוך "משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל רוב וג'ון הם לא העיקר בחלום הזה. אל תוך החלום נכנס הילד מ"אהבה זה כל הסיפור", ואומר לבראן: אתה לא יכול להרוג את העורב, כי העורב הוא אתה. ילד מסכן. לא רק שהוא צריך להתמודד עם זה שלפעמים הוא זאב, עכשיו הוא גם עורב. זמן קצר לאחר מכן הילד המסתורי ואחותו מצטרפים אל בראן וחבורתו גם במציאות. אלה ג'וג'ן ומירה ריד, שהגיעו כדי לעזור לבראן בדרכו – אם כי בדרכו לאן, ולאיזה ייעוד, עדיין לא ברור. מה שברור הוא שג'וג'ן נכנס לתפקיד מיסטר מיאגי קטן, ויעזור לבראן לפתוח את העין השלישית. של העורב. ואולי גם לראות אאורות ולתקשר עם האדמה. הכל פה מאוד ניו אייג'י.

בשבוע שעבר בטוקבקים הובהר היטב שכותב המאמר לא מבין כלום, ויתר על כן - שהוא ללא ספק לא קרא את הספרים. ובכן, כמה טוקבקיסטים אולי יופתעו לשמוע שכותב המאמר דווקא קרא את הספרים, אלא שכותב המאמר לא חושב שסיכום פרק צריך להיות מורכב מהשוואה אינסופית לספרים, הבאת פרטים מהספרים, הסברים מתוך הספרים וספוילרים למה שיקרה בהמשך הסדרה על סמך הספרים. מי שרוצה לדעת על הספרים יכול פשוט לקרוא אותם - זה אפילו מומלץ. כשההשוואה לספרים מעלה נקודה מעניינת, כמו למשל האף של טיריון בפרק הקודם, טוב להזכיר את זה - אבל בגדול, "משחקי הכס" היא סדרת טלויזיה, וצריכה לעמוד בפני עצמה ככזו, וברוב המקרים עושה את זה בהצלחה מרובה. אבל אילו כותב המאמר היה מעוניין בהשוואה לספרים, הוא היה אומר: הולי פאק, מה תיאון עושה פה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסור להשוות. מתוך "משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוקיי, בואו נעשה רגע סדר. "משחקי הכס" אם מישהו איכשהו לא יודע, מבוססת על סדרת ספרי "שיר של אש ושל קרח" מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין. שתי העונות הראשונות היו מבוססות באופן נאמן למדי על שני הספרים הראשונים בסדרה. הספר השלישי הוא ארוך ומורכב מלהכניס את כולו לעונה אחת, ולכן עונה 3 אמורה להתבסס רק על החצי הראשון שלו – פחות או יותר – והעונה הרביעית, על החצי השני. אבל יוצרי הסדרה כבר הראו שהם לא נצמדים באדיקות לעיקרון "ספר=עונה", והזיזו כמה פרטים קדימה ואחורה. בספרים, למשל, ג'וג'ן ומירה ריד נכנסו לתמונה כבר בספר השני, אבל אל סדרת הטלויזיה הגיעו רק עכשיו. ובאשר לתיאון – הוא לא מופיע בספר השלישי. בכלל. גם ברביעי לא. אחרי הפאשלה שלו בוינטרפל, הפעם הבאה שבה קוראי הספרים פוגשים אותו היא בספר החמישי. מטבע הדברים, יוצרי הסדרה לא רצו לתת לנו לחכות עד 2016 כדי לפגוש את תיאון שנית, כדי שיהיה צ'אנס שבכלל נזכור מי זה. וכך תיאון נכנס כבר לעונה הנוכחית, ומבחינות מסוימות, "משחקי הכס" מקדימה את זמנה בשני ספרים לפחות.

את כל המהפך הזה תיאון עבר רק כדי לסבול. הוא קשור לסד בתא עינויים כלשהו, כשמישהו – עדיין לא ברור מי – מענה אותו. מצחיק איך שאלימות טלוויזיונית עובדת: אנחנו יכולים לראות ראשים נכרתים ואנשים נטבחים על ימין ועל שמאל בלי להניד עפעף, אבל אין מי שראה את סצינת הסכין מתחת לציפורן של תיאון בלי להתכווץ.

רוב וקייטלין מקבלים חדשות: וינטרפל נשרפה, בראן וריקון נעדרים, ככל ‏הנראה מתים, ואם זה לא מספיק, גם הוסטר טאלי, אביה של קייטלין וסבא של כל ילדי סטארק, מת. וגם נגמר הבייגלה ובתחזית למחר גשם. לא יום שמח לסטארקים. הרווח העיקרי שלנו מכל העסק הזה הוא סצינה יפה בין קייטלין לבין אשתו החדשה של רוב, שבה קייטלין מתוודה על כך שמנקודת השקפתה, כל הצרות שעוברות על הסטארקים הם אשמתה, עונש מהאלים על כך שלא הצליחה להתייחס אל ג'ון שלג כאל בנה שלה. בהתחשב בכל מה שעבר על משפחת סטארק לאורך הסדרה, לקייטלין יש, כפי שניסחה זאת פעם טורי איימוס, מספיק אשמה כדי לייסד דת משל עצמה.

מעבר לחומה לא קורה הרבה: ג'ון "לא יודע כלום" שלג פוגש לראשונה ווארג, שהוא למרבה ההפתעה ‏לא זאב ענק שעליו רוכבים אורקים (טולקין שיקר לנו!) אלא אדם שיודע להיקשר לחיה שלו ולראות את ‏העולם דרך עיניה. כמו, למשל, בראן סטארק. מאנס ריידר מבהיר שהוא לא ‏באמת פתי כפי שהיה נדמה בפרק הקודם, וזה שהוא לא הרג את ג'ון שלג בינתיים לא אומר שהוא קונה ‏את הסיפור שלו. בינתיים, סאמוול טארלי חסר התועלת עייף, והיה מתיישב על הקרח וקופא למוות ‏בשלווה אם רק היו נותנים לו. בקיצור, ההתרחשות העיקרית מעבר לחומה בפרק זה היא שגם ג'ון וגם ‏סאם עדיין לא מתים. ‏

ומכאן, במעבר חד, לסרט המסע הקומי: עלילות ג'יימי לאניסטר וליידי בריאן בדרכים. איזה תענוג. ג'יימי לא סובל את בריאן ומנצל את כל כישורי ההקנטה שלו, שאינם נופלים מכישורי הלחימה שלו, נגדה; בריאן מתעבת את ג'יימי ונראה שהיא רק בקושי מתאפקת בכל רגע נתון לא לתקוע לו חרב בפרצוף. כתוצאה מכל זה, נראה שהם עומדים ליפול זה לזרועות זו בנשיקה לוהטת בכל רגע נתון. הכשרון של ג'יימי להעלבות ראוי לציון: הוא מבין בשלב מסוים שלקרוא לבריאן פרה מכוערת לא יזיז לה, כי לזה היא רגילה, ובמקום זה עובר לדבר על אהוב ליבה, רנלי ז"ל. שורה מובחרת, המתייחסת להעדפותיו המיניות הידועות של רנלי: "הוא העדיף ילדות מתולתלות כמו לוראס טיירל, את הרבה יותר מדי גבר בשבילו". זה מה שגורם לבריאן לצאת משלוותה ולאיים לקרקף את ג'יימי, בעוד היא אוחזת בשיער ראשו ומחזיקה אותו קרוב אל פניה. יופי, עכשיו תתנשקו!

ג'יימי ובריאן מספיקים גם לעבור קרב חרבות מרשים (שבו בריאן מנצחת – אם כי ג'יימי כבול, ואחרי כמה חודשים בצינוק. לא בדיוק קרב הוגן), אבל שוב, רגע לפני שהם מממשים את אהבתם, הם נתפסים על ידי אנשי סטארק. זה לא טוב. לאף אחד משניהם.

הנה אריה! בת סטארק הפופולרית ביותר חוזרת סוף סוף לסדרה בדיאלוג שבו חבריה מציקים לה בעניין החורים בעלילה של העונה הקודמת. "יכולת לבחור להרוג כל שלושה אנשים? יכולת להרוג את ג'ופרי. יכולת להרוג את טייווין לאניסטר". אריה המסכנה היתה רוצה לענות "עזבו אותי בשקט, אני רק דמות בסדרה הזאת, לא התסריטאי", אבל לא יכולה, אז היא מסתפקת ב"סתמו ת'פה".

רגע לאחר מכן, אריה וחבריה פוגשים את האחווה ללא דגל. איזה יופי, עוד אוסף של דמויות חדשות. כי זה מה שהיה חסר בסדרה הזאת, עוד דמויות. לזכותה של האחווה, זאת חבורת דמויות מגניבה למדי – לרגע נדמה שאלה מין אוונג'רס נוסח ווסטרוז. לפחות את תפקיד ההוא עם החץ וקשת הם איישו. הקטע של "הוא ירה חץ למעלה, והוא ינחת בתוך הראש שלך עד שאסיים לדבר" – היה נהדר, אבל היה יכול להיות מאוד מביך אילו הקורבן היה קצת פחות מהיר תפיסה, והיה מגיב למשפט ב"הא?".

סיפורה של אריה נקטע כשהיא נפגשת במפתיע עם כלב הציד, שחושף את זהותה בפני פונדק שלם. לעזאזל, עונה שלמה היא הצליחה לעבור מתחת לאף של כל בכירי ווסטרוז בלי שאף אחד ישים לב, ובשניה אחת הכלב הזה מסגיר אותה. זה לא נראה טוב.

במעלה מלך: עוד דמויות חדשות. וואלה יופי. אבל שוב, הדמויות החדשות בתמונה כל כך מוצלחות שאפשר לסלוח לסדרה על כך שרשימת המשתתפים בה הופכת משבוע לשבוע דומה יותר ויותר לספר הטלפונים של נורת'האמפטון רבתי. סבתא לבית טיירל, "מלכת הקוצים", היא דמות שקשה לקרוא בלי לשמוע את קולה של ג'ודי דנץ'; למרבה הצער דיים דנץ' לא הצליחה להגיע לסדרה, אבל גם המחליפה שלה – דיאנה ריג – עושה עבודה לא רעה. סבתא טיירל ומרג'רי טיירל המלכה לעתיד, פוגשות את סאנסה, ומבהירות – אם היה עוד ספק – שהטיירלים יודעים לשחק במשחקי הכס בדיוק כמו הלאניסטרים אם לא יותר, ויש להם תכניות משלהם בעניין הממלכה. סאנסה לא עומדת בעוצמתה של הארסיות הבריטית המנומסת של סבתא טיירל ולראשונה שומטת את מסיכת ה"אני כה מאושרת להיות אשתו של ג'ופרי החתיך והאמיץ והמושלם והבכלל בכלל לא פסיכופט" ופולטת את האמת – האיש פסיכי ואכזרי ומפלצת ובבקשה בבקשה תתחתני איתו במקומי. למרבה הפלא, מרג'רי לא נראית מוטרדת מכך במיוחד. בהמשך, בפגישה אישית עם ג'ופרי, היא מדגימה שוב שעם קצת העמדת פני טיפשה וקצת כישרון לומר בדיוק את מה שהוא רוצה לשמוע, היא יודעת להתמודד עם המלך המניאק. מרג'רי, כפי שסרסיי ציינה בפרק שעבר, יודעת מה היא עושה.

בינתיים, במשרדי HBO: רגע לפני שהפרק עולה לשידור, עוזר הפקה פורץ, אדום פנים וקצר נשימה לחדר העריכה. המבט על פניו מבהיר שקרה דבר נורא. "הפרק!" הוא אומר. "הפרק! שכחנו... שכחנו להכניס סצינת עירום לא רלוונטית!". לאט לאט, כל היושבים בחדר מכירים בצדקתו, ופניהם מחווירים. "עברנו... עברנו פרק שלם בלי אף סצינת עירום אחת?!" מתנשם העורך, על סף עילפון. "חייבם לעצור את זה! חייבים לעצור את הפרק לפני שהוא מגיע לשידור!". "מאוחר מדי" אומר הטכנאי בקול נכאים. "הוא כבר נשלח. בעוד כמה רגעים ישודר פרק של 'משחקי הכס' בלי שום עירום. ירחם אלוהים על כולנו". חושך נופל על העולם.

גיליון תוצאות:

דמויות מתות: אפס. למעשה, המספר הוא שלילי: במקום לאבד דמויות, דמויות חדשות נולדות כל הזמן.

סצינות עירום לא רלוונטיות: אפס מוחלט. והעולם ממשיך להסתובב.

Awesomeness של טיריון: 4/10. מי היה מאמין שנגיע ליום שבו סצינת טיריון היא הנקודה השחורה של הפרק כולו. נכון, הוא במצב לא טוב, ועדיין היה אפשר לצפות ממנו ליותר מוויכוחי "אתה חושב שהיא יותר יפה ממני? אתה רומז שאני שמנה?" עם שאי הבלתי נסבלת.

הסצינה: ג'יימי ובריאן מצליפים לשונות וחרבות. עכשיו תתנשקו!

"משחקי הכס" משודרת בישראל בימי חמישי yes Oh וב- yesVOD

מה אתם חשבתם על הפרק? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully