וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: מדריך צפייה בטלוויזיה

14.4.2013 / 1:15

מעקב של עשור אחר ילדים ממשפחות שכולות, סיפורי הישרדות בלתי נתפסים והשירים האהובים על החללים – המלצות צפייה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

ערוץ 1

14.4 – 22:00 - מבט שני - זיכרון צרוב 2013

משדר מיוחד של מבט שני המתחקה אחר סיפורי שכול מן השנה החולפת: משה נפתלי, חלל הפיגוע בכביש 12; יוסף פרטוק, חלל מבצע עמוד ענן; וטייס חיל האוויר ניר גלעד. גם סיפוריהם של יותם גלבוע וניסן שליו ומשפחת נפגעי הטרור באיתמר יסופרו לאורך המשדר, שינסה לתת תמונה עדכנית של משפחות השכול בישראל 2013. עורך: איתי לנדסברג.

15.4 – 16:00 - לגדול עם זיכרון

רחלי, שגיא, שני ומרב, ילדים שגדלו בצל השכול, כבר תועדו בשני סרטים קודמים, לפני עשר ולפני חמש שנים. כעת, כשהם כבר בוגרים בהרבה, מספרים הארבעה על החיים בצל השכול ובראי הזמן שחלף. הסרט מספק הצצה אל ההתמודדות עם השכול לאורך עשור. את המשדר מגיש איתי שגב, וביימה שרון פאייס.

איתי שגב. ניר פקין
איתי שגב/ניר פקין

ערוץ 2 (קשת)

הזיכרון האחרון

החל מערב יום הזיכרון וביום הזיכרון עצמו ישודרו 20 סרטונים בהם מספרות משפחות על הזיכרון האחרון מיקיריהם. במסגרת "הזיכרון האחרון" ישולבו גם סרטי האנימציה של הפרויקט המיוחד "פנים. יום. זיכרון", המציגים רגעים פרטיים מחייהם של נופלים. בין המשתתפים החולקים סיפורים אישיים בפרויקט: אהוד בנאי, שרי אנסקי, רחל גליק, משה שמיר, חזי שגב, דודו המנחם, גד בלום, רבקה אלוני, עשהאל כהנא וירון נתנזון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהוד בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10

14.4 – 22:30 - שבעה ימים בעלטה

סרטו התיעודי של חן לנדאו, המספר את סיפורם של ארבעה חיילי מוצב החרמון במלחמת יום כיפור, אשר נאלצו להסתתר במחילות חשוכות בעומק האדמה במשך שבעה ימים, כשכל אותה העת הסורים שולטים במוצב אחרי שהרגו ושבו חיילים רבים מכוחותינו. תוך שחזור השבוע הדרמטי, משולבות בסרט סצנות דוקומנטריות עם ארבעת גיבורי הסרט הנוסעים למוצב החרמון, ובהן נחשף סוד שנשמר לאורך 40 שנה.

14.4 – 23:10 - הקרב על הנפש

הסרט שזכה במקום הראשון בפסטיבל הסרטים היהודי בשיקגו מתעד את סיפורם של חבורת לוחמים בשנות ה-20 לחייהם שעמדו בודדים מול עשרות אלפי חיילי אויב, בגזרת תל-סאקי שבדרום רמת הגולן, נלחמו ולא נשברו במשך 48 השעות הראשונות של מלחמת יום כיפור, למרות שהיו ברשותם מעט אוכל, מים ותחמושת. רבים מהם הקריבו את נפשם כדי להציל את חבריהם. הלוחמים ששרדו את הקרב לא היו בקשר ב-30 שנה האחרונות. במהלך העשור האחרון הקשר ביניהם חודש. יובל דלשד, במאי הסרט, תיעד את המפגשים בהם החלו בהדרגה לעסוק בסיפור הקרב בלי פאתוס ומאצ'ואיזם.

יס דוקו

14.4 – 21:00 - הטקס

סרטם של אבי וייסבלאי ואלירן קנולר על אלוף משנה דוד רו?ק?נ?י בן ה-80, המפקד המיתולוגי של טקס יום העצמאות, והטקס ששינה את חייו. הכל מתחיל כשורה, כפי שהיה במשך 30 השנים בהן פיקד על הטקס: אודישנים קפדניים לחיילים שיאיישו את רחבת הר הרצל ויבנו בגופם סמלים מרהיבים; שרטוטים מדויקים של המבנים האנושיים שייבנו השנה; התמודדות עם הבירוקרטיה הצה"לית והמחסור התקציבי; אימונים מפרכים עם החיילים.

אלא שאז, שבוע לפני הטקס, במהלך החזרות האחרונות מתמוטט ברחבה מתקן תאורה גדול. סג"מ הילה בצלאלי נהרגת במקום. היא נכנסת לסטטיסטיקה של חללי צה"ל בדיוק על הרחבה אליה נשואות העיניים במוצאי יום הזיכרון. רוקני מתלבט אם לקבל את ההחלטה הקשה לו מכל, ולקיים את הטקס למרות הכל.

הטקס. אבי וייסבלאי, אלירן קנולר,
הילה בצלאלי, מתוך "הטקס"/אבי וייסבלאי, אלירן קנולר

HOT

במהלך יום הזיכרון וערב יום הזיכרון ישודרו בערוץ HOT 3 וערוץ 8 סרטי זיכרון לחיילים.

ערוץ ההיסטוריה

14.4 – 20:35 - היום הארוך של נירים-דנגור

סיפורו של קיבוץ נירים בנגב במלחמת העצמאות, לרבות שחזור יום הקרב הקשה של היישוב ב-15 במאי 1948, עם הקמת מדינת ישראל. 39 חברי הקיבוץ (הישוב הראשון שהותקף בידי כוחות מצריים), שכללו 'צברים' ילידי הארץ לצד ניצולי שואה, התמודדו מול 1,000 לוחמים מצרים.

15.4 – 21:30 - סיפורם של הל"ה

הסיפור הטראגי של לוחמי הל"ה במלחמת העצמאות, שיצאו בראשית 1948 לסייע לתושבי גוש עציון הנצורים במלחמת השחרור. בדרך הותקפו, ולאחר יום של קרבות איש מביניהם לא שרד.

MTV ישראל

14.4 – 02:00-16:00 / 15.4 – 20:00-10:00 - פרויקט שעה לזכרו

ערוץ MTV ישראל מציג פרויקט הנצחה לחללי מערכות ישראל. הפרויקט, יוזמה של הערוץ בהפקה משותפת עם דובר צה"ל והמשפחות השכולות, יתקיים זו השנה השלישית ובמרכזו אהבתם של נופלים שונים למוזיקה – כל אחד וטעמו הייחודי. במסגרת פרויקט "שעה לזכרו", עורכי MTV ירכיבו שעת קליפים המבוססת על האוסף המוזיקלי שכל חלל השאיר אחריו. תהליך איסוף החומרים נעשה בתיאום מלא מול המשפחות, דובר צה"ל וקצינת הנפגעים של צה"ל.

עוד סרטים מומלצים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully