וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הסרט הכי מצליח שלא תראו בארץ

14.4.2013 / 13:43

"42", הביוגרפיה הקולנועית של אגדת הבייסבול ג'קי רובינסון, שברה את הקופות בארה"ב, אבל לא בטוח שתירכש להפצה בארץ – כי למי איכפת מבייסבול? בינתיים, "מת לצעוק 5" מתרסק

יח"צ - חד פעמי

"42" - זאת לא רק התשובה לשאלה הנצחית של החיים, היקום וכל השאר; "42" הוא גם הסרט שנמצא במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בארצות הברית. זהו סרט ספורט, סיפורו האמיתי של ג'קי רובינסון, האדם השחור הראשון ששיחק בליגה הבכירה בבייסבול. סיפורו של רובינסון ידוע מספיק כדי שהמספר שעל מדי הברוקלין דודג'רס שלו יוכל לשמש כשם הסרט, ואיש בארצות הברית לא יטעה לחשוב שמדובר בביוגרפיה של דאגלס אדמס. המבקרים טוענים שהסרט הוא ביוגרפיה ספורטיבית לפי הספר, לא חדשנית בשום צורה אבל מוצלחת בתחומה, וזה מספיק כדי להכניס לסרט סכום מכובד של כ-27 מיליון דולר במהלך הסופ"ש, ולהעניק לו את המקום הראשון בטבלה. "42" עשוי להיות אחד הסרטים הנדירים שלמרות הצלחה קופתית בארצות הברית, לא מגיעים לישראל – כי מי מתעניין כאן בבייסבול?

"מת לצעוק 5" היה אמור לכבוש בקלות את המקום הראשון השבוע, או לפחות להוות תחרות ל"42". אך אויה, נדמה שזמנה של הסדרה הזאת חלף. פארודית האימה הכניסה בסוף השבוע כ-14 מיליון דולר בלבד. זאת הפתיחה הגרועה ביותר בתולדות הסדרה, בהפרש משמעותי: הסרט הקודם, "מת לצעוק 4" הכניס 40 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. אולי זה הזמן שעבר מאז הסרט הקודם בסדרה – שבע שנים – שגרם לקהל להתבגר ולשכוח אותה, ואולי העובדה שאף אחד ממשתתפי הסרטים הקומדים לא נוכח הפעם, אפילו לא אנה פאריס, שהופיע בכל ארבעת סרטי "מת לצעוק" הקודמים. עקב הכשלון, אולי הגיע סוף סוף הסוף של סדרת הפארודיות הזאת, שלמרות שמה, מסרבת למות.

"הקרודים", במקום השלישי, שומרים בלי כל קושי על מעמדם כסרט הוותיק הבולט ביותר בטבלה. השבוע הם הוסיפו למאזן עוד 13 מיליון דולר, וההכנסות הכוללות של הסרט הגיעו כבר ל-142 מיליון דולר. "מוות רצחני", כדרכם של סרטי אימה, צונח מהמקום הראשון את כל הדרך למקום החמישי.

אל שולי הטבלה, במקום העשירי, מציץ ועולה "The Place Beyond the Pines", דרמת פשע עטורת שבחים בבימויו של דרק סיאנפרנס, הבמאי של "בלו ולנטיין", ובכיכובם של ריאן גוסלינג, אווה מנדז, בראדלי קופר וריי ליוטה. אחרי כמה שבועות בהפצה מוגבלת, הפצתו של הסרט התרחבה השבוע מספיק כדי לאפשר לו ביקור קצר, לפחות בליגה הבכירה, ואלטרנטיבה איכותית למי שנמאס לו מ"מת לצעוק".

הייתם רוצים לראות בארץ את "42"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully