וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים של פרסי MTV: רגעים מפתיעים ומביכים

עם כל הכבוד לרוח המשוחררת והצעירה, טקס פרסי MTV התאפיין השנה בעיקר בקידום מכירות חסר בושה ורגעים מביכים – במיוחד אחד, בלתי מתוכנן, שהדהים את וויל פארל

בעשור האחרון נדמה כי כל ארגון בהוליווד משווע ללגיטמציה על ידי הענקת פרסים לתעשיית הקולנוע. הגישה של "אם נחלק גם אנחנו פסלונים, בסוף ישימו עלינו" רווחת בקרב איגודים מקצועיים, התאחדויות מבקרים ועסקנים מהענף, שאם נודה על האמת - אוסקר הם ממש לא. המפלט הראוי היחידי שהתבלט הוא טקס פרסי הסרטים של MTV, רשת הטלוויזיה שזיהתה את הפוטנציאל הגלום עוד בתחילת שנות ה-90 והצליחה לתת אלטרנטיבה רעננה וקולית לטקסים המעונבים והמעייפים. אלא שלבסוף, גם ב-MTV איבדו את זה.

הטקס של MTV שהתקיים בראשון בלילה באולפני סוני שבלוס אנג'לס, הוא כבר לא רק אותו ערב משעשע של סיכום הסרטים היותר פופולריים עבור הקהל הצעיר והמקום האמיתי לראות את הכוכבים מקבלים את פסלון הפופקורן המוזהב מבלי להיות שמאלציים מפאת אימת האקדמיה, אלא באמת נהנים וצוחקים בטבעיות. בשנים האחרונות הבינו שאווירת השטות לא מחזיקה מעמד והאירוע הפך לפלטפורמה סמי רשמית לקידום סרטי הקיץ הקרוב.

עוד עם הצגת האורחים שיקחו חלק בטקס של 2013, היה ברור שמי שהוזמן הוא מי שגם יזכה בלפחות אחת מהקטגוריות בהן היה מועמד (עיין ערך בראדלי קופר); מי שיש לו סעיף בחוזה לקדם את התכנית החדשה ב-MTV במסגרת הטקס של הערוץ (כי אחרת מה לכל הרוחות הזמרת קאשה קשורה לעסק); ומי שמלכתחילה תואם לקבל פרס הוקרה ידוע מראש. השנה היו לא פחות משלושה כאלה: אמה ווטסון על תקן השחקנית הצעירה סוללת הדרך, ג'יימי פוקס שהוכתר כשחקן הדור ולבסוף וויל פארל שתוגמל על היותו גאון קומי.

פוקס הגיע לטקס בליווי ביתו בת ה-19, קורין, ובנאום התודה שלו ציין שהיא רווקה אבל מיד מיהר לבקש ממנה להצניע את שמלתה הקצרה. מאחורי הקלעים הוא סיפר שלמרות שהוא קיבל את פרס שחקן הדור, הוא עצמו מרגיש עדיין צעיר. "אני חושב שיש לי עוד דרך ארוכה", הוא אומר, "הפרס הזה הוא מוטיבציה עבורי כי בדיוק כמו אתלט מצטיין, אני תמיד נזקק לחיזוקים שכאלה כדי לקבל את האישור להמשיך הלאה בקריירה".

פארל הפגין חוש הומור כמתבקש מהמעמד והעלה לבמה ניצבים מקסיקנים אותם הציג בתור משפחתו. רגע מביך נרשם כשהשחקנית אוברי פלאזה מהסדרה "מחלקת גנים ונוף" עלתה לבמה וניסתה לקחת לפארל את הפסלון ולבסוף ויתרה וחזרה למושבה. מאחורי הקלעים טענו המפיקים כי מדובר בהתפרצות לא מתוכננת ושפלאזה לוותה החוצה בעקבות ניסיון ה"קנייה ווסט-טיילור סוויפט" שלה. תגובת ההפוך-על-הפוך של פארל "מושלם, בדיוק כמו שעשינו בחזרות" בעיקר הותירה רושם של תעלול מגושם שלא צלח.

מאחורי הקלעים הוא נדרש להתייחס לאינסידנט ועדיין נותר עמום. "אני חושב שהיא התכוונה לומר משהו, אבל לא היה שום מסר, אלא רק משב של אלכוהול עם מעט זיעה, ולבסוף היא נמלטה", הוא אמר. לאחר מכן, כשקיבל שבחים על הזכיה הוא התפאר בהישגיו כמו שרק הוא יודע. "למה מברכים אותי - מה לך ולזה? קיבלתי את הפרס בזכות עצמי", הוא מגיב בהומור, "אף אחד בכל האולם הזה לא תרם להצלחה שלי, זה אני ורק אני".

מנחת הטקס הייתה השחקנית הקומית האוסטרלית רבל וילסון, אחד השמות החמים בהוליווד בעקבות הופעותיה בסרטים "מסיבת רווקות", "פיץ' פרפקט" והסרט החדש של מארק וולברג ודה רוק, "רווח וכאב". האתנחתאות של וילסון מעט שחוקות עם התייחסויות חוזרות ונישנות שלה לאיזור החלציים הנשי והוולגריות המהולה בחיוך מתוק, אבל היא עדיין הצליחה לספק את הרגעים המשעשעים המעטים במהלך הערב.

מאחורי הקלעים נשמעה ביקורת לעברה דווקא מצד השחקנית בת ה-9 קוונבנזנה וואלאס, שהייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "חיות הדרום הפראי" והגיעה על משבצת הילדה המגניבה של השנה. "אני חושבת שהיו רגעים מאוד מצחיקים בטקס, אבל היו גם קטעים שהייתי צריכה לסובב את הראש", היא אמרה מאחורי הקלעים בביטחון רב בעוד היא אוחזת בתיק החתלתול שלה, "אני בסך הכל בת 9 ויש דברים שאני לא צריכה לראות והאמת היא שאני שמחה שאני לא צריכה לראות אותם – לא תודה!"

סביב הבלחות קצרות של מגישים בטקס כמו קים קרדשיאן ההריונית, שעל השטיח האדום צעדה במלוא המרץ וזיהתה מומנטום לחלוף על פני העיתונאים מבלי לענות לשאלותיהם כשאלה היו עסוקים עם כוכבי "חוף ג'רזי" הנאחזים בכל טיפת רלוונטיות שעדיין יש להם, רוב השמות הגדולים הגיעו כאמור רק על מנת לקדם סרטים. השנה לראשונה הטקס גם הוקדם בחודשיים, במה שנראה כהרחבת האסטרטגיה להציג כמה שיותר קדימונים בלעדיים לסרטים הגדולים של הקיץ והשנה.

בתוך כך עלו לבמה במהלך הערב כוכבים מסרטי ההמשך של "מסע בין כוכבים" ו"משחקי הרעב" וגם הוקרן הטריילר המלא ל"איירון מן 3". בעבר הסתייעו ב-MTV בקטגוריה עתידנית של פרס לסרט הכי מצופה של השנה הקרובה, אבל השנה כבר לא חשו צורך במסכות ופשוט הלכו על קידום הסרטים מבלי להתנצל. סביב פרסי ההוקרה המיוחדים, ההצגות הראשונות לסרטים הבאים ושתי הופעות של שירים חדשים ולא מוכרים של סלינה גומז ומקלמור וריאן לואיס (האחראים ללהיט Thrift Shop), כמעט ונשכחו הפרסים.

בעבר הטקס נודע בקטגוריות מרעננות ומשעשעות כמו סצינת הנשיקה הטובה, סצינת המכות הטובה והשנה עם תוספת הקטגוריה "ההופעה הטובה ביותר של שחקן ללא חולצה", בה זכה כוכב "דמדומים" טיילור לאוטנר. מי שהגישו לו את הפרס היו זאק אפרון, סת' רוגן ודני מק'ברייד – שהגיעו כדי לקדם את סרטם "זה הסוף" – ושני האחרונים אף הורידו את מכנסיהם כדי לתת קונטרה למושא הקטגוריה.

מאחורי הקלעים הם כמעט וסירבו להצטלם עד שאחד הצלמים הבטיח לרוגן שיתן לו מנת מריחואנה אם יסכים. רוגן מיד נענה לאתגר, והמחיש באנקדוטה הזו כי הנוכחות בטקס פרסי הסרטים של MTV היא לא יותר מאינטרס אישי גרידא או סעיף יח"צני בחוזה. הוא עצמו נותר משועשע מהרעיון כמי שהוכתר בעבר ל"סטלן השנה" על ידי המגזין העשבי High Times – ואולי זו הברקה לקטגוריה עתידית בטקס הזה של MTV.

הטקס ישודר בישראל ביום רביעי בשעה 21:00 בערוץ MTV ישראל (25 ב-HOT, 75 ב-yes)


מה אתם חשבתם על הטקס? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פרסי MTV
  • mtv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully