וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2013: האחים כהן, רומן פולנסקי - וארי פולמן

18.4.2013 / 13:17

"הקונגרס" של ארי פולמן יפתח את שבוע הבמאים היוקרתי, כאשר בתחרות הרשמית ישתתפו פולנסקי והאחים כהן לצד אלכסנדר פיין, פרנסואה אוזון, אסגאר פרהודי ואחרים

"הקונגרס", סרטו של ארי פולמן, יפתח את שבוע הבמאים היוקרתי של פסטיבל קאן 2013 - כך פורסם היום (חמישי) לראשונה. הסרט, המבוסס באופן חופשי על "כנס העתידנים", ספר המדע הבדיוני הקלאסי של סטינסלב לם, הוא הפקה גרמנית צרפתית שצולמה בקליפורניה ועושה שימוש בחלק מטכניקות האנימציה ששימשו את פולמן גם בסרטו המצליח הקודם, "ואלס עם באשיר". כמו בסרט ההוא, ביצירת האנימציה היו מעורבים יוני גודמן ודוד פולונסקי. בסרט משתתפים בין היתר רובין רייט, הארווי קייטל, פול ג'יאמטי וג'ון האם.

הסרטים שישתתפו בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2013, שיתקיים בחודש הבא בצרפת, הוכרזו גם הם היום, וכבכל שנה ניתן למצוא שם כמה מהשמות הגדולים של עולם הקולנוע. בין הסרטים המסקרנים שיתחרו השנה על דקל הזהב: "בתוך לואין דיוויס", סרטם החדש של האחים ג'ואל ואיתן כהן, על מוזיקאי פולק צעיר בשנות השישים; "ונוס בפרווה", סרטו החדש והמדובר של רומן פולנסקי; "נברסקה" של אלכסנדר פיין ("היורשים", "דרכים צדדיות", "בחירות או לא להיות"); "Le Passe", סרטו של אסגאר פרהודי, במאי "פרידה" זוכה האוסקר מאיראן; "מאחורי הקנדלברה", סרטו החדש (והאחרון, לטענתו) של סטיבן סודרברג; ו"רק אלוהים סולח", שיתוף פעולה נוסף של הבמאי ניקולס וינדינג ראפן והשחקן ריאן גוסלינג, שהצימוד שלהם הוליד בעבר את "דרייב".

לצד אלה יתמודדו על פרס דקל הזהב עוד שמות בולטים: אלכס קאן וורמרדאם עם "Borgman", פאולו סורנטינו עם "La Grande Bellezza", פרנסואה אוזון עם ""Jeune et Jolie, אבדלטיף קצ'יץ' עם "La Vie d'Adele", טקאשי מיקה עם "Wara No Tate", הירוקאזו קורה-אדה עם " Soshite Chichi Ni Naru", ג'יימס גריי עם "המהגר", מחמט- סאלח הארון עם "Grisgris", ג'יה זנגקה עם " Tian Zhu Ding", אמט אסקלנטה עם "Heli", ארנו דספלירס עם "מיכאל קולהאוס" ו-ולריה ברוני טדסקי עם "Un Chateau en Italie". ראש חבר השופטים בתחרות המרכזית פסטיבל השנה הוא הבמאי סטיבן שפילברג.

הטריילר של "בתוך לואין דיוויס":

בנוסף, הוכרז כי במסגרות שמחוץ לתחרות יוקרנו סרטיהם החדשים של סופיה קופולה וסטיבן פרירס וכן העיבוד המסקרן של ג'יימס פרנקו ל"בשוכבי גוועת" של וויליאם פוקנר. את הפסטיבל יפתח "גטסבי הגדול", סרטו החדש של באז לורמן בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, ויסגור "זולו", סרטו החדש של ג'רום סאלה ("אנתוני זימר").

מה דעתכם על הרשימה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully