וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים מנסים למנוע צילום סרט בירושלים

19.4.2013 / 21:38

הסרט "24 שעות בירושלים" אמור לתעד יממה בעיר, אך ארגונים פלסטיניים טוענים כי הוא מנציח את מדיניות הכיבוש והמשתתפים הפלסטינים בהפקה פרשו ממנה ברגע האחרון

פעילים פלסטינים ניסו לגרום להפסקת הצילומים של סרט תיעודי בהפקה גרמנית – כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. הסרט, "24 שעות בירושלים", אמור לתעד את העיר במשך יממה על כל פניה, כולל תושביה היהודים והערבים, אך מפיקי הסרט טוענים כי ארגוני אקטיביסטים פלסטיניים הפעילו לחץ על כל המעורבים הפלסטינים בהפקה על מנת שלא לשתף פעולה עם הצילומים, משום שקיומו של הסרט מנציח את מדיניות הכיבוש.

מפיקי הסרט טוענים כי קיבלו איומים בפגיעה פיזית מצד גורמים בלתי מזוהים, במידה ולא יפסיקו את הצילומים, שכבר החלו. "סבלנו מהפחדה והטרדה", טוען מפיק הסרט תומס קופוס, שהיה מעורב בהפקת סרטים אירופאים רבים, וכן בהפקת הדוקומנטרי הישראלי "הדירה". "אנחנו מצטערים מאוד על מה שקרה, אך אנחנו עדיין בעיר ונמשיך בצילומים". כמו כן הם טוענים כי על משתתפים ערבים בסרט – הן מרואיינים והן אנשי צוות – הופעל לחץ כבד לבטל את השתתפותם, ורבים מהם פרשו ברגע האחרון.

לצורך צילומי "24 שעות בירושלים", המשך לפרויקט שאפתני שצולם בברלין, הממומן בחלקו על ידי ערוץ ארטה, נפרש צוות של 70 צלמים ברחבי העיר, החל מאתמול (חמישי) בשעות הבוקר. הפרויקט נעשה בתיאום עם הרשויות הישראליות. "יש לנו חומר רב מצד צוותי ההפקה הישראלים והפלסטינים", טוען קופוס, "והפלסטינים עדיין מצלמים, אז נמתין עד שגם החלק שלהם יהיה מספק במידה שווה". המשמעות היא שבניגוד לשמו, הסרט לא באמת יצולם במשך 24 שעות.

עם זאת, מצד הרשויות הפלסטיניות עלתה טענה כי צילומי הסרט לא תואמו איתם, והוסיפו כי לפיכך הם מניחים שהסרט יציג את ירושלים כעיר בשליטה ישראלית מלאה, וייצור נורמליזציה של המצב הקיים. "זו לא עיר אחת – אלה שתי ערים", אמר דימיטרי דיליאני, דובר הפתח בירושלים. "הרעיון של קבלת הטענה כאילו מדובר בעיר אחת הוא הטעות. יש לזה השלכות פוליטיות". הוא הכחיש את הטענה בדבר איומים על היוצרים.

מחאה מוצדקת או רתיעה מוגזמת? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully