וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט החדש על סטיב ג'ובס כושל בכל החזיתות

Funny or Die, האתר של וויל פארל, עשה ניסיון ראשון ביצירת סרט באורך מלא עם "iSteve" על חייו של סטיב ג'ובס. התוצאה: אחד הדברים הכי דביליים ברשת – יותר מסרטוני חתולים

אתר הסרטונים Funny or Die הוקם על ידי השחקן וויל פארל והבמאי-תסריטאי אדם מקיי על מנת שיוכלו להפיץ תכנים קצרים ומצחיקים בעצמם דרך רשת האינטרנט, בלי תלות באולפני סרטים וטלוויזיה ובלי הצורך להאריך או לקצר חומרים רק כדי להתאים למסגרת. ועד כה, זה עבד להם.

עם סלבס מאחורי ההגה, הצליחו השניים לא רק לאפשר לאחרים להעלות את הסרטונים שלהם, אלא גם לגייס עשרות חברים להפקות קצרות ומשעשעות. ראיון עם דניאל רדקליף בו הוא טוען שהוא באמת הארי פוטר? אין בעיה. ריאן גוסלינג, ג'ים קארי ואווה מנדס בהפקת חג המולד שיכורה במיוחד? גם הולך. המשותף לכל ההפקות האלה הוא האורך. הן קצרות, כמה דקות כל אחת. מצחיק? תצחקו. לא? תעברו הלאה. זהו טבעה של הרשת.

ההפקה השיכורה של Funny or Die:

אך כעת, שחררו ב-Funny or Die את ההפקה הארוכה הראשונה שלהם. כמעט 80 דקות אורך "iSteve", סרט באורך מלא על פועלו של מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס. לתפקיד הראשי גויס ג'סטין לונג, לא כי הוא דומה לג'ובס (הוא לא), אלא ככל הנראה כי הוא שיחק את המק בסדרת פרסומות מפורסמת של אפל.

מכיוון שמדובר באתר הומוריסטי, המטרה לא הייתה ליצור ביוגרפיה נאמנה למקור. הבמאי מודה כי כתב את התסריט בתוך שבוע, כשהוא משתמש בעיקר בערך הויקיפדיה על ג'ובס בתור המקור. כל העסק גם צולם בתקציב זעום לאורך 5 ימים, נערך בפחות מחודשיים ושוחרר לצפיה בחינם באתר לפני מספר ימים.

לצפייה בסרט במלואו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבוסס על ערך ויקיפדיה. מתוך "iSteve"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשמע כמו מתכון מנצח למערכון אבסורדי ומחתרתי שמנסה לעשות צחוק מהביוגרפיות הרציניות של ג'ובס? רק על הנייר, אולי. בפועל מדובר באחד הסרטים המיותרים ביותר שהועלו לרשת האינטרנט, כולל כל סרטוני החתולים ביוטיוב. זו לא אשמת השחקנים - לונג הוא שחקן מעולה, וגם חורחה גרסיה עושה את עבודתו נאמנה בתור הסיידקיק סטיב ווזניאק, אבל השניים לא יכולים להציל את ההפקה עם התסריט הכה-גרוע שלה.

"iSteve" נראה כמו מערכון ארוך להחריד של "סאטרדיי נייט לייב", שמשודר עשרות שנים אחרי שצולם, ולא היה טוב במיוחד מלכתחילה. זה יוצר מיאוס בשני מישורים שונים - הוא גם לא מספיק מצחיק כדי לקבל אותו כיצירה אבסורדית ולהתעלם מהקונטקסט; וגם מספיק לא מדוייק כדי לעצבן אנשים שציפו ליותר הצמדות אל הפרטים הביוגרפיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאוס בכל המובנים. מתוך "iSteve"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ובס ב"iSteve" יוצא מטריפ האסיד הראשון שלו כשבראשו התכניות המלאות לבניית המקינטוש, עושה סקס וירטואלי עם אשתו של ביל גייטס ועובד על מצגות בגן עדן. ומי יוכל לשכוח את הסצינה המופלאה בה ג'ון סקאלי (שהיה אחראי לכך שג'ובס עזב את אפל בשנות ה-80) ומנכ"ל חברת המחשבים קומודור מתאבדים יחד כדי לא לראות איך ג'ובס חוזר לפסגת עולם הטכנולוגיה.

לא ברור, אם כך, מי מהווה את קהל היעד של "iSteve". אנשים שלא מכירים את הביוגרפיה של ג'ובס? אלה לא יבינו חלק ניכר מהבדיחות. אנשים שמכירים את הביוגרפיה, אבל לא אוהבים את מוצרי אפל? אלה יתעצבנו מההתלהבות הלא סרקסטית מההישגים של ג'ובס. אנשים שמכירים את הביוגרפיה ומעריצים את אפל? אלה עלולים לשבור את המסך עליו הסרט מוקרן אחרי דקות מעטות של צפיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטריפ שהמציא את המק? מתוך "iSteve"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-Funny or Die ניסו להקדים את שני הסרטים הביוגרפיים על ג'ובס: "Jobs" עם אשטון קוצ'ר שהוקרן בפסטיבל סאנדנס האחרון אך לא ברור מתי יופץ לבתי הקולנוע; והסרט שאולפני סוני יפיקו על פי תסריט של ארון סורקין ("הבית הלבן", "הרשת החברתית") כאשר הוא יסיים לכתוב אותו. וזו המשימה היחידה בה הם הצליחו, הסרט שלהם יצא קודם. בכל שאר המשימות, הם כשלו.

מה אתם חשבתם על הסרט? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully