וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 30: טוויטר יוצאת לגלות את הרשת

הילית וולברג

23.4.2013 / 0:03

טוויטר השיקה השבוע את Twitter #Music שמביאה אליכם עד הבית את האהבות וההמלצות המוזיקליות של הסלבס. על הדרך היא ממתגת עצמה מחדש כראשונה בתחום הפצת מידע ברשת

בסוף השבוע האחרון השיקה טוויטר בקול תרועה וסלבס (כיאה לטוויטר) שירות חדש בשם Twitter #Music. משמו בלבד ניתן אולי לטעות ולחשוב שמדובר בשירות האזנה או רכישה של מוזיקה, אך הסולמית (האשתאג) בסמוך למילה "מיוזיק" - סימן היכר שנוכס מותגית לטוויטר ומציין חיפוש על פי מושג - מציינת את טיבו האמיתי של השירות החדש: גילוי מוזיקה.


ריאן סיקרסט, וויז קליפה וניאו מדברים על השירות החדש.


בעזרת האפליקציה (שעדיין אינה זמינה בישראל) ניתן לשתף בקלות את השירים שמושמעים בשירותים כמו ספוטיפיי ו-Rdio, או כאלו שנרכשו באייטיונז למהדרין. לחילופין אפשר לעקוב אחרי משתמשים אחרים ולגלות לאיזו מוזיקה הם מאזינים. באמצעות כך, מקווים בטוויטר, תוכלו לגלות מוזיקה חדשה שגם מתאימה לטעמכם האישי היות והיא מומלצת על ידי האנשים אחריהם אתם עוקבים. כך למשל תדעו שמיילי סיירוס ממליצה להקשיב למוזיקה של עצמה וביג בוי מאאוטקאסט אוהב בכלל פולק, ואם תהיתם למי סנופ דוג מקשיב בזמנו החופשי, התשובה היא כאן.

בבלוג הרשמי של טוויטר מציגה החברה גם אופציה למי שמעוניין לגלות מוזיקה חדשה באמצעות המחשב האישי שלו, על ידי חיפוש הביטוי #NowPlaying המוצמד אוטומטית לציוצים של מי שחולק את השירים שלו עם עוקביו. למעשה מדובר בחיפוש ידני של מה שהאפליקציה מאפשרת בצורה פשוטה יותר ובעזרת גרפיקה מתחכמת מעט יותר - מה שמעיד יותר מכל על המחשבה העסקית מאחורי המיתוג המוזיקלי החדש של טוויטר.

"טוויטר #מיוזיק" הוא לא המצאה של טכנולוגיה פורצת דרך, מדובר למעשה בארגון מחדש של המידע שבידי הרשת עליכם ועל החברים שלכם, לכדי הצגה סטטיסטית שיש בה עניין: לאילו שירים מקשיבים יותר? מי האמנים הפופולאריים? לאיזה שיר האמן שאתם ממש ממש אוהבים מקשיב עכשיו? וכן הלאה. המהלך הזה של טוויטר, בסמוך להשקתה מחדש של מייספייס מוקדם יותר השנה, מכתיב כיוון חדש, או יותר נכון מחודש, עבור הרשתות החברתיות ועבור חברות בכלל - עסקי הגילויים והסטטיסטיקות.

גילויים ראשונים זה הביזנס הנכון לעכשיו. אולי זכור לכם שקראתם על חיסולו של בן לאדן קודם כל בטוויטר בציוץ ישיר מאבוטאבאד, אפגניסטן, הרבה לפני מסיבת העיתונאים הזכורה בה בישר הנשיא אובמה את החדשות לאומה. בשביל לדלות מידע נוסף בוודאי גלשתם לאתר החדשות האהוב עליכם, או הדלקתם טלוויזיה, אבל לא נשארתם להמשיך ולצרוך את המשך הסיפור בטוויטר. זו גם הבעיה של טוויטר. 140 תווים עוברים מהר מדי בדקות שהייה באתר - המטבע הלא רשמי של אתרי אינטרנט למסחר מול מפרסמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה נראית האפליקציה, בקרוב אצלנו./מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקר של eMarketer שנכון לשנת 2012 קבע לאחרונה שאדם ממוצע מבלה בטוויטר 1.7 אחוז מזמן הגלישה הכולל שלו ברשתות חברתיות. זאת לעומת 83 אחוזים בפייסבוק. טוויטר חיה ונושמת בזכות צבא ענק של מצייצים, חלקם רוצים להיות הראשונים לספר ולהגיב, חלקם רוצים להיות הראשונים לדעת. הבעיה של הרשת מתחילה אחרי. כשהבאז מהגילוי עובר והצורך לגלות עוד מגיע. טוויטר #מיוזיק מנסה לספק בדיוק את הצורך הזה, לחקור ולגלות, רק במוזיקה. וכמו שאת החדשות המלאות שלכם תלכו לצרוך בסופו של דבר במקום אחר, כך גם במקרה הזה לטוויטר אין שום כוונה לספק לכם את כל הצרכים. את השירים שתגלו תוכלו לרכוש בשירותים עמם טוויטר משתפת פעולה, כל עוד תזכרו איפה שמעתם אותם קודם. איפה גיליתם בפעם הראשונה את האמן החדש הזה שאתם ממש אוהבים עכשיו. לאן תחזרו כשתרצו לגלות שוב.

באשר לעסקי הסטטיסטיקה, ובכן, מדובר בעסק ישן-חדש. האם מצאתם את עצמכם פעם מתרשמים ממספר הצפיות של סרטון יותר מאשר מתוכנו? כמה פעמים ביום אתם נכנסים לאינסטגרם כדי לראות כמה לייקים קיבלתם לתמונה הזאת שהעליתם בבוקר? אם עניתם "כן" ו"מדי פעם" אתם אנושיים. אנשים מתים על מספרים, גרפים וכל תצוגה אחרת שמודדת הצלחה בפשטות כי זה סיפוק קל ומידי. הנוסחה שמאחורי טוויטר #מיוזיק לא שונה מכך: השירים הפופולאריים יהיו פופולאריים יותר, האמנים הנכונים יזכו לבמה רחבה יותר וסיפורי ההצלחה שמתחילים ברשת יצופו על פני השטח בקלות יחסית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדעת ראשונים על מה כולם מדברים. #מיוזיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

בין אם גילוי או סטטיסטיקה יובילו אתכם להשתמש באפליקציה, העיקר הוא שבסופו של יום טוויטר #מיוזיק מקווה להתאים לכם המלצות מוזיקליות שיהלמו את אופייכם ואת טעמכם באמצעות הרשתות החברתיות. אם נולדתם לפני יותר מ-20 שנה אתם אולי גדולים מספיק לזכור שכבר היה לנו כמעט כזה בעשור הקודם. Last FM התיימרה להציג לנו פלייליסט על פי האמנים שאנחנו אוהבים. All Music Guide היו שם בניינטיז כדי להגיד לכם שאם אהבתם את "It's My Life" של ד"ר אלבן, אולי תאהבו גם את "Coco Jambo" של מיסטר פרזידנט. אבל אז לא היו לנו פייסבוק וטוויטר והמידע שסיפקנו על עצמנו לא משתווה למידע שיכולים החברים שלנו לספק בשבילנו.

אם יש משהו שטוויטר מפנימה בצעד הדי-פשוט שעשתה עם השקת השירות החדש הזה, הוא שתפיסת הצריכה התרבותית בעשור הנוכחי היא מעט יותר מורכבת. אז במקום להתיימר לספק המלצות על פי טעם ובמקום לנסות ולמכור לנו את התרבות עצמה, תספק הרשת החברתית את הפלטפורמה הפשוטה לאפשר לנו לגלות הכל כאילו בעצמנו. לחקור וליפול עמוק יותר אל תוך רשת הקשרים שלנו בחיפוש אחר הריגוש שבחיפוש. זה ייקח לנו יותר זמן מלכתוב 140 תווים, זה בטוח ולטוויטר זה שווה יותר.

מי הסלב שאתם הכי רוצים לדעת מה הוא אוהב לשמוע? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully