וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השכונה 01: העולם המופלא של ההיפ הופ

עידו סער

24.4.2013 / 11:21

עידו סער, הלא הוא ווידו מסוליקו, משיק קאסט היפ הופ חדש שיביא לכם את כל הקטעים הלוהטים בז'אנר: מניקי מינאז' וג'יי זי, דרך קנדריק למאר ואסאפ רוקי ועד גוסטפייס קילה

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
דברו על "מלך השכונה" בפייסבוק שלנו

איזה מופלא העולם של ההיפ הופ. כל יום יוצאים עשרות קטעים חדשים, מיקסטייפים, אלבומים, פריסטיילים וביטים. חלקם שואבים השראה מהיפ הופ של הניינטיז והאייטיז ומדגימות של סול ופ'אנק קלאסיים, חלק אחר מנסה להמציא עולם צלילי חדש ולברוא את העתיד המוזיקלי כאן ועכשיו, חלק רוצה לגרום לכם להוציא כסף, וחלק אחר כל כך מחתרתי שנדמה כאילו הוא עושה דווקא ולא רוצה שאף אחד חוץ מהחברים של היוצרים יבין במה מדובר. מה שבטוח - עם עושר כזה אף פעם לא משעמם, וכל פעם שניפגש נוכל ליהנות מכל המגוון שהקפיץ-קפוץ הזה מציע לנו כבר יותר מ-30 שנה.

הקטעים במיקס לא מופיעים בשלמותם ולכן כדאי ואף מומלץ לחפש את השירים המלאים ביוטיוב, סאונדקלאוד וכו'. כמו כן, שימו לב שבמרבית הקטעים האמנים משתמשים בשפה שעלולה לא להתאים לנפשות רגישות ולילדים, והמפיקים המוזיקליים נוטים לכוון את התדרים לטווח הנמוך ביותר. הישמרו לכם!

ביג שון. Daniel Boczarski, GettyImages
בן טיפוחים של קנייה. ביג שון/GettyImages, Daniel Boczarski

את המיקס הראשון פותח הראפר המוזהב טרינידד ג'יימס, מההחתמות הטריות ביותר של הלייבל הוותיק דף ג'אם, בסינגל החדש והסכיזופרני שלו שמתחיל באווירת היפ-הופ קלאבית טיפוסית ולקראת המחצית עובר תפנית מעניינת ותופס גוון אלקטרוני לא אופייני. מיד אחריו מגיע קנדריק לאמר, ללא ספק הראפר שזכה להכי הרבה הייפ ותשבוחות בשנה האחרונה ממבקרי מוזיקה - על אלבומו האחרון - ברימיקס חדש שמארח את הקיסר ג'יי זי. ביג שון, מבני טיפוחיו של קנייה ווסט, מגיע בעקבותיו, בשיר נוסף מתוך אלבומו שאמור לצאת בקיץ. הפעם הוא מארח את הראפר הוותיק והמוערך קומון משיקגו, שגם כן מתחיל לחמם את עצמו ואותנו לקראת אלבום חדש שלו שאמור לצאת השנה (עוד שיר סולו חדש ויפה שלו לקראת סוף המיקס). לאחר מכן עולים ובאים די.ג'יי דרמה וחברים, רכובים על ביט לוהט שמסמפל את הקלאסיקה של קול אנד דה גנג – "Summer Madness"; קייסי וג'יז, ראפר מבטיח מקליפורניה בקטע מהמיקסטייפ האחרון שלו; ועוד טיון מנצח של המפיק המוכשר בנגלדש, שאומנם יצא בשנה שעברה אבל ממשיך לשרוף סאב-וופרים בכל רחבי העולם (עוד קטע מעניין בהפקתו, בביצועו של 2 צ'יינז, בהמשך המיקס).

החלק הבא של המיקס נפתח במחרוזת שכולה מחווה לראפרים עם חיבה לשיער פנים דומיננטי. ראשון מגיע ריק רוס, המתארח הסדרתי, מהבולטים ומעוררי המחלוקת שבין אמני הראפ של השנים האחרונות ובעל זקן מטופח לתפארת, בשיר באווירה מערבונית מתוך פסקול "ג'נגו ללא מעצורים" בהפקתו המוזיקלית של השחקן והמוזיקאי ג'יימי פוקס - ג'נגו בכבודו ובעצמו. את המחרוזת ממשיכים ארון כהן הצעיר מסיאטל, בעל הזקן (והשם) היהודי-חרדי למראה; Freeway, מחייליו לשעבר של ג'יי זי באימפריית רוק-א-פלה שמטפח זקן מוסלמי למשעי; ואקשן ברונסון האקסצנטרי והמשעשע, שחורז על מקצב יווני המסמפל את שירו של האליל סטליוס קזנג'ידיס, "אפיגה" - שגם הופיע בסדרה "הסמויה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיער פנים דומיננטי. ריק רוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרייק ממשיך את התערובת המוזיקלית עם סינגל ראשון מתוך אלבומו הקרב ובא. ג'יי זי מגיע מיד אחריו בסינגל חדש וחריף שהוציא בעקבות הביקורות שקיבל מפוליטיקאים שמרניים שונים על ביקורו האחרון בקובה.

השבוע לפני שלוש שנים נפרדנו בצער רב מאחד מגדולי אמני הראפ אי פעם – גורו. האיש שהיה חצי מהרכב ההיפ-הופ המופתי גאנג סטאר (לצד חברו המפיק המשפיע דיג'יי פרמייר) ואמן סולו מצליח ומהפכני עם סדרת אלבומי "ג'אזמטאזז", זוכה למחווה מרגשת מהמפיק מרקו פולו שמארח את טאליב קוואלי בעל לשון הזהב ואת פרמייר, בקטע מתוך אלבום חדש שאמור לצאת בחודשים הקרובים. עוד מחווה מגיעה מאוחר יותר, הפעם למלכת הניו-סול ג'יל סקוט שלשמחתנו עדיין איתנו, מאת הראפר סבסטנשל שהוציא מיקסטייפ מצוין, בו הוא מטפל בקלאסיקות של הדיווה מפילדלפיה ביד אוהבת.

המיקס מעלה הילוך וקופץ לרחבת הריקודים, לשרשרת של להיטי מועדונים - צ'ינקס דראגז מארח חברים תחת הפקתו של הארי פרוד המצוין. מייג'ור לייזר, פרויקט הדאנסהול האלקטרוני של דיפלו מארחים את טיגה וברונו מארס, ואסאפ רוקי הלוהט עם דרייק וקנדריק לאמר (עוד מתארח סדרתי) מתלוננים על "בעיות" ביחסי האישות שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתלונן על בעיות. אסאפ רוקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדיין על הרחבה אבל בטמפו נמוך יותר, נמצא בין השאר את הראפר והמפיק טרוויס סקוט, שחתום בלייבל של הראפר T.I. והפיק והתארח לצד קנייה ווסט בקטע מסקרן מאלבומו החדש שיוצא אוטוטו. אחר כך ממתין לנו אייס הוד בשיר אהבים (נוסף) למותג כלי הרכב החביב על תעשיית ההיפ הופ, ואחריו ליל ויין והשופטת הכי טובה של אמריקו איידול אי פעם, מיס ניקי מינאג', בקטע מתוך אלבומו החדש של ויזי שהפיקו הצמד TNGHT - ששורשיהם אמנם נטועים בסצנת הבייס, הטרפ והדאבסטפ האירופאית, אבל עיניהם נשואות לעולם ההיפ הופ האמריקאי. אין ספק שבעתיד נשמע אותם מפיקים עוד הרבה ביטים לראפרים עם אוזן חדה והרפתקנית.

אחרי עוד מספר פיתולים ופניות האווירה נרגעת ומתרככת והמיקס מגיע לסיומו בקטע מתוך אלבומו החדש והנפלא של גוסטפייס קילה למשפחת ווט-טאנג קלאן, שכולו בהפקתו ותחת ניצוחו של המוזיקאי הסופר-מוכשר אדריאו יאנג. יאנג, שאחראי למספר אלבומי סול/פ'אנק מופתיים בשנים האחרונות, מושפע עמוקות מפסי קול של סרטי בלקספולטיישן ומערבוני ספגטי, וכן מרוק פסיכדלי מעושן, ובשילוב עם הבנה עמוקה לעולם הצלילי של וו-טאנג יצרו השניים את אחד מאלבומי ההיפ הופ החזקים של התקופה האחרונה. שיא נוסף בקריירה המשובחת של גוסטפייס האחד והיחיד.

הטראקליסט המלא:

Trinidad Jame$ - Females Welcomed
Kendrick Lamar Feat. Jay-Z - Bitch Dont Kill My Vibe (Remix)
Big Sean Feat. Common - Switch Up
DJ Drama Feat. Wale, Tyga & Roscoe Dash - So Many Girls
Casey Veggies Feat. Dom Kennedy - She in My Car
Bangladesh Feat. Pusha T, Jadakiss & 2 Chainz - 100
Rick Ross - 100 Black Coffins
Aaron Cohen - Helen Keller
Freeway - Dedicated
Action Bronson - Eastern Promises
Drake - Started From The Bottom
Jay-Z - Open Letter
Marco Polo Feat. Talib Kweli & DJ Premier - G.U.R.U.
Gang Starr - Mostly Tha Voice
Asher Roth Feat. Curren$y - Dude
Substantial & Jill Scott - Blessed (Unofficial Remix)
Harry Fraud Feat. Chinx Drugz, French Montana, Rick Ross & Diddy - I'm a Coke Boy
Major Lazer Feat. Bruno Mars, Tyga & Mystic - Bubble Butt
A$ap Rocky Feat. Drake, 2 Chainz & Kendrick Lamar - Fuckin' Problems
J. Cole Feat. Miguel - Power Trip
2 Chainz - Dope Peddler
Travi$ Scott Feat. King Chip - Old English
Ace Hood Feat. Future & Rick Ross - Bugatti
Lil Wayne Feat. Nicki Minaj & Cory Gunz - Lay It Down
Para One Feat. Cam'ron, Irfane & Tekilatex - Every Little Thing (Remix)
Rocko Feat. Wiz Khalifa & Future - U.O.E.N.O. (Remix)
Tyler, The Creator - Awkward
Common Feat. Cocaine 80s - Congratulations
Curren$y AKA Spitta Andretti Feat. Young Roddy - Pick N Roll
Ghostface Killah & Adrian Younge - Rise Of The Black Suits
Ghostface Killah & Adrian Younge - L'aumento Dell' Abito Nero

  • עוד באותו נושא:
  • היפ הופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully