וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ריצ'י הייבנס, הגיטריסט שפתח את פסטיבל וודסטוק

23.4.2013 / 0:52

הייבנס, שידוע בזכות נגינת הגיטרה שלו, גרסאות הכיסוי שביצע לשירים מצליחים והעובדה שפתח את פסטיבל המוזיקה החשוב בהיסטוריה, הלך לעולמו בגיל 72, בעקבות התקף לב

המוזיקאי הוותיק ריצ'י הייבנס, הידוע במיוחד בזכות הופעתו האגדית בפסטיבל וודסטוק, הלך לעולמו אתמול (שני) בעקבות התקף לב, בגיל 72 – כך נמסר בהודעה רשמית ששחררה משפחתו. הייבנס, זמר וגיטריסט פולק ידוע, היה הראשון לעלות על הבמה בפסטיבל המוזיקה הבלתי נשכח שנערך בשנת 1969 וארך שלושה ימים. כמו כן, חזר להופעה נוספת במקום בחגיגות ה-40 לפסטיבל, בשנת 2009.

הייבנס, יליד ברוקלין, ידוע במיוחד בזכות נגינת הגיטרה המיומנת והיצירתית שלו, וגרסאות הכיסוי הקלאסיות שלו – בין היתר ל"Here Comes The Sun" של הביטלס ו"Just Like a Woman" של בוב דילן. בנוסף הופיע בשנת 1993 בפני נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, במהלך אירוע חגיגי לכבודו. לאורך השנים שחרר למעלה מ-25 אלבומים, האחרון שבהם בשנת 2008, אולם הופעתו בוודסטוק עודנה הרגע הזכור ביותר בקריירה שלו, עליה אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי "כל דבר בחיי, ובחייהם של רבים אחרים, מחובר לרכבת הזו".

"אני שר שירים שבאמת מרגשים אותי", אמר בראיון לדנבר פוסט לפני מספר שנים. "אני לא בעסקי הבידור, אני בעסקי התקשורת. תקשורת היא כל העניין מבחינתי". באתר הרשמי שלו נכתב כי הייבנס עבר לפני מספר שנים ניתוח בכליות, ממנו לא התאושש לחלוטין, ושלאחריו מעולם לא הצליח לחזור להופיע. טקס זיכרון פומבי עבורו מתוכנן לשבועות הקרובים, אך טרם הוכרז מתי והיכן ייערך.

איזה ביצוע של הייבנס אתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully