וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטול של "פיוצ'רמה": כואב, אבל פחות

"פיוצ'רמה", סדרת האנימציה שבוטלה בפעם השנייה, עוד עשויה לחזור, אבל גם אם לא - אפשר להסתכל בסיפוק על 140 הפרקים שלה ולדעת שבנדר, פריי וליילה נחים על משכבם בשלום

"חדשות טובות, כולם. המפגרים שביטלו אותנו פוטרו בעצמם עקב רשלנות. והם לא רק פוטרו, הם גם קיבלו מכות" - במילים האלה בירכה הסדרה המצוירת "פיוצ'רמה" את צופיה לאחר שזכתה לחיים חדשים אי אז בסוף 2007. חמש וחצי שנים לאחר מכן, עומדת הסדרה בפני ביטול בפעם נוספת. החצי השני של העונה השביעית - שיחל ביולי ויסתיים בספטמבר - יהווה אקורד סיום. אך הפעם, בניגוד לביטול הראשון ב-2003, יש תקווה באופק.

התקווה הזו קרויה על שמה של סדרה מאוד רחוקה באופיה מ"פיוצ'רמה", אך בעלת היסטוריה דומה מאוד: "איש משפחה". שתי הסדרות החלו את דרכן ברשת פוקס, שתיהן בוטלו כעבור כמה שנים, אך מכירות ה-DVD המרשימות של "איש משפחה" וביצועיה בערוצי סינדיקציה - שקונים סדרות של ערוצים אחרים, בדומה למה שהערוצים הישראלים עושים - גרמו לכך שבפוקס הבינו משהו: סדרה שבוטלה, אפשר להחזיר. וכשמדובר בסדרה מצוירת, זה אפילו קל יותר.

"איש משפחה" חזרה לפוקס ב-2005. ל"פיוצ'רמה" זה לקח עוד מספר שנים, ורשת השידור השתנתה: ערוץ קומדי סנטרל קנה את הזכויות מפוקס. החזרה לתחיה הייתה איטית - החלה מסרטי DVD בשנת 2007, והמשיכה בחזרה אל מרקעי הטלוויזיה בתור סדרה מן המניין ב-2010.

האם פיוצ'רמה חזרה טובה כמו בעבר? רבים יגידו שלא. התלהבות ההמון, שהחזיר את הסדרה לחיים על סמך העונות הראשונות, פחתה, ועמה גם הרייטינג, שלא היה מדהים מלכתחילה. אך קשה היה להתעלם מכך שגם פיוצ'רמה בגרסה 2.0 הפגינה את אותם ניצני גאונות שהפכו את הסדרה המקורית לפופולרית בקרב קהל החנונים.

ככה זה, כשצוות הכותבים שלך כולל בין השאר דוקטור למתמטיקה. קן קילר, שבאחד הפרקים מצא את עצמו במבוי סתום עם מכונה שמאפשרת לשני אנשים להחליף מוחות פעם אחת - דבר שמתגלה לאחר שהפרופסור מחליף גוף עם איימי. כותב אחר היה פותר את זה בדרך ספרותית, קילר בנה הוכחה מתמטית לכך שאפשר להחזיר הכל למקום, וכתב אותה על הלוח בפרק. ההוכחה שלו, אגב, נבדקה ונמצאה נכונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמויות בלתי נשכחות. מתוך פיוצ'רמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך עם כל החיבה לפרקים בודדים, נראה כי מה שמעריצים תמיד חוזרים אליו בסדרה הן הדמויות. מבנדר הרובוט, דרך הראש של ניקסון בצנצנת ועד למורבו - חייזר עוין ומנחה תוכניות אקטואליה, "פיוצ'רמה" הצליחה ליצור עולם אליו כיף לחזור בכל פעם, אפילו שהוא ממש לא תמיד כיפי. למעשה, "פיוצ'רמה" נשארה לכל אורך ההיסטוריה שלה אחת מסדרות הטלוויזיה הפסימיסטיות ביותר על המרקע, שאחד מפרקיה ("Jurassic Bark") כולל סצינת סיום שהיתה, ככל הנראה, הרגע העצוב ביותר שהופק עבור סדרה מצוירת מערבית.

אז זהו, זה הסוף. בספטמבר נראה את הפרק האחרון של פיוצ'רמה? בינתיים נראה שכן. אך השנה היא 2013, ויש תקווה באופק. בעוד כחודש תחזור "משפחה בהפרעה", עוד סדרה שבוטלה על ידי פוקס, למסכים, בזכות שירות הוידאו המקוון "נטפליקס"; "ורוניקה מארס" חוזרת לתחיה שש שנים לאחר ביטולה בדמות סרט; ואנחנו שומעים בכל עת דיבורים על כך שעוד להיטי עבר שבוטלו עשויים לשוב.

אך גם אם הסדרה באמת תסתיים השנה, זה ירגיש שונה מאשר ב-2003. אז היה מדובר בסדרה צעירה ובועטת שנרצחה על ידי רשת עם נטייה להחלטות פרוגרמינג תמוהות. כיום מדובר בסדרה בת 14, שתסתיים לאחר 140 פרקים. אז כמובן שנשמח לעוד, אבל הגיע הזמן בו להגיד להתראות זה הרבה פחות כואב.

  • עוד באותו נושא:
  • פיוצ'רמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully