וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קולנוע דרום: אבי נשר, אלברט מייזלס וקולנוע ארגנטינאי

23.4.2013 / 12:30

"פלאות", סרטו החדש של נשר בכיכובו של אדיר מילר, ינעל את פסטיבל הקולנוע, שיכלול גם מחווה לקולנוע ארגנטינאי ואירוח של מייזלס – מהיוצרים הדוקומנטריים החשובים בעולם

פסטיבל קולנוע דרום המדובר, מיסודה של מכללת ספיר, יתקיים השנה בשדרות בין ה-2-6 ביוני, ופרסם היום (שלישי) את התכנית הרשמית שלו. הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לקהל בארץ וליוצרים מהעולם בהציעו תכנית רחבה של קולנוע ישראלי ובינלאומי. כבכל שנה, חושף הפסטיבל הצעיר זרמים חדשים בקולנוע הישראלי והעולמי ומושך אליו שוחרי קולנוע לצד קהל צעיר וסקרן, ושדרות הופכת למשך שבוע למקום עלייה לרגל, ובה פעילות ענפה של סדנאות, אירועי פיצ'ינג, כיתות אמן ומפגשי יוצרים. הכניסה לפסטיבל חופשית.

כמיטב המסורת יקיים הפסטיבל הקרנות טרום בכורה של הסרטים הישראליים החשובים ביותר של התקופה הקרובה, זאת לצד הגעת קולנוענים ואנשי תעשיה בכירים מרחבי העולם המגיעים בדרום. בין היתר, ינעל את הפסטיבל בהקרנת טרום בכורה סרטו החדש והמדובר של אבי נשר, "פלאות" שנכתב ביחד עם סולן להקת הדג נחש שאנן סטריט, ומככבים בו בין היתר אדיר מילר, אפרת גוש, אורי חזקיה, יובל שרף ואחרים.

אורח הכבוד של הפסטיבל השנה יהיה אלברט מייזלס, מגדולי היוצרים הדוקומנטריים של ימינו. מייזלס נחשב לאחד מהאבות המייסדים של הפרקטיקה התיעודית בקולנוע, ובייחוד של הזרם המכונה סינמה דיירקט. מייזלס, 87, יצר עם אחיו דיוויד יצירות מופת שיוקרנו בפסטיבל, ביניהן "סוכן מכירות" ו"תנו לי מחסה" המתעד את ההופעה הטראגית של הרולינג סטונס בפסטיבל הרוק באלטמונט, במהלכה הרגו מלאכי הגהנום צעיר שחור בשורות הראשונות. בפסטיבל תוצג גם תערוכה המבוססת על צילומי סטילס שלו וראיונות שקיים לאורך 40 שנות פעילות עם אנשי התרבות הבולטים בארצות הברית: מרלון ברנדו, אורסון וולס, טרומן קפוטה ואחרים.

בנוסף, יכלול הפסטיבל שיתוף פעולה עם פסטיבל הקולנוע הארגנטינאי Bafici, במסגרתו יוקרנו סרטים ארגנטינאיים מדוברים בישראל (לאחר הקרנתם של סרטים ישראלים בפסטיבל ארגנטינה), ויוקרנו בהקרנת בכורה סרטים ישראלים רבים, סרטים עצמאיים וסרטי תעודה. כמו כן תתקיים תחרות לסרטי סטודנטים.

מה דעתכם על תוכן הפסטיבל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully