וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו-פלסטינים נגד מורגן פרימן: "אל תקבל פרס ישראלי"

יהושע בריינר

26.4.2013 / 12:45

תנועות המעודדות חרם על ישראל קוראות לשחקן זוכה האוסקר לסרב לקבל פרסת מאגודת ידידי האוניברסיטה העברית בקנדה. "קריאה לחרם על מוסד אקדמי היא נלוזה", נמסר מהאוניברסיטה

מורגן פרימן על הכוונת של התנועה להחרמת ישראל: פלסטינים ופעילי שמאל בעולם מוחים נגד השחקן האמריקאי בעקבות הסכמתו לקבל פרס מאגודת ידידי האוניברסיטה העברית בקנדה וקוראים לו להימנע מקבלתו. מי שמובילים את הקמפיין נגד פרימן הם חברי תנועת ה-BDS המעודדים חרם על ישראל בעולם והם קוראים לאמריקאי זוכה האוסקר שלא להגיע לקבל את הפרס כדי להמנע מ"להלל את אלה אשר תומכים בהתעללות בזכויות האדם של הפלסטינים".

פרימן, הזכור מתפקידיו בסרטים "הנהג של מיס דייזי", "חומות של תקווה" ו"מיליון דולר בייבי", נבחר על ידי אגודת הידידים של האוניברסיטה העברית לקבל את פרס "מפתח המידע" (Key of Knowledge Award) בשל "פועלו הפילנתרופי בתחום החינוך ברחבי העולם". מי שיעניק לפרימן את הפרס בטורונטו הוא נשיא האוניברסיטה בירושלים הפרופ' מנחם בן ששון. "אנחנו שמחים להעניק את הפרס השנה לאדם שלא רק נגע בלבבות של האנשים דרך המסך הגדול, אלא גם פעל באופן אמיץ בנושאים חברתיים והיווה השראה לילדים ברחבי העולם לרדוף אחר ידע ולחינוך", אמרו באגודה.

אלא שכאמור, לא כולם מרוצים מכוונתו של פרימן לקבל את הפרס. ארגונים פרו-פלסטיניים בארה"ב ובקנדה פועלות בימים האחרונים במרץ בקריאה לפרימן להימנע מקבלת הפרס. "האוניברסיטה פועלת בשיטות גזעניות, בנתה בחלקה על שטחים פלסטינים גנובים ושותפה למדיניות האפליה של ישראל שמזכירה את משטר האפרטהייד בדרום אפריקה", כותבים הארגונים לפרימן. "בקבלת הפרס אתה חוצה את הגבול ומביע תמיכה במדיניות הגזענית נגד מאבקם המוצדק של הפלסטינים". במכתבם דואגים הפעילים להזכיר לפרימן כי נלסון מנדלה, אותו גילם השחקן בסרט לפני שלוש שנים, קרא בעצמו לתמיכה במאבקם של הפלסטינים. הפעילים קראו לתומכיהם לשלוח לפרימן עצמו מכתב על מנת להפעיל עליו לחץ שלא להגיע לאירוע.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה לפניית וואלה! תרבות: "האוניברסיטה העברית פועלת מיום ייסודה לקידום המדע, הרחבת הידע האנושי ושיפור חייהם של אנשים בכל רחבי הגלובוס. בתור אוניברסיטה פלורליסטית, לומדים באוניברסיטה העברית סטודנטים מכל הדתות, ביניהם סטודנטים ערבים ופלסטיניים, וחוקריה משתפים פעולה עם חוקרים ממדינות ערב וכן עם חוקרים פלסטיניים.
כל קריאה לחרם על מוסד אקדמי היא נלוזה וראויה לגינוי. האוניברסיטה העברית תמשיך לפעול למען עולם טוב יותר ולכבד בפרסים דמויות נכבדות, כמו מורגן פרימן, שפועלות גם כן עבור מטרה משותפת זו".

השתתפה בהכנת הכתבה: נועה הרשקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully