וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "איירון מן 3": הדמויות שאתם חייבים להכיר

מי שרוצה להבין באמת את "איירון מן 3", צריך להכיר קודם כמה מהדמויות הבולטות מחוברות הקומיקס של איש הברזל, שהולכות לטלטל את עולמו בסרט השלישי בסדרה. המדריך המלא

ברוכים הבאים לשלב השני של היקום הקולנועי מבית מארוול. לאחר שהתוודענו לאיירון מן, קפטן אמריקה, ת'ור, הענק הירוק וחבריהם - ואף ראינו אותם מחסלים גדוד של פולשים מהחלל החיצון ב"הנוקמים" - הגיע הזמן לכותרי המשך. בהמשך השנה נראה את הפרק הבא בעלילותיו של ת'ור, ובתחילת השנה הבאה נדע מה קורה עם קפטן אמריקה, אך הסרט הראשון בדרך אל "הנוקמים 2" שיגיע ב-2015 הוא "איירון מן 3".

הסרט הזה ממשיך את העולם שנוצר לא רק בשני הסרטים הראשונים בסדרה, כי אם גם ב"הנוקמים", שאירועיו זוכים בו להתייחסות לא קטנה בכלל. אך גם אם ראיתם את כל הסרטים של השלב הראשון, ההשכלה שכדאי לכם לרכוש טרם הצפייה בסרט החדש לא הושלמה. זו כוללת, לכל הפחות, גם את "Extremis" - סדרה של שש חוברות שפורסמו ב-2005 ו-2006, ומטרתה הייתה להגדיר מחדש את דמותו של טוני סטארק, איש הברזל.

אין לכם גישה לחוברות? מתעצלים לקרוא אותן? חבל, אך נוכל לעזור לכם במידה מסויימת. לפניכם מילון מונחים קצר לדמויות והיסטוריה מעולם הקומיקס של מארוול, אשר מופיעים ב"איירון מן 3" בגרסה כזו או אחרת. בחלק מהמקרים התיאורים דומים למה שקורה בסרט, אך בחלק מהמקרים התסריטאים עשו עבודה טובה מאוד כדי להפתיע גם את מי שמכירים את "Extremis" ואת היקום של מארוול.

נזהיר מראש, הספויילרים שיינתנו כאן אמנם מינוריים, אך הם בכל זאת עשויים להרוס חלק מההפתעות שתכננו תסריטאי "איירון מן 3" לצופים. אם אתם רוצים לראות את הסרט בלי לדעת מה קרה בקומיקס, זו אינה הכתבה עבורכם.

המנדרין

הוא אמנם לא מופיע בעלילת "Extremis" הראשונה, אך ההיסטוריה של המנדרין עם טוני סטארק הולכת הרבה יותר אחורה. המנדרין הוא אויבו המר ביותר, ככל הנראה, של טוני סטארק - כזה שהופיע בקומיקס כשנה לאחר איירון מן, ונשאר אחד מנבלי העל הפופולריים ביותר של הסדרה עד היום.

אם תצפו שוב ב"איירון מן" הראשון, תוכלו לשים לב שהארגון שחוטף את סטארק נקרא "עשר הטבעות". באופן מקרי (או שלא), עשר טבעות הן שמהוות את מקור הכוח הראשי של המנדרין, לאחר שהוא מצליח לנצל רכיבים מחללית שהתרסקה על כדור הארץ כדי לתת לכל טבעת כוח על שונה. וכן, זה אומר שהוא גם גאון בזכות עצמו, ובעל ידע טכני לא פחות מרשים מזה של טוני סטארק.

אקסטרמיס

האקסטרמיס, שנתן את שמו לסדרת החוברות, הוא וירוס מהונדס גנטית, שנועד ליצור חיילי על. מטרת הוירוס היא לשכתב את ה-DNA ולשתול את עצמו במוח האדם, על מנת לזהות כשלים עתידיים אפשריים בגוף ולתקן אותם. במילים אחרות, מדובר במחשב ביולוגי שמטרתו להפוך את האדם לגיבור על בלתי פגיע, פחות או יותר.

בקומיקס, נאלץ טוני סטארק לקחת את האקסטרמיס לאחר שהוא כושל במאבק במחבלי-על שמשתמשים בו, וכתוצאה מכך מקבל את היכולת לאחסן חלקים מחליפתו בעצמותיו, ולהתממשק איתם באמצעות המוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלדריץ' קיליאן

אחד המדענים שפיתחו את אקסטרמיס. כל מה שאנחנו יודעים עליו מהקומיקס, זה שהוא התבייש במה שעשה, ולכן באחד העמודים הראשונים של קו העלילה הוא יורה לעצמו בראש, לאחר כתיבת מכתב חרטה.

מאיה הנסן

עוד אחת מהמפתחות של אקסטרמיס, היא מנסה לעזור לטוני סטארק להילחם במאלן - הטרוריסט שקיבל זריקה של הוירוס והפך לנבל על. להנסן היסטוריה רומנטית עם סטארק, והיא זו שמזריקה לו את הוירוס לאחר שהוא נפצע אנושות בקרב עם מאלן. ספוילר גדול: היא גם זו שמכרה למאלן את אקסטרמיס מלכתחילה.

אריק סאבין

סאבין, ששמו מוזכר בסרט לא מעט, מוכר ביקום של מארוול בשם Coldblood. מחייל שעלה על מוקש והוחזר לחיים כסייבורג, הפך אריק סאבין לשכיר חרב שבדרך כלל נחשב לאחד מהטובים, אך לא הופיע מעל דפי הקומיקס כבר מספר שנים. למעשה, לא ברור אם הוא חי או מת, עד כמה שההגדרות האלה משנות בספרי קומיקס של מארוול.

AIM

ארגון AIM, ששמו מוזכר בסרט, הוא אחד מארגוני נבלי העל הוותיקים של מארוול. אזכורו הראשון היה לפני יותר מ-45 שנים, ב-1966, והארגון עדיין חי וקיים. הוא הוקם על ידי הנאצים במלחמת העולם השניה, וגייס מדענים מבריקים שמטרתם הייתה להפוך טכנולוגיה לכוח. מקימו הוא הברון וולפגנג וון סטרוקר, והארגון מונה כיום לכל הפחות כמה עשרות נבלי על.

פטריוט הברזל

פטריוט הברזל הוא שמה של חליפה הדומה לזו של איירון מן, אשר משמשת בשנים האחרונות בעיקר נבלי על. הראשון שלבש אותה הוא נורמן אוסבורן (גרין גובלין), ומאז היא נגנבה על ידי אחד מאנשי AIM. ביקום אחר של מארוול, ייקום ה-Ultimate, מדובר בחליפה של איירון מן עצמו. בסרט? ובכן, תראו בעצמכם.

מחכים ל"איירון מן 3". ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully