וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בוואלה! תרבות: שידור חי של ערב אורי צבי גרינברג

30.4.2013 / 20:16

צפו בערב מיוחד המוקדש ליצירתו של המשורר, בחסות תכנית הרדיו "חיים של אחרים" בגלי צה"ל, בהשתתפות נעם רותם, אריאל זילבר ואחרים

LIVE

ברגעים אלה מתקיים ברדינג 3 בנמל תל אביב ערב אורי צבי גרינברג, שמוקדש כולו לפועלו ויצירתו המשורר העברי החשוב, המהפכן והנרדף. את הערב, מבית תכנית הרדיו "חיים של אחרים" בגלי צה"ל, מנחה מגיש התכנית ערן סבאג, והוא כולל מומחים לשירתו של גרינברג, קטעי ארכיון נדירים, אמנים ידועים שינגנו על הבמה ועוד.

זהו המופע השלישי בסדרת המופעים שעורכת מערכת התכנית, המוקדשים לאנשי רוח גדולים. הראשון הוקדש לא.ד. גורדון והשני לקומוניסט המהפכן לאון טרוצקי.

גרינברג, מגדולי המשוררים האקספרסיוניסטים בשירה העברית לדורותיה, היה גם חבר הכנסת הראשונה מטעם סיעת חרות, וזכה בפרס ישראל לספרות יפה לשנת 1957. למרות חיבוק הממסד, גרינברג נחשב לדמות אופוזיציונית עד יום מותו בשנת 1981. בערב לכבודו ישתתפו שמוליק קלדרון, מירון ח. איזקסון, אבי בללי, נעם רותם, אוי דוויז'ן, אריאל זילבר, ניסים קלדרון, אביב גדג' ואמיר זוסקוביץ'.

"בגיל 13 תליתי בחדרי את תמונתו של אורי צבי גרינברג", אומר סבאג לקראת האירוע. "אולי כהתרסה כנגד ההערצה שהיתה בשכונת הולדתי להגנה והפלמ"ח. לא היה לי דבר נגדם אך עניינו אותי יותר אנשי הקצוות, עליהם לא דיברו ואותם לא לימדו. הילך עלי קסם המשורר המשוגע שאמר שכל שורה בשיר צריכה להיות כמו ירייה, וכל שיר כמו כרוז הקורא לשנות את ליבות האנשים. הוא היה זועם ומוכיח ובער כאש אומללה, וכתב עברית היורדת עד עמקי תהומות הנפש. הערב הזה יחשוף את דמותו המורכבת בעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully