וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום "מלחמת הכוכבים": עצות ליוצרי הסרט החדש

4.5.2013 / 0:00

יום ”מלחמת הכוכבים” שמצוין ב-4 במאי חוגג את סדרת הסרטים האגדית, אבל כרגע המורשת שלה בסכנה: הנה מה שיוצרי הסרט החדש, שיצולם בקרוב, צריכים לעשות כדי לא להרוס הכל

לפני מעט מעט זמן, בגלקסיה קרובה קרובה, בשנה שעברה, נפלה פתאום פצצה: חברת דיסני הכריזה שהיא רכשה את חברת לוקאספילם של ג'ורג' לוקאס. ולא כדי לתלות את הפגר שלה על הקיר: עם החברה מגיעות הזכויות למותג "מלחמת הכוכבים", ולדיסני יש כל כוונה לנצל את הזכויות האלה. הם התחילו מיד את העבודה על סרט "מלחמת הכוכבים" חדש – "פרק 7" בסאגה – שאמור לצאת בשנת 2015, ומשם הם ימשיכו ויוציאו סרט "מלחמת הכוכבים" חדש בכל שנה. הסדרה שנחשבה לסגורה וחתומה הפכה פתאום לפרנצ'ייז חי ובועט. זמן קצר מאוחר יותר הגיעה הכרזה נוספת: הבמאי של "פרק 7" יהיה ג'יי ג'יי אברהמס, לאחר שכבר החיה בהצלחה את מותג המדע הבדיוני הידוע האחר – "סטאר טרק".

כל זה מרגש מאוד ומפחיד מאוד. רבים מהצופים, בעיקר בארץ, לא ממש יבינו על מה הרעש: "מלחמת הכוכבים" היא רק עוד סדרה אחת מרבות, שימיה הטובים רחוק מאחוריה. אבל בקהילה הגיקית, בעיקר בארצות הברית, "מלחמת הכוכבים" היא הטקסט הקדוש. יהלומי הכתר. הטרילוגיה המקורית של ג'ורג' לוקאס המציאה והגדירה את הבלוקבאסטר הקיצי כפי שאנחנו מכירים אותו, ועיצבה את ילדותם של צופים רבים, שבינתיים גדלו. סרטי-העל של היום הם סרטים שעשו אנשים שגדלו על "מלחמת הכוכבים". למרבה הצער, הסדרה עברה הרבה מאז: ג'ורג' לוקאס, אביה מולידה, התעלל בה קשות, הוציא גירסאות חדשות שונות ומשונות שבהם "תיקן" דברים שלא דרשו תיקון, ויצר טרילוגית פריקוולים איומה שפרט לחידושים טכניים (שמאז כבר התיישנו) לא הוסיפה דבר ורק פגעה בזכרה של הקלאסיקה. כשיצא הפרק האחרון, רבים טענו שהדבר הכי טוב בו הוא שעכשיו הסדרה תוכל סוף סוף למות עם שארית הכבוד העצמי שנותרה לה.

הסרט שריסק דורות של מעריצים:

והנה, מתברר שהיא לא מתה אחרי הכל. מצד אחד, העובדה שהסדרה עזבה את ידיו של לוקאס היא התפתחות חיובית. מצד שני – מהפח אל הפחת: דיסני אינה חברה לשימור עתיקות וגם הם ידועים בסחיטת כסף מקלאסיקות באופן מבזה. וחוץ מזה – ג'יי ג'יי אברהמס? זה האיש שיציל את הגלקסיה?

עוד שנתיים נותרו עד לצאתו המיועדת של סרט "מלחמת הכוכבים" הבא, והצילומים עוד לא התחילו. אז רק למקרה שאברמס, או מישהו מחבריו, קורא את זה: כמה הערות על מה שכדאי שיהיה ב"מלחמת הכוכבים" הבא... ומה לא כדאי.

לא אפל יותר, לא בוגר יותר

בעשור האחרון אי אפשר לזרוק אבן בלי לפגוע בחידוש אפל של איזו סדרה אהובה. אחד האשמים העיקריים הוא "האביר האפל", כמובן: גירסה אפלה ובוגרת ל"באטמן" שהצליחה מעל ומעבר למשוער, וטוב שכך. אבל לא כל דבר צריך להיות אפל ולא כל דבר צריך להיות בוגר. יש חלקים אפלים ב"מלחמת הכוכבים", היא כוללת מלחמות גלקטיות וכוכבי לכת מתפוצצים, אבל רוב הזמן זאת בעיקר סדרה כיפית. היא מלאה בהומור ואחת הדמויות האהובות ביותר בה היא פח אשפה מהלך ומצפצף. אין שום סיבה להרצין ולהתחיל להיות קודרים ואימו. יש לנו מספיק בגרות וקדרות בעולם, תודה. למלחמת הכוכבים אנחנו הולכים בשביל ליהנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לא ככה:

תביאו את החבר'ה. אבל רק לביקור קצר

דארת' ויידר. האן סולו. הנסיכה ליאה ושיער הלחמניות שלה. סרטי "מלחמת הכוכבים" מאוכלסים בכמה מהדמויות הכי אייקוניות ומוכרות בתולדות הקולנוע ובתרבות האנושית בכלל. אפילו אם לא ראיתם מעולם אף סרט בסדרה, אתם יודעים מי זה דארת' ויידר ויודעים לזהות את ההתנשמויות שלו. הדמויות האלה הן חלק חשוב מהסדרה, זה נכון. אבל הסיפור שלהן סופר. אנחנו צריכים להמשיך הלאה.

הפיתוי לעסוק שוב בלוק וליאה והאן ודארת' הוא גדול. אבל זה לא יהיה הפתרון הנכון. כן, אנחנו בהחלט נשמח לראות את האריסון פורד חוזר לתפקיד שהפך אותו למה שהוא, ואת קארי פישר עם אותה תספורת – אבל זה לא צריך להיות העניין העיקרי. תביאו אותם לרגע, להופעת אורח, לפגישה מחודשת קצרה ונעימה – ואז תנו להם לפנות את הבמה באלגנטיות לטובת הדור הבא. "פרק 7" יכול לעסוק בדור ההמשך, בניהם ובנותיהם של האן ולוק, נאמר, או שאולי יעזוב את שושלת סקייווקר ויעבור לדמויות חדשות לגמרי. במקום להמשיך להתעלק על הדמויות הישנות, נסו ליצור דמויות אייקוניות חדשות. בשום פנים ואופן אל תחזירו את דארת' ויידר לחיים; נסו ליצור נבל חדש שיהיה מפחיד באותה המידה. אבל R2D2 יכול להישאר.

הריסון פורד. Kevin Winter, GettyImages
יכול לקפוץ להופעת אורח. הריסון פורד/GettyImages, Kevin Winter

עזבו אתכם ממדע

אחת ההחלטות המטופשות ביותר של לוקאס בטרילוגית הפריקוולים היתה ה"מידיכלוריאנים" הדברים שיוצרים את "הכוח", שפתאום הפכו את מה שהיה אמור להיות קונספט מיסטי ל"מדע" בגרוש. אל תחזרו על השטות הזאת. "מלחמת הכוכבים" היא לא מדע בדיוני, היא פנטזיה שמתרחשת בעולם שבו יש חלליות. אנחנו לא צריכים לשמוע הרבה על הדיפריביליזיטטור המקולקל של המילניום פלקון או לדעת בדיוק באיזה תדרים עובדת חרב אור. מבחינה מדעית, "מלחמת הכוכבים" היא אוסף של שטויות - זה בסדר גמור, וכך זה אמור להישאר, כל עוד אתם שומרים על עקביות בחוקי העולם. רק בלי מידיכלוריאנים, בבקשה.

במאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס. GettyImages
עשה טעות. ג'ורג' לוקאס/GettyImages

עולמות חדשים

בטטואין יש בעיקר מדבר. בקורסאנט יש עיר גדולה. בדגובה יש ביצות. ולכל העולמות האלה חזרנו שוב ושוב לאורך הסדרה. ככל שגדול הביטוי להכניס שוב את טטואין רק כדי לתת למעריצים עוד משהו נוסטלגי שהם מכירים, אנחנו רוצים להגיע לעולמות חדשים שעוד לא היינו בהם. וההתפתחות הטכנולוגית מהסדרה המקורית ועד היום מאפשרת להציג כל דבר. כל עולם חדש יכול וצריך להיראות מפורט ומדהים כמו פנדורה של "אווטאר". בשביל החולות של טטואין אנחנו תמיד יכולים לחזור לדי וי די של הסדרה המקורית.

או פשוט לבקר שם:

תנו לנו גיבורה

בטרילוגית "מלחמת הכוכבים" המקורית יש עשרות דמויות, מתוכן אשה אחת בלבד: הנסיכה ליאה. הנסיכה היא סבבה, באמת. היא יודעת לירות ולהנהיג ולכסח כשצריך. ובכל זאת רוב הזמן התפקיד שלה הוא של, נו, נסיכה: זאת שצריך להציל. עם או בלי ביקיני זהוב.

ב-30 השנה שעברו מאז התגלה, במפתיע, שבעולם יש גם נשים (ממש ככה!). אז בסרטים החדשים, להציג את המצב כאילו הרכב המינים בגלקסיה הוא כמו זה של כפר הדרדסים – 99 דרדסים ודרדסית אחת – כבר לא ילך. הגלקסיה לא שייכת רק לגברים, ובכלל, הגיע הזמן שתהיה לנו בתפקיד ראשי איזו לוחמת ג'דיי. ואנחנו לא אומרים את זה רק בגלל שאשה עם חרב אור זה דבר סקסי בטירוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טובה, לא מספיקה. הנסיכה ליאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תעשו את זה טוב

אם זאת לא בקשה גדולה מדי. אנחנו יודעים שהסיבה העיקרית לעשות עוד "מלחמת הכוכבים" היא הזכות למכור עוד טונות על גבי טונות של צעצועים ופוסטרים וסדינים וכל מוצר תחת השמש עם הלוגו עליו. וברור גם שהסרט יכניס מיליארד דולר פשוט בגלל שזה "מלחמת הכוכבים", ושאתם הולכים לשווק לו את האמ-אמא. אבל אם זה לא מפריע לכם, עוד בקשה קטנה ושולית: תשתדלו שהסרט יהיה טוב. זה יהיה ממש מגניב אם הוא יהיה טוב. לא?

מה לדעתכם חייב לקרות כדי שהסדרה החדשה תצליח? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully