וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפ החדש של דיוויד בואי הוסר מיוטיוב

8.5.2013 / 10:48

הקליפ הפרובוקטיבי שכולל עירום חלקי, סצינות אימה ודם וביקורת לא מאוד מרומזת על הנצרות והכנסייה, הוסר מן האתר לאחר מספר שעות בלבד בשל "הפרת תנאי שירות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון אחרון - 17:20)

ממרום גילו ומעמדו, דיוויד בואי לא מפסיק לעשות בלגן: אלבום הקאמבק המדובר של בואי, "The Next Day", אמנם יצא כבר לפני מספר חודשים, אך היום (רביעי) שיחרר הזמר קליפ נוסף, שלישי במספר, לשיר מתוכו - הפעם זהו שיר הנושא – שהוסר מאתר יוטיוב בתוך שעות ספורות, בשל "הפרת תנאי שירות". הסיבה להסרה, ככל הנראה, היא התכנים הקיצוניים בקליפ, שכוללים עירום מרומז, וחשוב מכך, סאטירה נוקבת על ישו והכנסייה.

בקליפ הפרובוקטיבי משתתפים לצד בואי מריון קוטיאר ("ההתחלה") כדמות שסובלת מדימום קיצוני במיוחד מפצעי הסטיגמטה שלה (מחווה לפצעי הצליבה של ישו), גארי אולדמן ככומר עם כוונות מסתוריות ובואי עצמו, בדבר הכי קרוב להופעה חיה שהקהל זכה לראות אותו עושה בסיבוב הנוכחי ובלבוש שמזכיר במידה רבה את זה של ישו.

הקליפ, שעל הקונספט שלו אחראי בואי עצמו ובוים על ידי פלוריה סיגיסמונדי ("הנמלטות"), מתרחש כולו במה שנראה כמו בבית בושת בוותיקן, וכולל דימויים של עירום מרומז לצד סמלים נוצריים, וביקורת לא מאוד מרומזת על הממסד הדתי. בשיאו של הקליפ, שעה שפצעיה של קוטיאר מקיזים דם לכל עבר, פונה אולדמן לבואי וצועק עליו "אתה רואה את זה? זה הכל מעשה ידיך!"

"אנו מעודדים חופש דיבור ומגנים על זכותו של כל אדם להביע דעות שאינן פופולריות", נכתב בתקנון של יוטיוב, "אך איננו מאשרים דבר שנאה (כזה שתוקף או מגנה קבוצה על רקע גזע, מוצא, דת, נכות, מין, גיל או זהות מינית)". קשה לומר שהתכנים בקליפ של בואי עונים על ההגדרות הללו, אך קיים סיכוי שבשעות האחרונות התקבלו דיווחים ותלונות על תוכן הקליפ. נכון לשעה זו לא ניתן לצפות בו מישראל.

מה חשבתם על הקליפ? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully