וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Nathan for you" היא התוכנית המופרעת שחסרה על המסך הישראלי

23.5.2013 / 0:00

ריאליטי הקואוצ'ינג המופרע, המצחיק והמטריד עם עצות כמו "חנות הגלידה כושלת? פשוט מכרו גלידה בטעם קקי!", הוא בדיוק מה שאנחנו רוצים לראות בטלוויזיה בקיץ הקרוב

אז איך הופכים חנות גלידת יוגורט מעפנה לעסק משגשג? אלון גל בטח היה מתחיל לקשקש לכם משהו על מעקב הוצאות וקיצוצים ודו"חות ותחזיקו רגע את הסנאי הזה, הוא מטאפורה לעסק שלכם, נסו להעביר אותו דרך מסננת, אתם רואים, זה מוכיח לכם את החשיבות של תיאום ציפיות עסקי. אצל ניית'ן פילדר הפיתרון הרבה יותר פשוט: גלידת קקי. כן, גם הבעלים של חנות היוגורט נראה מופתע בהתחלה, אבל ככה זה אצל ניית'ן, האלון גל הפסיכי של קומדי סנטרל: הוא נותן לבתי עסק פתרונות יצירתיים להצלחה, לפעמים יותר מדי יצירתיים, לפעמים כאלה שמרסקים את העסק, אבל לא נורא.

ואכן, חנות היוגורט מתחילה לייצר גלידה בטעם קקי (שאינה מכילה קקי אמיתי, אלא רק מחקה את הטעם והמראה שלו, מדגיש ניית'ן), בתקווה שהפרובוקציה תביא פרסום לעסק. הלקוחות אכן נוהרים, טועמים, נגעלים, ולא חוזרים לחנות לעולם. "בדיעבד אולי הייתי צריך לומר לך שהחיבור בין קקי לחנות אוכל עלול להיות בעייתי", מבשר ניית'ן בביישנות לבעל העסק הנדהם, וממשיך הלאה לחרב את העסק הבא.

עדיין לא ברור עד כמה "Nathan for you", התכנית המבריקה של ניית'ן פילדר בקומדי סנטרל, היא אמיתית או מבוימת. היא מוצגת כדוקו-ריאליטי לכל דבר, במסגרתו ניית'ן – קומיקאי בעל תואר בעסקים, שנראה כמו אוטיסט מגלומן ועצוב בדיבוב של ריי רומנו – צד עסקים קטנים אמיתיים ומשגע להם את השכל. עד כמה זה אמיתי? לפעמים פיסות טירוף מהתכנית חודרות לעולם האמיתי ומוכיחות שבכל זאת קורה שם משהו, כמו במקרה של פינת החי: כדי לקדם את נפלאותיה של פינת חי כושלת כלשהי, ניית'ן הציע לבעלים לביים סרטון ויראלי, ובו אחד מחזרזירי המקום מציל עז מטביעה. נשמע מופרך, אבל סרטון ה"מדהים - חזיר מציל עז!!!" אכן הפך ללהיט יוטיוב, והפיל בפח מהדורות חדשות ברחבי העולם שדיווחו על החזיר הגיבור, וגם אותנו בוואלה! כשהצגנו את הפלא בפינת "היוטיוב היומי". כשצופים בניית'ן מביים את הסרטון המרגש בכזו קלאמזיות חובבנית, מרגישים כל כך מטומטמים שמתחשק להתאבד. אבל היי, זו תופעת לוואי טבעית ל"Nathan for you".

מבוים או אותנטי, זה רק כאילו-משנה. כי "Nathan" רצופה בכל כך הרבה הברקות – ויזואליות, רעיוניות, מה שתרצו – שאפשר לצרוך אותה בתור נונסנס טהור. כל גילוי של מציאות בתכנית הוא בבחינת בונוס למעריצים. ולניית'ן יש גרעין מעריצים נאמן (שאיתו ניית'ן מקיים קשר אינטראקטיבי מיוחד בטוויטר שלו, ומחלק גם להם משימות משונות), והגרעין הולך וגדל ככל שיותר אנשים מתמכרים לפנטזיה הניית'נית. זה עולם קסום שמחבר בתי עסק אפורים עם שיגועים של ילד מלא דמיון: כדי למשוך לקוחות לתחנת דלק שכוחת-אל, למשל, ניית'ן מפרסם מחיר שערורייתי של דולר וחצי לליטר. כשהלקוחות נוהרים, הוא מסביר להם שלפי תקנון המבצע עליהם לשלם קודם מחיר מלא, וכדי לקבל את ההפרש בחזרה צריך לקחת את הקבלה ולשים אותה בתוך תיבת המבצע המיועדת לכך. שנמצאת על פסגת הר. ביער רחוק. שאליה מגיעים אחרי שעות של טיפוס. ואז צריך לענות על חידות. ולחפש רמזים למיקום התיבה במשך ימים רבים. הי, זה חוקי, לא? אז למה לא, בעצם? הרי ככה עובדים תקנוני מבצע. וכן, היו לקוחות שהגיעו לקבל את ההחזר שלהם. מה זה כמה ימים על הר שומם כדי לקבל בחזרה 12 דולר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא דומה לשום דבר שכבר ראיתם. מתוך "Nathan for you"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"Nathan" לא דומה כמעט לשום דבר שראיתם. זה לא בדיוק בוראט, כי ניית'ן הוא לא דמות, הוא באמת ניית'ן, שכנראה הולך להיות האיש החשוב הבא בקומדיה האמריקאית. וזו לא סתם עוד פארודיה על תכניות קואוצ'רים, כי יש פה אנשים אמיתיים וגם כמה רעיונות לא רעים בכלל. בכל פרק יש שניים-שלושה סיפורים קצרים שכאלה, ולפעמים גם ניסויים חברתיים שניית'ן מבצע על עצמו. ואף פעם אי אפשר לדעת לאן הסיפור יתפתח הפעם, גם אם נדמה לכם שכבר קלטתם אותו.

לא נותר אלא לכסוס ציפורניים עד שערוץ קומדי סנטרל בישראל ייבא לנו את הפנינה הזאת, כדי שגם אנחנו נוכל להתפקד למועדון המעריצים של הנסיך ההורס הזה. הקהל הישראלי בשל להתאהב בניית'ן פילדר. ומי שלא מוצא חן בעיניו, שיאכל גלידת קקי.

גם אתם רוצים שיקנו את הסדרה? כתבו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • nathan for you

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully