וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הגזענות ב"האח הגדול": יו"ר ועדת העלייה נגד התכנית

13.5.2013 / 11:59

ח"כ יואל רזבוזוב פנה למנכ"ל הזכיינית בבקשה להבהרה על כך ש"ההפקה בחרה לחזור ולשדר את אותם דברי בלע והפעם בלב הפריים טיים". ההפקה: "התעלמות אינה התמודדות ראויה"

התקרית הגזענית ב"האח הגדול" ממשיכה להכות גלים. לאחר שבשבוע שעבר נראה המתמודד רוני מיילי תוקף את המתמודדת האתיופית טהוניה רובל בקריאות גזעניות ("לא רואים אותך בחושך", "את בושה לעדה האתיופית") ואמש (ראשון) ניתן היה לראות את הדברים גם בערוץ 2, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), יו"ר ועדת עלייה, קליטה ותפוצות, מגיב לדברים.

בפרקים הקודמים - סערה ב"האח הגדול": גזענות נגד אתיופים

רזבוזוב שלח הלילה מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, בו כתב כי נדהם "לראות את ההתנהגות ולשמוע את דברי הבלע הפוגעניים המכתימים את העדות האתיופית והרוסית במסגרת סדרת בדיחות טפלות וחסרות טעם, הערות פוגעניות ודברי בלע כפי שהושמעו במסגרת תכנית 'האח הגדול'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני מיילי וטהוניה רובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמנם הפקת 'האח הגדול' הסתייגה מהדברים כפי שנאמרו, אך בכל זאת (בשם הסגידה לרייטינג?), בחרה הפקת התוכנית לחזור ולשדר את אותם דברי בלע והפעם בלב הפריים טיים בשידורי ערוץ 2 בתפוצה הגדולה המאפיינת את התכנית", מציין רזבוזוב. "אני מבקש לפנות לאדוני כזכיין האחראי ולהביע בפניו את מחאתי החריפה על ההחלטה המקוממת לשידור".

רזבוזוב סיים את מכתבו בבקשה "לקבל את התייחסותך המספקת ולשמוע את הטיעונים שבבסיס ההחלטה לשוב ולשדר את הקטע האמור, ובכך אולי להימנע מהצורך בזימון מיוחד של הוועדה לעלייה, קליטה ותפוצות לדיון באותה החלטה השגויה של הפקת התכנית לשידור החוזר".

מהפקת "האח הגדול" נמסר: "אין ספק שהדברים שנאמרו על ידי רוני מיילי בתוכנית הינם סרי טעם. ברור כי הדברים מייצגים אך ורק את דעותיו וכי מערכת התכנית מסתייגת מהם באופן מוחלט. אנו סבורים כי תפקידה של תכנית כמו 'האח הגדול' הוא בין היתר להתמודד עם סוגיות משמעותיות בחברה הישראלית בהן תופעות של גילויי גזענות. אחת הדרכים להתמודד עם שיח חמור זה, היא להעלותו על פני השטח, תוך גינויו החריף - וכך אכן נהגנו. אנו מאמינים כי באופן זה, בסופו של דבר, נוכל לתרום לגינוי וסלידה מן התופעה. התעלמות והסתרה של התופעות הללו אינן התמודדות ראויה".

"האח הגדול": כל הפרשנויות והדיווחים
מה דעתכם - התקרית יצאה משליטה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully