וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ: תחשבו שאתם בברלין

16.5.2013 / 0:10

חואן אטקינס ומוריץ וון אוסוולד, שטפי, מיס קיטן וטימו מאס. קאסט האלקטרוניקה של יותם אבני עושה סדר באלבומי הדאנס של הרגע ונותן לכם חומרים שיזיזו אתכם לסוף שבוע שלם

הוא הגיע, הוא סוף סוף כאן. לא המשיח, אלא כרך מספר 5 בסדרת אלבומי המיקס של מועדון הפנורמה בר. בין אם הייתם שם או לא, כעת כבר ברור לכל בליין, כי הפנורמה בר הוא המכה לשוחרי דאנס. הוא קובע טרנדים מוזיקליים, אסתטיקה ועיצוב וחמור מכל, גם מחירי הופעות של די.ג'ייז מרגע שזכו להופיע שם (גם אם רק לשעה).

בעידן הסאונדקלאוד, בו אורך חייו של סט מוקלט קצרים במיוחד, העובדה כי אלבום מיקס מסוגו של הפנרומה בר מצליח להישאר רלוונטי ומשפיע ליותר מרגע, היא חסרת תקדים. גם אם נתחשב בעובדה כי רוב חומרי האלבום נכתבו בלעדית עבור המיקס. מהאזנה ראשונה לכרך המסקרן ביותר בסדרה, למרות האתגר שבדבר, הצליחה שטפי לסקר את מלוא הספקטרום המוסיקלי המזוהה עם בית המקדש. חשוב לזכור שמדובר בתצוגת תכלית המכנסת בשעה אחת, ציוני דרך המתארים לילה שלם של בילוי במועדון הפועל משישי עד ראשון בלי הפסקה. מדובר באתגר לא פשוט, ובכל זאת הצליח לה. אלבום פגז. בכדי להעניק גם עבורכם טעימה זעירה ממנו, הקאסט שלנו להפעם נפתח עם שלושת הרצועות הפותחות את אותו אלבום.

כמו מיילס וקולטריין או אינו וביירן, בקרוב יראה אור אלבום המהווה מפגש פסגה מוזיקלי חד פעמי בגדולתו לתעשיית הדאנס. האחד, העניק את השם והיסודות המוזיקליים ל"טכנו" בדטרויט, השני הפשיט את הז'אנר עד העצם ולכן נחשב לגאון הדור בברלין. למרות הפער הגזעי והגיאוגרפי העצום ביניהם, מפגש בין מוריץ וון אוסוולד וחואן אטקינס הוא מתכון בטוח לקאלט. כיאה לצמד אודיופילים שוחרי ציוד אנלוגי, מדובר באוסף של הקלטות חיות. מאלתורים חיים של ממש על ציוד אולפן. טקסטורות ומרקמי סאונד, מהפן הנסיוני-מדעי שלהן, מהוות מוטיב מרכזי לאלבום. לא מדובר בטראקים שירימו רחבה לאף גובה מזהיר, אבל כאלבום להאזנה ביתית? מדובר ללא ספק בפסקול מושלם לספור נשימות לאחור. מוכרחים להצדיע ל"טרזור" על המיזם השאפתני והיקר מפז. ומי ייתן ומתישהו, היכנשהו, גם נזכה לחזות בזיווג הקוסמי הזה - חי על הבמה.

המוזיקה שלה אולי פשטנית וחסרת בשורה מרעישה. אבל ניקול מאודבר היא בדיוק מה שזרם הטכנו המרכזי צריך עכשיו. היא האתנחתה ה"האוסית" של הטכנואידים הקשים, וההרמה האלגנטית (ברעש לבן) להאוסיונרים. זה לא פשוט לשרטט ניואנסים ייחודים במוזיקה פונקציונלית, אבל ניקול הצליחה ובגדול. "Believe", אלבום הבכורה של גיבורת הרגע פשוט מופלא. הן ככלי תקלוט והן כראי מרתק לגוון שמעניק ללייבל אגדי כמו Drumcode, את צבע השפתון הנכון ביותר לעונה. בין שריקת המצילות ורעמי הבאסים שלה, אפשר לשמוע בין השורות של ניקול מאודבר אזכורים מוזיקליים לניו-יורק האוס הקלאסי של סוין פישר וטנגליה. לכן זה גם לא מפתיע כי היא משתפת פעולה עם ויקטור קלדון. טכנו גייז.

כמו כל אחת אחרת שסירבה להתחתן איתי בעבר, מיס קיטן מוכיחה כי הפרידה ממני רק עשתה לה טוב. יותר מעשר שנים חלפו מאז אלבום הבכורה שלה, מאז גל האלקטרו-קלאש עלה על גדותיו וקבע כי היא מלכת העולם. טרנדים באו והלכו, אך נאמנותה האמנותית לאותו חזון מוזיקלי הבטיח לה קריירה יציבה. בימים טרופים אלה היא מוציאה את אלבומה הרביעי. הוא ארוך, שאפתני ואישי במיוחד - גם מול הסטנדרטים שלה. "Calling From The Stars" מבטיח את כל מה שקיטן מקיימת בדרך קבע. טקסטים מלאי חוש הומור, אלקטרוניקה בגוון סינת'-פופי נוסטלגי, ומספר להיטים פוטנציאליים לרחבה. אך בניגוד לכל יצירה אחרת שלקחה בה חלק בעבר, מסתמן כי מדובר באלבום ה"שירי" ביותר שהוציאה תחת ידה. וכן, היא ממש שרה לשם שינוי. שימו לב לסינגל "Life Is My Teacher" שמופיע בקאסט ונסו לשכנע את עצמכם שלא התגעגעתם.

אחרון חביב לסיומו של הקאסט להפעם הוא טימו מאס. כנסיון כמעט נואש לחזור ל-15 דקות תהילה מסחרית, הוא מוציא כעת לאור אלבום אולפן חדש. כזה שמנסה ממש בכוח להתחקות אחר "Loud", הבכורה המופתית שלו מ-2001. אך בניגוד לאלבום ההוא, שהיה גדוש אורחים מוזיקלים מרעישים, "Lifer" מרגיש כאילו יצא מהתנור מוקדם מדי. הוא כולל האמנם מספר רגעי חסד בדמות צליל הבאס המדוסטרש שכל כך מזוהה עימו, אבל מכיל בעיקר קטעי מעבר טפטיים מיותרים. ישנם רק צמד אורחים מעניינים לאורך כל האלבום המייגע. ג'יימס לאוול ובריאן מולקו, שכנראה הרגיש כי עוד חייב על חסד הרימיקס שהפיק טימו בזמנו לפלסיבו. זה לא אלבום גרוע, וצמד הסינגלים סביר בהחלט. אבל מטימו, ציפינו ליותר.

דריק מאי וטיגה העיפו לכם את המוח ואתם רחוקים מלרצות למצוא אותו? השמש זורחת לה בחוץ בווליום היסטרי ואפילו סמי זיבק כבר הלך לישון? הגיע הזמן להרגיע, והפעם עם אביגד.

תרגיע 07 - אביגד

כשזה מגיע לקצה קצוות נישות מוזיקליות, בודדים הם אלו שיכולים לעמוד מול תקליטייה כמו של אביגד. כעורך מוזיקלי, תקליטן וזבן מוזיקה מיתולוגי במרכז ת"א, אביגד הוא דמות פולחן בקרב חסידיו ובצדק. הוא ידוע כמי שרוקח סטים הנעים מפופ מצרי עד פולק מחבל ארץ מאוד מסויים ביפן. לכן אין ראוי ומרגש מאורח כמוהו ל"תרגיע". הוא ערך ומיקסס עבורנו סט אביבי של דיסקו, סול, אלקטרוניקה ופול (פאקינג) וולר. לגזור ולשמור.

הסטליסט המלא של תרגיע:

Intro
Paul Weller - Above The Clouds
John Miles - Stranger In The City (Pilooski Edit(
O.V. Wright - Let's Straighten It Out (Dave Allison Edit(
Letta Mbulu - Nomalizo (Eddie C Edit(
Ahmed Fakroun - Nisyan (re-edit(
Tullio De Piscopo - Stop Bajon
The Radiators - I Am Sure
Risco Connection - Ain't No Stoppin' Us Now
J.J. Cale - Cherry (Troubadour(
The Stills-Young Band - Midnight On The Bay
Quartetto Cetra - I Ricordi Della Sera
Fairuz - Daraj El Ward

הסטליסט המלא של החיים בלופ:

Palisade - 18:30
Endian - Doze
Big Stick - Hayday
Juan Atkins & Moirtz Van Oswald - Mars Garden
Juan Atkins & Moirtz Van Oswald - Tree House
Nicole Moudaber - Lumiere Tamisee (Original Mix)
Nicole Moudaber - Movin On (Original Mix)
Miss Kittin - Life Is My Teacher
Miss Kittin - Night Of Light
Timo Maas - College 84 (Feat. Brian Molko)
Timo Maas - Hunted (Feat. James Lavelle)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully