וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע טרי 2013: מבחר יצירות מיריד האמנות

17.5.2013 / 0:05

מנוצות טווס עם פרנזים ועד צמר על בד - וואלה! תרבות בהצצה מיוחדת לצבע טרי, היריד הנחשב לאמנות עכשווית שייפתח השבוע, עם עבודות בולטות מסוגים שונים

ניצן המרמן - ללא כותרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן על עץ, 40 על 34 ס"מ, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מגיבים באימה אל מול התהום חסרת המילים אותה תיאר ביאליק, והציור ניחן בתכונה לספוג את האימה הזו ולעדן אותה בקלות כזו שמאפשרת לתלותו על קיר המטבח. במטרה לפתות את המתבונן להביט למאוים (Unheimlich) בעיניים - B-Paintings , כמו B-Movies, מאפשרים לטפל באימה בהומור".

ניצן המרמן חי ופועל בתל אביב, בוגר התכנית ללימודי המשך באמנות, המדרשה, בית ברל.

אסתר שניידר - אורנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וילונות חוטים, פרנזים, תוספות שיער ונוצות טווס, 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבודת קיר עשויה מחומרי רדי-מייד וממשיכה את השפה הציורית. החומרים לקוחים מהתחום היומיומי של קישוט הבית וההתקשטות - נוצות טווס, פרנזים ותוספות שיער - אך מהדהדים גם קישוטים של היכלי פולחן שונים. בעבודה "אורנט" החומרים המוכרים מתפרקים מחדש ונשזרים, למצב שמזכיר תנוחות תפילה בציורים עתיקים וימי ביניימים".

אסתר שניידר, ילידת מוסקבה 78, בוגרת המדרשה לאמנות ותוכנית ה-MFA של בצלאל. גדלה בירושלים, גרה בתל אביב. זוכת פרס האמן הצעיר לשנת 2011 ופרס גבעון לשנת 2012.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עפרה אוחנה - התעמלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקריליק על נייר, 52 על 75 ס"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הציור הוא קודם כל פעולה שמתרחשת על הבד/הנייר, ומשיכות המכחול הן העקבות של פעולה זו. בציור אני מנסה לעבוד עם היכולת והכוח של משיכת המכחול לייצר דימוי בפשטות, במהירות, בחסכון ובאפקטיביות ציורית. לייצר דימוי שבהתבוננות ראשונית הוא מורכב ושלם, וכאשר מתעמקים אפשר לפרק אותו לסך התנועות שייצרו אותו".

עפרה אוחנה, בת 29, מתגוררת בתל אביב. בוגרת "המדרשה לאמנות", עוסקת בציור בצבעי אקריליק ופנדה.

מתן אשכנזי - עקומה [לילה]

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצלום צבע, 50 על 63 ס"מ, 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבודתי היא תהליך מתמשך המורכב מתצלומי צבע בפורמט גדול. תהליך זה מתהווה על ידי התבוננות ממושכת על התוצרים של אופני השליטה במרחב, של משטור הנוף והארכיטקטורה בחיי היום יום המקומיים, ומונע על ידי מחשבה על היותנו מופעלים בתוך מרחבים כאלה. המרחב בצילום מוגדר כמבט על הרקע או הבמה בה מתרחשת פעילות יום יומית, ופעולת הצילום היא פעולה של בידוד האובייקט או של טיהור מרחבי ובחינה מחדש את קנה המידה ופני השטח לכדי זהות מרחבית הנצברת בעבודה במהלך הזמן".

מתן אשכנזי, בן 27, בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים. עבד כאסיסטנט של הצלמים ג'ף וול, ניק וופלינגטון, סטיבן שור ופרדריק ברנר.

* כל האמנים שנזכרו עד כה ייקחו חלק בחממת האמנים העצמאים – פיתוח מקורי של יריד צבע טרי, במסגרתו מציגים מדי שנה כ-50 אמנים מבטיחים בתחילת דרכם המקצועית.

יאיר ברק - אולימפיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזרקת דיו פיגמנטי, 40/55, 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מבנה מלבני אפור ואטום ניצב למול המצלמה. זהו דוכן למכירת כרטיסים באיצטדיון האולימפי בברלין. דוכן הכרטיסים נבנה ב-2010 והוא אינו יודע דבר אודות מה שארע באולימפיה של 1936. הצילום מנסה לקלף את שכבת הדימוי הראשונית, הסתומה ולחשוף את הפוטנציאל הנפיץ והאלים שמתחת למסווה האסתטי והנינוח. 'אולימפיה' צולמה ב-2011 והיא חלק מגוף עבודות רחב יותר שיוצג בתערוכת היחיד 'האמת לאמיתה', שתוצג בג'נבה, שוויץ באוקטובר 2013".

יאיר ברק נולד 1973 בישראל, חי ועובד בתל אביב. בוגר המחלקה לצילום בקמרה אובסקורה ולמד לתואר שני בבארד קולג', ניו יורק. ברק יציג בגלריה גלריה ג'ולי מ., רחוב בצלאל יפה 10, תל אביב.

גל וינשטיין - טוויסטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמר על נייר, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'טוויסטר' היא סדרת עבודות צמר חדשה שמבוססת על דימוי של טייפון מתוך ספר מדע פופולרי. העבודות בסדרה מנסות להמחיש דרך אופן הצגה דידקטי את התפתחות הטייפון בזמן, מתוך ניסיון לפענח את התופעה.

"העניין שלי בנושא קשור דווקא בפער שבין ההסבר הדידקטי על התופעה לבין התופעה עצמה. במובן מסוים מנסה הסדרה לגעת בפער הזה, הפער בין הידע לבין החוויה. בדרך כלל תפיסת הזמן ביחס לאסון היא כזו של 'לפני ואחרי'. בסדרה זו ההתמקדות היא במה שמתרחש במהלך האירוע עצמו. כלומר מה שקורה אחרי הלפני ולפני האחרי.

"הבחירה בצמר צבעוני קשורה למוטיבציה שלי לצייר אוויר בעזרת חומר. זהו ניסיון לגעת במה שאי אפשר למשש (אוויר) ולהביא לאבסורד את הדימוי הקטסטרופלי דרך בנייתו בשלבים ליניאריים".

גל וינשטיין, 43, מתגורר ועובד בתל אביב. בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב. עבודתו תוצג בחלל של גלריה גורדון. וינשטיין יציג בגלריה גורדון, בן יהודה 95, תל אביב.

איזו עבודה הכי אהבתם? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • צבע טרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully