וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההופעה וערב המחווה: אמנים ישראלים מספרים על דניאל ג'ונסטון

20.5.2013 / 0:11

רגע לפני שדניאל ג'ונסטון, המשיח של האאוטסיידרים, בא לישראל, תיערך לכבודו מחווה במועדון האוזןבר. לקראת האירוע, האמנים המשתתפים מספרים לוואלה! תרבות על השירים שיבצעו

דניאל ג'ונסטון, מיוצרי האינדי והאאוטסיידר-רוק המשמעותיים והאקסצנטריים של העשורים האחרונים, יופיע במועדון הבארבי בתל אביב ביום שלישי ה-28.5 בשעה 21:00 – הופעה ראשונה שלו אי פעם בישראל (לרכישת כרטיסים). לקראת האירוע, יערוך מועדון האוזןבר בתל אביב ערב מחווה לקראת הופעתו של ג'ונסטון, ביום שלישי הקרוב בשעה 22:00. לקראת האירוע, מספרים האמנים שישתתפו בערב המחווה על הקשר המוזיקלי המיוחד שלהם עם האיש שהשפיע על קורט קוביין, סוניק יות', טום וויטס ובק – וגם עליהם.

רועי צ'יקי ארד

"אבצע שני שירים, הראשון הוא 'Happy Talk', מתוך האלבום הראשון של דניאל ג'ונסטון שקניתי אי אז בניינטיז בטיול עם חברים בלונדון. הייתי אז חובב אינדי והתעניינתי במוזיקאי המוערך ג'אד פייר. ראיתי אלבום זול של ג'אד פייר עם דניאל ג'ונסטון, איש שמעולם לא שמעתי את שמו, ורכשתי אותו. מזל שהמחיר היה זול, אולי בגלל עטיפה שבורה, כי אלבומים קודמים של פייר אכזבו אותי. בגלל המחיר הסתכנתי שוב.

"האלבום שינה את חיי המוזיקליים, והעביר אותם מאינדי מופק, יומרני וצבוע אל האזור הנאיבי, המרושל-בגאונות וההאוטסיידרי של דניאל ג'ונסטון. אבל בישראל אף אחד לא הכיר את ג'ונסטון, זכור לי רק רועי רוזן שחלק איתי את האהבה הזו בתקופה ההיא. בחרתי בשיר הזה, שהוא למעשה גרסת כיסוי של רוג'רס והמרשטיין מהמחזמר סאות' פסיפיק, ויותר מכך, תרגמתי את המלים של השיר ל"דברים כיפיים". אני בכלל מאמין בתרגום של שירים לעברית כשעושים גרסת כיסוי. הרי ממילא גרסת כיסוי היא תרגום יצירתי. לשיר בשפת המקור את הגרסאות זה כמו לנסות לחקות את המוזיקה של הלהקה, מה הטעם בכך? דווקא התרגום לעברית הוא יותר קוסמופוליטי. הרי תמיד כיף לשמוע גרסאות לביטלס בשפות שונות, כולל קמבודית. לא הייתי רוצה לשמוע להקה קמבודית שרה ביטלס באנגלית.

"הבחירה השניה שלי היא 'Lousy Weekend', שיר שעשיתי לו כבר גרסה באלבום 'Sputnik in love' שיצא ב-2007 בלייבל ההולנדי ווירדומיוזיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"השיר יצא באלבום ה'מסחרי' של ג'ונסטון, 'Fun', שהוא גם אלבום יפה מאוד. הגרסה שלי ושל א.ב. דן לשיר מאוד משנה אותו. מקווה שייצא בסדר".

רותם בר אור

"לילד הנצחי דניאל ג'ונסטון יש כתמים של גלידה על החולצה, הוא לא יכול לדחות סיפוקים, הוא מאוהב בדמות ערטילאית של אישה ערטילאית כמו ילד קטן באמא שלו. אז הוא כותב לה שירים ומיילל אותם בהקלטה מקרקשת על טייפ קלטות, כמו ילד בן 9 שהחליט להקליט אלבום. לא אכפת לו שרואים לו הכל, כמו חשופית. הילד דניאל ג'ונסטון עדיין ילד ואני כבר פחות מפעם, ובגלל זה אני מחבב את דניאל ג'ונסטון".

השירים שיבצע בערב המחווה:

רייסקינדר

"בתור מישהו שלא שמע דניאל ג?ונסטון בכלל עד החודש האחרון ורק ראה את הסרט עליו, מאוד התרשמתי ואהבתי את המוזיקה שלו, עד רמה שאני מרגיש שיש בינינו קשר קוסמי . שני השירים שבחרתי, 'Casper the Friendly Ghost' ו'Speeding Motorcycle', הם להיטי ענק שבעולם מושלם מיליון ילדות בנות 12 היו מזמזמת ללא הפסקה – וככה אני הולך להתייחס אליהם".

Bill and Murray

"בעינינו דניאל ג'ונסטון הוא הישו של האינדי, הוא חווה סבל רגשי בעוצמות קיצוניות כדי שאנחנו, חובבי הז'אנר, נקבל את מנת הפריק-פולק שלנו כמו שאנחנו אוהבים.

"בחרנו לבצע את השיר 'Mind Contorted', שיר תמים וכן על אהבה, ספק נכזבת ספק ממומשת, ואת 'Love Enchanted', שיר אפל ומרטיט. כנראה שכמו במקרה של חברו לעידן, קורט קוביין, כשהייאוש מוגש בכישרון ובמקוריות, זה מרגש ואולי גם קצת מבדר".

סודה פאבריק

"'Mind Movies' של דניאל ג'ונסטון הוא שיר כאב מקסים ומרגש שמוצג מעיניו של אדם שכמה לתשומת ליבה של אהובתו. ג'ונסטון ניחן ביכולת המופלאה בה הוא מעלה על הכתב את רגשותיו בצורה כנה, אמיתית, כזו שגורמת למאזין להתאהב בו תוך רגע. ככל ששומעים יותר משיריו של ג'ונסטון, כך נכנסים לעולמו הפנימי ומבינים שיצירותיו הן למעשה מראה אחת גדולה של חייו".

The Aprons

"את דניאל ג'ונסטון הכרנו לראשוה מאלבום גרסאות כיסוי שלקחו בו חלק בק, דת' קאב פור קיוטי, פליימינג ליפס, טום ווייטס ועוד. אמנם זה היה קצת כמו להתחיל מהסוף, אך זו הייתה דרך נפלאה להתוודע ליצירה שלו. בחרנו בשני שירים שלדעתנו התאימו לסגנון המוזיקלי שלנו ושדרכם נוכל להעביר את הרוח של היצירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully