וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברברה סטרייסנד תקבל דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית

20.5.2013 / 10:08

סטרייסנד תזכה לכבוד שלושה ימים לפני הופעתה הראשונה בישראל, על "ההומניטאריות יוצאת הדופן, מנהיגות בתחום של זכויות אדם ואזרח ומסירות לארץ ישראל", כך לפי האוניברסיטה

האוניברסיטה העברית תעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לברברה סטרייסנד, מן היוצרות האמריקניות המשפיעות והמצליחות בכל הזמנים. התואר יוענק לסטרייסנד על "תרומתה יוצאת הדופן לתרבות ובהכרה על הישגיה המקצועיים, ההומניטאריות יוצאת הדופן, מנהיגות בתחום של זכויות אדם ואזרח ומסירות לארץ ישראל והעם היהודי", כך לפי ההצהרה הרשמית של האוניברסיטה.

סטרייסנד, שכזכור תגיע לישראל לשתי הופעות בחודש יוני, תקבל את התואר בטקס שיתקיים ביום שני, 17 ביוני 2013, במהלך המושב ב-76 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה. כיוון שהאירוע מקדים בשלושה ימים את המופע הראשון שלה בישראל, תהיה זו למעשה הופעתה הפומבית הראשונה של סטרייסנד בביקורה הנוכחי.

"האוניברסיטה העברית גאה להעניק תואר זה לברברה סטרייסנד יוצרת ואמנית מן השורה הראשונה בעולם", אמר פרופסור מנחם בן-ששון, נשיא האוניברסיטה עברית, בהצהרה ששחרר. "סטרייסנד משמשת מופת בהקדישה זמן ומשאבים לסייע בפתרון בעיות תחלואה ובעיות חברה; ובדרך היסודית שבה היא לומדת את נושאי המעורבות שלה ומלווה את הפעילות בהם. לאורך השנים היא אף הוכיחה מחויבות יוצאת דופן לאוניברסיטה העברית בירושלים. על כך מודה האוניברסיטה באות הגבוה ביותר שלה, דוקטור לשם כבוד שיוענק לה בהר הצופים, סמוך לבניין הנושא את שם אביה, בעת מושב חבר הנאמנים בחודש הבא".

אין זה ביקורה הראשון של סטרייסנד באוניברסיטה העברית: בשנת 1984 השתתפה בטקס חנוכת בניין עמנואל ללימודי היהדות בקמפוס הר הצופים. כמו כן, סטרייסנד לקחה חלק במרץ השנה בטקס להענקת פרס סקופוס של השוחרים האמריקאים של האוניברסיטה העברית, כאשר שלחה סרטון ובו סיפרה על הפרס שהיא קיבלה לפני 28 שנה.

הגעתה של ברברה סטרייסנד לישראל תוכננה במקור להופעה אחת בלבד, כחלק מחגיגות יום ההולדת לנשיא המדינה שמעון פרס, אך לאור הביקוש הרב למופע הוחלט כי הזמרת תקיים שתי הופעות. אלה הופעותיה הראשונות בישראל.

במהלך ההופעות סטרייסנד תעלה שלושה אורחים לבמה: המוזיקאי כריס בוטי, בנה ג'ייסון גולד ואחותה רוזלין קיינד. הקריירה המוזיקלית של סטרייסנד החלה לפרוח בסוף שנות ה-60, כשבשנים לפני כן היא עסקה במשחק בטלוויזיה, בתיאטרון ובקולנוע. עד היום היא היתה מועמדת ל-57 פרסי גראמי, מתוכם זכתה ב-15. כמו כן, סטרייסנד זכתה ב-12 פרסי טוני, חמישה פרסי אמי, 12 פרסי גלובוס הזהב ושני פרסי אוסקר מתוך חמישה אליהם היתה מועמדת; כיום היא מתהדרת בין היתר בתארים מפיקה, במאית, צלמת ועוד.

קניתם כרטיסים להופעה של ברברה סטרייסנד? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully