וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": קריאות להדחת רוני מיילי

20.5.2013 / 12:14

האגודה לזכויות הלהט"ב קראה להדיח את המתמודד ובנו בשל התבטאויות הומופוביות: "אם לא יודחו, אנו רואים בזכיינית ובערוץ 2 כמי שמעודדים הפצת שנאה בפריים טיים"

רוני מיילי ממשיך להסתבך. מתמודד "האח הגדול" שלפני שבועיים הואשם בגזענות נגד אתיופים כשתקף את טהוניה רובל (והוזהר לאחר מכן על ידי ההפקה), נמצא כעת במרכז סערה חדשה לאחר אלימות מילולית והומופובית שהפגין נגד המתמודדת לבנה "זוהרים" גוגמן, לסבית מוצהרת.

"האח הגדול": כל הכתבות
"האח הגדול" חשודה בפרסום סמוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רוני מיילי ולבנה זוהרים/מערכת וואלה, צילום מסך

"את תמותי רווקה, לא יהיו לך ילדים", צעק מיילי לעבר גוגמן. "תמשיכי לאונן ולהיות אחלה גבר. לכי תעמדי כמו גבר בשירותים, תעשי פיפי". בשלב שבו גוגמן כבר פרצה בבכי, מיילי המשיך וקרא לעברה: "את מתוסכלת, הלסבית הכי מגעילה שקיימת, כל אחת פה מפחדת שתמזמזי אותה".

בשל ההתבטאות הקיצונית, מגיבים רבים בעמוד הפייסבוק הרשמי של התכנית קוראים להדחתו המיידית של מיילי. כמו כן, האגודה למען הלהט"ב בישראל הגיבה בחריפות למה שהתרחש על המסך, ושלחה מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, אליו מכותבים גם בכירים נוספים בעולם התקשורת כמו דרורית ורטהיים (יו"ר קשת), אלעד קופרמן (מנכ"ל קופרמן הפקות שמפיקה את התכנית) ודוד רגב (נציב תלונות הרשות השנייה).

"אנו דורשים מהפקת 'האח הגדול' לדרוש את התנצלותם של השניים בשידור ולהדיחם לאלתר מהתכנית", נכתב בפנייה, בהתייחס גם לגילי מיילי, בנו של רוני המשתתף גם הוא בתכנית שלקח חלק במתקפה על זוהרים. "אנו רואים בחומרה רבה את ההתבטאויות שהופנו בזילות בוטה כלפי דיירת אך ורק בשל היותה אישה ולסבית. לא יעלה על הדעת שתכנית בעלת רייטינג גבוה ועניין רב תעניק במה לביטויי שנאה ונאצה כלפי קהילת הלהט"ב, או לביטויי גזענות באשר הם. אנו סולדים מהשימוש שעושות הזכיינית והתכנית בתכנים אלו על מנת לעורר עניין תקשורתי. הדחתם של שני המשתתפים המדוברים היא דבר מתבקש מוסרית וערכית ואם לא יודחו, אנו רואים בזכיינית ובערוץ 2 כמי שמעודדים התנהגות פסולה זו ומאפשרים את המשך הפצת השנאה בפריים טיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד נכתב בפנייה ש"לא ייתכן כי הזכיינית קשת תחבק מצד אחד את הקהילה הגאה ומצד שני תאפשר, תחת חסותה, ביטויי שנאה ואלימות כנגד אותה קהילה. אנו מצפים לתגובה חריפה מצד הזכיינית קשת וחברת ההפקות קופרמן שיפעלו, כך אנו מקווים, להפסקתן המיידית של הערות הומופוביות והערות גזעניות אחרות מצד הדיירים בבית האח הגדול, כדי להראות לציבור הצופים בבית כי התנהגות שכזו אינה נסלחת ואינה לגיטימית בשום מרחב או שיח. אנו נמשיך לעמוד לצידה של לבנה זוהרים בכל הקשור לשמירה ולהגנה על זכויותיה".

ממועצת שידורי הכבלים והלווין נמסר לוואלה! תרבות בתגובה להתרחשות: "אנו נצפה בקטע ונבחן אותו".

טרם התקבלה תגובת קשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully