וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "תקציב התרבות קטן ביחס למדינות המערב"

20.5.2013 / 14:23

שרת התרבות והספורט הציגה בפני ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת את פעילות משרדה בשנה החולפת, ושמה דגש על נתוני הצפייה המרשימים בתיאטרון ובמוזיאונים

5.3 מיליון צופים בתיאטרון, 4.7 מבקרים במוזיאונים, 1.1 מיליון קוראים בספריות הציבוריות ו- 12.2 מיליון ספרים שהושאלו ב-2012 – אלה הנתונים אותם הציגה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, במהלך מפגש עם ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת שהתקיים היום (שני). הנתונים הוצגו במסגרת מפגש שנועד לסיכום פעילות משרד התרבות בשנה החולפת.

לבנת ציינה כי סך תקציב התרבות הכולל בשנה זו עמד על 751 מיליון שקל, והוסיפה כי "זהו אמנם תקציב התרבות הגדול אי פעם במדינת ישראל, אך הוא עדיין קטן מאוד ביחס לתקציב התרבות במדינות המערב. למרות זאת הודות לעבודה מאומצת והשקעה נכונה ישנה היום פריחה כמעט בכל תחומי התרבות בישראל. אני גאה במיוחד על הפעילות שעשינו להנגשת התרבות ליישובי הפריפריה וחיזוק היצירה בהם".

לבנת שמה דגש, כאמור, על כך ש-5.3 מיליון אנשים צפו בהצגות תיאטרון שהוצגו כ-16 אלף פעמים ברחבי הארץ בשנת 2012; בתחום האמנות, היקפי המכירות הפומביות השנתיות של אמנות ישראלית עלו לכ-12 מיליון דולר עבור כ-1000 פריטי אמנות ישראלית; וכמו כן כ-4.7 מיליון אנשים ביקרו במוזיאונים, בנוסף למיליון מבקרים שפקדו את "יד ושם". מספר הצופים בפריפריה הוכפל פי 2.5 בשלוש השנים האחרונות: מ-1.14 מיליון צופים בשנת 2009 ל-2.87 מיליון בשנת 2012, ולבנת הוסיפה כי הזינוק במספרים נובע מפעילות ענפה של המשרד בפריפריה, ומהטבות והנחות שונות שייצר המשרד לצרכני תרבות באזורים אלה; אולם יש לציין כי מן ההטבות נהנים לא רק תושבי הפריפריה כי אם גם תושבי השטחים, שנכללים בסטטיסטיקה, ופעילות המשרד המוגברת בהם אחראית באופן חלקי לפחות לעלייה החדה - בהתאם לקו הפוליטי שמובילה לבנת במשרדה.

כמו כן הציגה לבנת בפני הוועדה את פרויקט ישראל קוראת, שמשרדה יוזם ומוביל זאת השנה הרביעית ברציפות ובמסגרתו מתקיימים החודש 320 אירועי קריאה וספר ב-110 יישובים ברחבי הארץ במהלך 40 ימים. מרבית האירועים הם חינמיים, וכוללים מפגשים עם סופרים, סיורים בעקבות ספרים וסופרים, תיקון ליל שבועות, אירוע מחווה לזכרה של הסופרת דבורה עומר, מופעי מחווה למשורר חיים נחמן ביאליק, אירועים ומפגשי סופרים במגזר הערבי ועוד.

מה דעתכם על מצב משרד התרבות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully