וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "משפחה בהפרעה": המילון השלם להבנת הסדרה

מתן שרון

24.5.2013 / 20:37

לקראת הקאמבק של "משפחה בהפרעה", וואלה! תרבות מגישה לכם מילון מונחים מלא של הסדרה – מדוכן הבננות, דרך פרנקלין הבובה הגזענית ועד ריקוד התרנגול. זהירות, ספוילרים

א

אנייאנג בלות' - נער קוריאני שאומץ על ידי לוסיל בלות' פשוט כדי לגרום לבנה באסטר לקנא. מכיוון שהוא לא יודע מילה באנגלית – לפחות ככל הידוע למשפחה – הדבר הראשון שיצא מפיו היא המילה אנייאנג,"Hello" בקוראנית, וכך נקבע שמו. באופן אירוני, שמו האמיתי הוא "הל-לאו". על אף שנשכח עם סיום העונה הראשונה, הוא חזר כדמות מפתח בעונה השלישית.

ב

באסטר בלות' - אחת מהדמויות המבריקות ביותר של "משפחה בהפרעה", באסטר הוא... איטי. למרות שלמד מקצועות פרקטיים כטקסי השבטים האינדיאנים ועקרונות עסקי החקלאות מהמאה ה-18, הוא לא מוצא את מקומו בחיים ונשאר ילד של אמא גם בגיל שלושים. אחרי שיצא עם חברתה של אמו (שגם חולקת איתה את השם "לוסיל"), גויס לצבא בניגוד לרצונו ואיבד את ידו במתקפת כלב ים חופשי (באנגלית: לוס-סיל), לא פלא שבאסטר לא נשאר אינפנטיל חרדתי.

בלו מן גרופ – המופע הייחודי של הבלו מן גרופ הפך לחלום קטן וטיפשי של טוביאס, אחרי שהלך אליו במחשבה שמדובר בקבוצת תמיכה לגברים עצובים וגילה שמדובר בחבורת גברים קרחים שצבועים בכחול. למרבה המזל, הוא שחקן וקירח. כמה חבל שכשהוא צבוע בכחול הוא משאיר טביעות יד כחולות בכל פינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ג

ג?ורג' בלות' האב – אבי המשפחה והמקור לכל ההפרעה בדורות הבאים. פושע מניפולטיבי שלא יהסס להפליל את בניו בפשע שהוא מואשם בו (ראה ערך עיראק) תוך כדי שהוא מתעקש להגיד להם ש"המשפחה במקום הראשון".

ג'וב בלות'– האח הבכור של משפחת בלות' הוא הכל חוץ ממודל לחיקוי. הוא קוסם כושל במיוחד עם אובססיה לתיאטרליות ולשיר "The Final Countdown", הוא רודף שמלות פתטי שתמיד משיג את הבחורה הלא נכונה והוא לעולם לא עוזב את הבית שלו בלי הסאגווי. כמה טוב שזה מגוחך ב-2013 כמו שזה היה ב-2003.

ג?ורג' מייקל בלות' – גברותי ורבותי, הכירו את האבטיפוס לכל דמות של מייקל סרה מאז ולתמיד. כן, ג'ורג' מייקל הוא המתבגר הנבוך המקורי, רק שב"משפחה בהפרעה" הוא גם מאוהב בבת הדודה שלו, מחזיק בתפקיד "מר מנהל" של דוכן הבננות המשפחתי ויוצא עם בחורה כל כך סתמית ששם משפחתה הוא "עגל".

ד

דוכן בננות – בדוכן הקטן בצורת בננה שעל הטיילת על הטיילת נמכרת ההמצאה המקורית של ג'ורג' האב – בננה קפואה טבולה בשוקולד ומצופה באגוזים. ואם חשבתם שבסדרה התחמקו באלגנטיות מגג ה"בננה + אגוזים" (נסו להגיד את זה באנגלית ותבינו את כפל המשמעות), אתם טועים מאוד.

ה

הולט, סטיב – או יותר נכון, "סטיבהולט!". עם ז'קט קבוצת הפוטבול, המבט הנבוב והעובדה שהוא עושה את כיתה י"ב כבר שנה שלישית, הולט הוא הגרסה המוגזמת של הספורטאי הטיפש. מי שמתואר ע"י מייקל כ"ג'וב צעיר" מתגלה בהמשך כבנו הצעיר של ג'וב.

ו

ויל, אן – מי? בת זוגו לפרקים של ג'ורג' מייקל וברירת המחדל הכי סתמית שהצליח למצוא. נאמר עליה ש"אי אפשר לזהות אותה במסדר זיהוי של אדם אחד", ומעולם לא הצליח בן משפחה מלבד ג'ורג' מייקל לזכור את שמה.

ז

זוקרקורן, בארי – נטול ידע משפטי, חסר יכולת להתרכז ואידיוט מוחלט בכל מה שקשור למשא ומתן – אף אחד לא רוצה את בארי כעורך הדין שלו חוץ ממשפחת בלות'. הנרי ווינקלר האגדי, הלא הוא פונזי האגדי, בתפקיד מופלא של חדל אישים שלא מפסיק להרוס כל סיכוי קטן לייצוג משפטי הוגן.

ח

חזרה – כנראה אחד האלמנטים המבריקים ביותר בסדרה. בין אם אלו גגים חוזרים או סתם הערך המוסף של צפייה חוזרת, עולם שלם וסודי נחשף כשב"משפחה בהפרעה" מחליטים לחזור אחורה.

ט

טוביאס פונקה – על אף שטוביאס חבר למשפחת בלות' דרך נישואים, הוא פריק-שואו ככל בני המשפחה, אם לא יותר. הומו בארון, סובל מהפרעה שקרויה "לעולם-לא-עירום" וגורמת לו להישאר עם מכנסוני ג'ינס גם במקלחת, חולם על הבלו מן גרופ, שחקן נורא שמוכן לסכן את בריאותו וחייו עבור השתלות שיער. טוביאס הוא חייזר נטול מודעות שלא מצליח לשלוט על מה שיוצא לו מהפה, כמו גם על מה שנכנס.

י

יחסי מין בין משפחתיים – טוב, אתם יכולים לקרוא לזה "גילוי עריות", אבל היו יותר מדי סעיפים תחת האות ג'. עוד טאבו שמטופל באופן נרחב על ידי הסדרה, דרך מערכת יחסים מוזרה ומביכה בין בני הדודים ג'ורג' מייקל ומייבי. כבר בפרק הראשון מייבי משכנעת את ג'ורג' מייקל להתנשק כדי ללמד את הוריהם לקח, מה שמתחיל התאהבות בלתי אפשרית שלו בנערה הפרועה, ומוביל למתח מיני שמתעלה גם על זה שבין רוס ורייצ'ל. רק עוד אחת מהזוויות המעניינות של הביקורת על הצביעות האמריקאית, כפי שהיא מתבטא בסדרה.

כ

כסף – הוא לא רק מניע את העולם, הוא גם השטיח שנשלף מתחת לרגליהם של בני המשפחה, כאשר בהינף חקירת מס הם נאלצים לגור במשותף בבית מקרטון ולמצוא דרכים לחיות את חיי העושר בלי פנקס הצ'קים של החברה.

ל

לוסיל בלות' – האמא מגיהנום אמנם נראית כאילו היא הגיעה מאופרת סבון זולה, אך אפילו הרעים שבנבלי הסבון לא ישתוו לקור הפולני שהיא מרעיפה על ילדיה. אלכוהוליסטית, מניפולטיבית ופאם פטאל מזדקנת, לוסיל תעשה הכל כדי לא לעשות כלום. אם על הדרך היא עוקצת את אחד מהבנים שלה, מה טוב.

לינדזי – הבת היחידה למשפחת בלות' וככזו, פרינססה אמיתית במסווה של לוחמת צדק. בעוד שהיא בטוחה בהיותה "אקטיביסטית", בפועל מדובר רק בעוד אשת חברה שמגייסת כסף, למטרות שגם היא לא מבינה. בהעדר הכסף היא נאלצת לנסות להבין מה היא עושה עם בעל וילדה שהיא בכלל לא רוצה.

מ

מייקל – העוגן היחיד של משפחת בלות, או כמו שנאמר בפתיח המדויק: "הבן שלא היתה לו ברירה אלא להחזיק את כולם ביחד". בתור המגשר בין משפחת בלות' לעולם האמיתי, מייקל מנסה להיות אדם טוב, כן ומודע לסביבתו, אבל חוזר שוב ושוב לחיק המשפחה - ובסופו של דבר גם לשפל המוסרי שלהם. דמות נדירה של גוד גאי, שנגרר למטה בלית ברירה.

מייבי – זוכרים את ההיפים? מה נראה לכם שקורה לילדים שלהם אחרי כל המחסור בחוקים ובגבולות? מייבי היא התשובה. הטראבל-מייקרית מחפשת באופן קבוע דרכים לעצבן את הוריה ונכשלת שוב ושוב מכיוון שהם עסוקים מדי בעצם. לבסוף, גם כן באקט של התרסה, היא מתחזה למפיקת סרטים בעודה בת 15, וגם זוכה להצלחה רבה בתחום.

נ

נטפליקס – תודה לאלוהי הרשת שהביאונו עד הלום. אילולא שירות הסטרימינג שטמן את ידו ביצירת תוכן לא היינו רואים שוב את משפחת בלות' על המסך. טוב, לפחות עד הסרט.

ס

סטן סיטוול – ג'ורג' האב אמנם מתייחס לסטן סיטוול כנמסיס שלו, אבל אם נביט לרגע מנקודת מבט אובייקטיבית – ג'ורג' האב הוא הנמסיס של סיטוול: מדובר באדם אדיב, מקצוען ונדבן אמיתי – כל מה שבני משפחת בלות' לעולם לא יהיו. אה, והוא גם חולה באלופציה אוניברסליס, מחלה שלא מאפשרת לו לגדל שיער. הפיאות והגבות המזוייפות שלו לא מפסיקים ליפול, להיגנב ולהתבלגן. ככה זה כשפוגשים את המשפחה.

ע

עיראק – זוכרים את הימים שבהם סדאם חוסיין היה האויב מספר 1 של ארצות הברית? ובכן, בימי המלחמה בעיראק החליטו יוצרי "משפחה בהפרעה" להכניס את הדמויות שלהם היישר ללב המאפליה ולהתחיל את הסיפור מעסקת בניית בתים מפוקפקת בין סדאם חוסיין לג'ורג' האב. עם תפיסתו הממשית של סדאם, בסדרה יצרו מחווה נהדרת לתמונות שנצרבו בעיניהם של מליוני אמריקאים, והפכו את ג'ורג' האב לסדאם קטן בעצמו.

"עשיתי טעות ענקית" – היו הרבה טעויות ענקיות, אבל אף אחת מהן לא היתה שלמה לפני שג'וב אמר את המשפט הדרמטי והמופלא הזה, שזכה לאורך הסדרה גם לווריאציות שונות ומשונות, ממש כמו שגג טוב אמור להיות.

פ

פרנקלין – הוא לא רק בדיחה חוזרת, הוא חלק מהמשפחה. והוא הדבר הכי גזעני ופוגעני שיכול לצוץ בדעתו של עשיר מפונק שרוצה להיות קוסם. בובת הפיתום של ג'וב היא שחורה, בעלת אפרו וקווי מתאר בסגנון קריקטורה שחורה משנות ה-20. אין ספק ששיאה הגיע עם הדואט "זה לא קל להיות לבן" בין ג'וב לבין הבובה שהוא מחזיק ביד. אה, ועדיין רואים את השפתיים של ג'וב זזות.

צ

צפייה מצטברת – זה הוא ערך מוסף נדיר ש"משפחה בהפרעה" הוסיפה לארסנל המורכב של הסיטקום. אם בסיטקום הקלאסי תוך 2-3 פרקים כל אחד כבר יודע לזהות את הרפליקות החוזרות, חבורתו של מיטשל הורוויץ הרבתה לייצר גגים חוזרים בתדירות רבה, ורק צפייה רציפה ואינטנסיבית מאפשרת לקלוט את רובם. או האתר הזה.

ק

קסמים – אם כבר מקצועות מגוחכים, אז למה לא אחד שמהותו היא גיחוך? בני משפחת בלות' לא ממש נאלצו לעבוד עבור הכסף שלהם, אז הם בנו לעצמם חלומות אבסורדיים ומטופשים. כמו להיות קוסם דרמטי מאוד. ג'וב מתעקש שהקסמים שלו הם "אשליות" כי "תעלולים זה משהו שזונה עושה עבור כסף". מצד שני, כמה מהרגעים המצחיקים בסדרה קורים כשג'וב הורג יונה או מבלבל בין מטבע מהשרוול לנוזל מצתים.

ר

רון האוורד – תאמינו או לא, הג'ינג'י המקריח, אחד השחקנים-במאים-מפיקים החזקים בהוליווד, הוא אחד מהכוחות המובילים של הסדרה. מעבר לזכות הראשונים על הגיוס של הורוויץ ליצירת הפרויקט, הוא גם זוכה להיות המספר הכל יודע של הסדרה, דמות מצחיקה ועגולה בפני עצמה ואחד מהכלים הקומים והעלילתיים הכי טובים של "משפחה בהפרעה".

ש

שואו-ביזנס – מפה לשם, מתוך הסדרה ההוליוודית הזו עלתה ביקורת לא קטנה על עולם האוננות המנטלית של התעשייה: בדמותה של מייבי שהופכת בהינף קאץ' פרייז למפיקה מצליחה; טוביאס השחקן הכושל; ואפילו האדפטציה שהסיפור של משפחת בלות' עבר בתכניות תחקירים. פארודיות ביקורתיות וחדות.

ת

תרנגול – כן, החיה. מה שהחל כבדיחה חביבה בתסריט שבה ג'וב אמור לרקוד את "ריקוד התרנגול" שלו כדי להתגרות באחיו הקטן הפך לאחד הגגים האהובים בסדרה. לאורך התכנית מתברר שלא רק ג'וב מחקה תרנגול באופן מוזר, אלא שלכל חבר משפחה יש גרסה משלו לתרנגול, על תנועותיו וקולותיו. ברגע קתרזיס מושלם רוקדים רוב חברי המשפחה את מגוון גרסאות התרנגול שלהם כשמייקל, האדם היחיד במשפחה שלא התנתק עד כדי כך מהמציאות, שואל בבירור "מישהו במשפחה הזו בכלל ראה תרנגול?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully