וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר והמשורר ז'ורז' מוסטקי הלך לעולמו

23.5.2013 / 12:29

מוסטקי, המבצע, המשורר והמלחין הצרפתי הנודע, שמזוהה עם שירים רומנטיים ונחשב לאחד מהקולות הבולטים של עידן השאנסון, הלך לעולמו בגיל 79

הזמר הצרפתי הנודע ז'ורז' מוסטקי הלך לעולמו היום (חמישי) בניס שבצרפת, כך אישר איש יחסי הציבור שלו. מוסטקי, 79, משורר, מלחין ומבצע נודע, מזוהה בעיקר עם סגנון השאנסון ועם שירים רומנטיים, ונחשב לאחד מגדולי הזמרים הצרפתים בכל הזמנים.

מוסטקי נולד בשם יוסף מוסטקי באלכסנדריה שבמצרים, למשפחה יהודית-יוונית. בביתו דיברו יוונית ואיטלקית, אולם המשפחה היגרה בהיותו בן 17 לצרפת, והוריו היו קשורים מאז ומתמיד לתרבות הצרפתית ואף שלחו אותו ללמוד בבית ספר צרפתי.

בעקבות ההשפעה של אלילו הגדול, זמר השאנסון ז'ורז' ברסאנס, שינה מוסטקי את שמו והחל לכתוב שירים. בהיותו בן 24 פגש את הזמרת האגדית אדית פיאף, שהיתה אז בת 43, ולאחר שהשניים החלו לנהל רומן הוא גם כתב לה את השירים "מילורד" שהפך לאחד מלהיטיה הגדולים. בהמשך נפצעו השניים בתאונת דרכים, שפגעה בצורה אנושה בבריאותה של פיאף - שמתה חמש שנים לאחר מכן.

הוא הפך לזמר באופן רשמי בשנת 1966, עם צאת אלבומו הראשון, "Le Metèque", שזכה להצלחה גדולה. מוסטקי היה מראשוני הזמרים-כותבי-השירים בצרפת, ואף כונה לעתים "בוב דילן הצרפתי", אולם המשיך לכתוב גם לזמרים אחרים – איב מונטאן, דלידה, ברברה ועוד רבים. מוסטקי שר לאורך הקריירה שלו במגוון שפות, ואף הלחין מוזיקה לקולנוע.

מוסטקי ביקר בישראל והופיע בה מספר פעמים. כמו כן הושפע מהתרבות הישראלית, ואף תירגם לצרפתית את "איילת אהבים", שירו של המשורר היווני מנוס חאג'ידאקיס, מהגרסה העברית של נעמי שמר. בתמורה, אמנים ישראלים רבים ביצעו לאורך השנים גרסאות עבריות של שיריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully