וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": החתונה המשפילה בעולם

24.5.2013 / 0:22

‏דאינריז מגדילה את הצבא שלה בלי מאמץ, גנדרי זוכה לסקס משגע אבל מאבד דם, וטיריון סוף סוף מתחתן, אבל עובר השפלה חסרת תקדים בדרך לחופה. וגם: הזומבים באים, בערך

ברוכים הבאים לבלוג "משחקי הכס"! ועכשיו שוב התזכורת, כי מתברר שאם המשפטים הבאים לא נכתבים בתחילת כל סקירה אז הטוקבקיסטים מיד מתחילים שוב לצעוק עלינו שאנחנו לא מבינים כלום כי לא קראנו את הספרים: אנחנו מתייחסים לסדרת הטלוויזיה ‏כאל סדרת טלוויזיה. השוואות לספרים ייתכנו, אבל נקודת המוצא היא שהסדרה והספרים שעליה ‏היא מבוססת אינם אותו הדבר, והסדרה לא נמדדת על פי מידת הנאמנות שלה לספרים. לא ‏תמצאו כאן ספוילרים מעבר לפרק האחרון ששודר (עונה 3, פרק 8) או לקטעים המקבילים ‏בספרים.

בלוג "משחקי הכס": כל הכתבות

והשבוע, העניין העיקרי היה כמובן החתונה – הראשונה מבין כמה חתונות גדולות שצפויות להגיע בקרוב. טיריון וסאנסה באו בברית הנישואין, לצערם של שניהם, וחלק גדול מהפרק עסק בחתונה ובעניינים שסביבה במעלה מלך, וגם הקדיש זמן רב לדאינריז וסטאניס - מה שהותיר מקום רק לקווי עלילה מעטים אחרים. וזה בסדר גמור. הפרקים האלה, שמתרכזים בקווי עלילה מרכזיים מעטים, נוטים להיות הפרקים המוצלחים יותר של הסדרה, בניגוד לפרקים שמדלגים הלוך ושוב בין עשרות עלילות שונות ומספקים לנו חצי דקה מכל אחד מהם. במילים אחרות, זה בסדר גמור שלא קיבלנו הפעם עוד סצינת חלום חסרת פואנטה של בראן או עוד סצינה של ג'ון שלג וייגריט הולכים בלי להגיע לשום מקום. כשיקרה להם משהו מעניין, בטח יודיעו לנו.

אז איך הייתה החתונה? מאממת. קודם כל, אולם האירועים היה ממש בטוב טעם, כמו שאומרים: היה אפשר בהחלט לצלם את זה באיזו כנסיה, ורוב הצופים לא היו מבחינים בהבדל. אבל זו אינה כנסיה, זהו ספט, המלא במוטיבים של הכוכב בעל שבעת החודים, המייצגים את שבעת האלים של ווסטרוז. למעצבי התפאורה מגיע צל"ש. כמו בכל חתונה, היו כמה רגעים לא נעימים (ג'ופרי השמוק לוקח לטיריון את השרפרף), קרובי משפחה שמביכים זה את זה (טייווין זועף על טיריון, טיריון מתפרץ על ג'ופרי), סבתות שמדברות יותר מדי (ליידי אולנה השולטת מנסה לעשות סדר באילן היוחסין ההולך ומסתבך של משפחות לאניסטר-טיירל-סטארק) ואנשים ששותים יותר מדי (טיריון – אם כי הרושם הברור היה שהוא לא באמת היה שיכור כפי שהוא עושה את עצמו). והדי.ג'יי גם היה מעולה. חוץ מ"בואי כלה" וברכות בוידאו היה פה הכל. הבעיה היחידה, מבחינת סאנסה בעיקר, היתה שהחתונה אכן התרחשה, ושום ווסטלי לא פרץ אל האולם ברגע האחרון כדי לעצור אותה. ‏

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לך הביתה, טיריון, אתה שיכור!/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאנסה לא מתה על השידוך, כמובן, אבל באמת שהיא קיבלה את הלאניסטר הטוב יותר. טיריון מוותר ‏על חובתו (מבחינת אבא טייווין) לממש את הנישואין בחדר המיטות, בעיקר אחרי שהוא שומע שאשתו ‏הטריה היא רק בת 14. גם אם זה לגמרי לא אמין – סופי טרנר, המגלמת את סאנסה, היא בת 17 ולא ‏נראית יום אחד פחות מזה. לא נורא. היו לנו כבר בסדרה גילוי עריות, עינויים וסטיות, אנחנו נסתדר ‏גם בלי פדופיליה להשלמת הסריה.‏

עוד כוכבת של החתונה היתה סרסיי, שלקראת חתונתה שלה הולכת ומאבדת את העשתונות ואת מעט היכולת הפוליטית שהיתה לה. בעוד מרג'רי, כהרגלה, שופעת חיוכים וזורחת, לסרסיי נמאס מזה והיא אומרת "בפעם הבאה שתקראי לי 'אחותי' אני אחנוק אותך בשנתך" (מסר דומה לזה שרצו אנשים רבים להעביר בבחירות האחרונות לנפתלי בנט). מאוחר יותר, על המרפסת לאור ירח, היא פוגשת את בעלה לעתיד, לוראס. קולן של ציפורים נשמע, האווירה הקסומה כמעט משכרת, ריח היין נישא ברוח וזוג האוהבים היפהפיים נראה כל כך מושלם יחד, כשהיא סותמת לו את הפה ב"לאף אחד לא אכפת מה אבא שלך אמר לך פעם" ועוזבת אותו לבדו לאור הירח. לעולם לא נדע מה היה הדבר שאבא של לוראס פעם אמר לו.

אריה סטארק מתעוררת לצידו של כלב השמירה, ומחליטה לרסק לו את הראש עם אבן. הוא אמנם מתעורר לפני סוף התהליך, אבל מחליט לזרום עם זה, ולתת לאריה צ'אנס אחד לפצח לו את הראש. אריה, כדרכה בקודש, מחליטה לא לעשות כלום. זה כבר לא מפתיע. אף אחד ב"משחקי הכס" לא בטוח, כל אחד יכול למות, אבל יש לכלל הזה יוצא מהכלל אחד: אנשים שאריה רוצה, מתכוונת או יכולה להרוג. הם בטוחים לחלוטין.

יש גם חדשות טובות – לאריה וגם לנו! כלב השמירה, מתברר, לא מתכוון לקחת אותה חזרה למעלה מלך – מה יש לו לחפש שם? מתברר שהוא בעצם עושה את מה שהאחווה למריחת זמן לא עשתה, ולוקח אותה ישר לכיוון משפחתה, כדי לקבל את הפרס המגיע לו על כך. אם הכל יילך כמתוכנן, אריה תצטרף אל הסטארקים האחרים בחתונת טאלי/פריי בתאומים, ולסדרה יהיה חוט עלילה פרום אחד פחות לעקוב אחריו.

ונעבור לפינתנו: אלף ואחת תירוצים מטופשים במיוחד להכניס לסדרה עירום. והפעם: מליסנדרה מארחת את גנדרי בחדרו שבדרגונסטון, ופתאום מחליטה שבא לה עליו, מתפשטת ופרקטיקלי אונסת אותו. ורגע אחר כך – קושרת אותו למיטה ומנחיתה לו עלוקות על איברים רגישים במיוחד. הוא ככל הנראה חווה את אובדן הזיקפה המהיר ביותר מאז.... מאז תיאון בפרק הקודם, למעשה.

עכשיו, בהחלט לא כואב לראות את מליסנדרה מתפשטת, אדרבה, שתעשה מה שהיא רוצה אם חם לה. אבל האם זאת באמת היתה הדרך היחידה להשיג את דמו של גנדרי? אין עוד כמה שומרים בדרגונסטון, שהיו יכולים להחזיק אותו כמה רגעים בעוד היא מביאה את העלוקות? או אולי – מכיוון שכמתברר, ובניגוד לצפוי, היא לא ניסתה להרוג אותו – גנדרי היה מסכים בעצמו לדקור את האצבע ולתרום כמה טיפות דם, אם היא היתה מבקשת ממנו יפה? אנשים תורמים דם כל יום, אם רק פונים אליהם בנועם. לא צריך לשים לאנשים עלוקות על הביצים. זה פשוט לא מנומס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר פתח כרטיס תורם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל אופן. יש לנו שלוש עלוקות עם דם מלכותי. עלוקות וודו, מתברר. סטאניס זורק אותן לאש אחת אחת, כשהוא נוקב כאריה בשעתה בשלושה שמות של מלכים-מתחזים, שלהשקפתו תפסו את מקומו הראוי: ג'ופרי (ווהו! רק אם אפשר לשים גם לו איזו עלוקה או חמש על הבולבול לפני שהורגים אותו, בכלל יהיה נפלא), רוב סטארק (אוקיי, זה פחות משמח) ובאלון גרייג'וי. רגע, מי? אבא של תיאון? מה הוא קשור בכלל? אפילו לא ראינו אותו בעונה הזאת. האם גם הוא הכריז על עצמו כמלך והולך לכבוש את ווסטרוז? אם כן, הוא שומר על פרופיל נמוך למדי. סטאניס היה כנראה מועיל לעצמו הרבה יותר אילו היה נוקב בשמה של דאינריז, אבל למרבה המזל נראה שהוא מעולם לא שמע עליה.

אל האור כבר הוכיח לא אחת בסדרה שהכשפים שלו עובדים. מליסנדרה כבר ילדה תינוק-עשן, אחרי הכל, ובריק דונדאריון חזר לחיים כמה פעמים. אז אם מליסנדרה אומרת שהעלוקות השרופות יביאו למותם – או לפחות, יעשו משהו לא נעים – לשלושת האנשים שבשמם נקב סטאניס, אולי שווה להקשיב לה. אבל למרבה הצער מתברר שההשפעה, אם אכן יש כזו, אינה מיידית, כיוון שג'ופרי מסיים את הפרק בעודו בחיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסר מזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאינריז והבנים השניים: ‏דאינריז כבר לא צריכה לעשות שום דבר כדי שהצבא שלה יילך ויגדל. היא צריכה רק לשבת ולהיות יפה וסמכותית, ואויביה כורתים זה לזה את הראש כדי להצטרף אליה. דאינריז היא גם, באופן עקבי, קו העלילה שמעניק את הסיפוקים המיידיים ביותר בסדרה: פחות מחצי פרק עבר מהרגע שבו פגשנו לראשונה את מירו מנהיג "הבנים השניים" הדוחה שמשום מה חשב שהטרדה מינית היא הדרך הטובה ביותר לגשת אל דאינריז פרי-סער אם הדרקונים, ועד שחזינו בראשו מתגלגל על הרצפה. דאינריז מסיימת את הפרק עם עוד אלפיים לוחמים, בנוסף לשמונת אלפי הלא-טמאים, שלושה דרקונים, המון עבדים משוחררים ומתורגמנית עם מבטא דותראקי מצוין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תסמכו על בחור שהתחביב המרכזי שלו הוא הרג וזונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאם הסכין: ב"בפרקים הקודמים של משחקי הכס..." בתחילת הפרק הראו לנו, משום מה, את הסצינה שבה סאם מציג את סכין האובסידיאן שמצא אי שם ואומר "אני לא יודע מה זה עושה". המממ, מעניין אם יש סיכוי שהסכין הזה יבוא לידי ביטוי בפרק הזה. סאם וגילי עדיין בדרך האינסופית אל החומה, כשלמרבה ההפתעה, הם מותקפים על ידי אחד מאותם זומבים לבנים שחשבנו שכבר עזבו כולם את הסדרה והיגרו ל"המתים המהלכים" שם הם יקבלו קצת יחס וזמן מסך. סאם דוקר אותו בחרב. החרב לא משפיעה על הזומבי, כי הוא זומבי. סאם דוקר אותו בסכין האובסידיאן שהזכירו לנו ב"בפרקים הקודמים" – והזומבי קופא ומתפורר. אהא! אז זה מה שזה עושה. תגובתו של סאם: לקום ולברוח מיד – כשהוא שוכח מאחור את הסכין. בואו נתעכב על זה עוד רגע: הבנאדם הרגע גילה את התגלית הכי חשובה בחיים שלו, הנשק היחיד שפוגע בזומבים, דבר שעשוי בהחלט להציל את חייו, שלא לדבר על חייהם של אלפים נוספים - והוא משאיר את הנשק הזה מאחור ובורח. סאם, אנחנו יודעים שאתה חושב שכולם תמיד צוחקים עליך כי אתה שמן. הם לא. הם צוחקים עליך כי אתה אידיוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצד ימין: טמבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע הבא לא ישודר פרק, למרבה הצער. כדי שלא להרגיש בחוסר, אתם יכולים לדאוג לעצמכם לחוויה של פרק חדש של הסדרה במו ידיכם: קחו סצינות של בראן, סאם, ג'ון ורוב הולכים ולא מגיעים לשום מקום, תקרינו אותם בלופ אינסופי, ופעם ברבע שעה תעברו לערוץ פלייבוי לדקה. רק בעוד שבועיים נגיע לחתונה הבאה. בטח יהיה שמח, אומרים שהקייטרינג בתאומים מעולה.

נעדרים: אף אחד מהבנים לבית משפחת סטארק לא נראה בפרק הזה: בראן וחבריו, ג'ון שלג ושות', רוב בע"מ, והאח המאומץ שסרח, תיאון. גם ג'יימי ובריאן נעדרו, למרבה הצער.

דמויות מתות: שניים ממנהיגי הבנים השניים. לא הפסד גדול.

עירום לא רלוונטי: מליסנדרה קופצת על גנדרי, וזונה אלמונית אצל שכירי החרב. סצינת האמבטיה של דאינריז לא נכללת בספירה כיוון שהעירום, לשם שינוי, היה רלוונטי - דאני מצליחה להקרין כח אפילו כשהיא פגיעה וחסרת כל הגנה.

הסצינה: לאף אחד לא אכפת מה אבא של לוראס אמר לו.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully