וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי פרצוף דורש אגרוף": וינסנט קרת'ייזר מ"מד מן" מסביר את סוד ההצלחה. ראיון

וינסנט קרת'ייזר שמגלם את פיט הזועף מ"מד מן" לא יכול להיות יותר שונה מהדמות שלו. בראיון הוא מספר על ההבדלים ועל כך שהוא לעולם לא יוכל להיות גבר-גבר כמו ג'ון האם

בעיצומה של עונתה השישית, "מד מן" ממשיכה להיות אחת הדרמות המדוברות והמוערכות בנות זמננו, הרבה בזכות הכתיבה, הלוק הכובש של שנות ה-60 וכמובן אנסמבל השחקנים שלה. לצד דמויות מובילות בסדרה, כמו דון דרייפר ורוג'ר סטרלינג, מתבלטת גם דמותו של פיט קמפבל, התקציבאי והשותף הזוטר במשרד הפרסום "סטרלינג קופר דרייפר פרייס", אותו מגלם השחקן וינסנט קרת'ייזר.

יחד עם חבריו לסדרה, זכה קרת'ייזר פעמיים בפרס איגוד שחקני המסך (SAG) לצוות השחקנים הטוב ביותר בדרמת טלוויזיה, והוא עצמו הצליח להפוך את דמותו של פיט קמפבל השאפתן לאחת החביבות על צופי הסדרה, למרות ואולי בזכות הפגמים שלו לאורך העונות. קרת'ייזר עצמו סיפר בעבר בראיונות שגם הוא לא הצטיין בעבר במונוגמיה, אך מעבר לכך הוא שונה בתכלית מפיט ומקיים אורח חיים מינימליסטי. עד לפני שנתיים סירב לקנות לעצמו מכונית, חי ללא תלות בפריטים חומרניים ובדיעבד הוא מודה שעבר תקופות קיצוניות וכי החופש ממגבלות הוא שמניע אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פשוט לחיות עונה שלמה כפיט. וינסנט קרת'ייזר מ"מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאמן לעיקרון ציפור הדרור, לראיון במלון הבברלי ווילשיר בבברלי הילס הוא מגיע נינוח, לא מעונב ועם שקית ניילון ובה פירות חתוכים, אותם ינשנש לאורך השיחה. בלי להתנצל, הוא מסביר שאנשי יחסי הציבור הרעיבו אותו מאז החל ביום הראיונות האינטנסיבי. "זה לא פשוט ביום גדוש בראיונות לא לפלוט דברים שאסור לי לחשוף על מה שצפוי לדמות שלי", הוא מסביר את התשישות ששורה עליו. "הרבה מהסדרה זה החיוניות השיווקית וכל מה שבולט לעין. למשל, שמת לב שהחלק הקדמי של השיער שלי מגולח ומדולל כדי שיהיה לפיט מראה מקריח? מדובר בפרוצדורה של כמעט שעה מדי בוקר בחדר האיפור".

קשה לך לחיות עם פיט?

"בסיום תקופת צילומים של כל עונה, אני תמיד מוצא עצמי זועף אחרי שגילמתי לאורך זמן את פיט קמפבל. הוא לא אדם פשוט לעטות על עצמך, ובסוף כל יום צילומים כשאני מוריד את הפרצוף שלו אני נושם לרווחה. בתחילת צילומי העונה זה עוד לא משפיע עליי כל כך, אבל לקראת הסוף אני לא נחמד לאנשים סביבי. כשבת הזוג שלי מצלצלת אליי אני מעדיף לסיים את השיחה וללכת לישון. האתגר בתפקיד הוא שלמעשה שוכנת בתוכי דמות אפלה ורגזנית כל הזמן".

אתה חושב שפיט יכול להיות גבר אלפא מוביל כמו דון דרייפר?

"אני לעולם לא אוכל להיות כמו ג'ון האם, אני לא באמת גבר ובטח שלא מאצ'ו כמוהו. כל בוקר אני מצמיד בכוח את השדיים שלי לבטן כדי להסתיר אותם, בבקשה אל תביט (צוחק). אבל כמו שדון לא בוגר במובנים מסוימים של אישיותו, כך פיט הוא גבר בזכות עצמו באספקטים מסוימים, אף שהוא עדיין לא הבולט. בכל מתאר חברתי צריך אחד כזה. חייבים אנשים שילכו בעקבות המנהיג, כי אחרת עלול לפרוץ מרד והספינה כולה תטבע".

כבר מרגישים את הסוף לקראת העונה האחרונה בשנה הבאה?

"כשאתה אומר 'הסוף' אתה מתכוון שהחלק האיכותי בקריירה שלי עומד להסתיים? אל תתבייש לומר. ייתכן מאוד שזה נכון אבל מה כבר אפשר לעשות. הסיכוי שאעבוד שוב בפרויקט שכתוב כל כך טוב כמו הסדרה הזאת הוא אפסי, משום שקשה למצוא חומרים ברמת כתיבה כה גבוהה. תאר לעצמך שאתה אוחז בנערה יפהפייה ואז היא עוזבת אותך. אתה יכול להתאבל על הפרידה, אבל עדיף יותר להתמקד בתקופה היפה שבילית במחיצתה. זה בסדר להיות עצוב, אבל גם לשמוח שזכיתי לחוות את הסדרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להיות דון דרייפר? לא גברי מספיק בשביל זה. ג'ון האם ו-וינסנט קרת'ייזר מ"מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרת'ייזר, בן 34, הצעיר מבין שישה אחים, גדל במיניאפוליס והגיע ללוס אנג'לס לטובת לימודי תואר ראשון בהיסטוריה ב-UCLA. במשך שנים הופיע בסרטים קטנים ובתפקידי משנה בטלוויזיה, ובהם תפקיד קטן בסדרה "אנג'ל". הפריצה הגיעה עם "מד מן". הוא לא רק גרף שבחים על הופעתו בתפקיד פיט קמפבל וביסס את מעמדו בתעשייה, אלא גם מצא על הסט את הנערה יפה שלו – השחקנית אלקסיס בלדל, שגילמה בעונה הקודמת את בת', עמה ניהל רומן מחוץ לנישואין. בעוד פרשיית האהבים של השניים הסתיימה במכות בין פיט לבעלה של בת', כשהיא עצמה נשלחה לטיפולים בשוק חשמלי, במציאות השניים התארסו בחודש מרץ.

בסוף העונה החמישית אומר פיט לבת' שהוא תמיד חשב שהוא צריך לרפא את עצמו, אך גילה שמדובר בפצע פתוח שאין ביכולתו לאחות. זוהי תמצית המהות של הדמות שעליו לגלם, מספר קרת'ייזר ברגע נטול שנינות ותחכום מתאמץ, שאפיין עד כה את הראיון. "פיט הוא אדם לא מאושר כי כלל אין לו היכולת לחוות אושר בחייו", הוא מסביר. "היתה לו ילדות נטולת אהבה, כמתבקש ממי שגדל במשפחה של לבנים מיוחסים, שיש להם כל מה שהם רוצים והם לא מוצאים בזה כל פסול".

מה היית מאחל לו לעונה האחרונה?

"אני אשמח אם דמותה של בת' תשוב והם יגשימו את אהבתם ויברחו לקליפורניה. אולי אז הוא ימצא את האושר. אולם אני בספק שתרחיש כזה יקרה, כי יותר הגיוני שהסיום יהיה מאוד שקט ופשוט עבורו, מאשר גרנדיוזי כמו שתיארתי. מאוד אהבתי אישית איך שסיימו את 'הסופרנוס', למשל. החיים ממשיכים הלאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנראה שיש לו פרצוף שמרגיז בריונים קשוחים. וינסנט קרת'ייזר מ"מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתה חובב של סדרות דרמה כמו "הסופרנוס"?

"כמעט תמיד אני מלוהק לדרמות כאלו, כי זה בא לי יותר בקלות מתברר מצד מלהקים, אבל אני מעדיף דברים מצחיקים. אני אוהב לצפות בקומדיות יותר מאשר בדרמות, גם כי על הדרך גיליתי שקומיקאים הם אנשים מאוד מדוכאים בחייהם האישיים ושחקנים טראגיים הם מאושרים. כנראה שעדיף לדבוק בדרמות ולהישאר אדם שמח".

אתה מקבל תגובות שליליות בגלל פיט ברחוב?

"למען האמת לא מזהים אותי ברחוב בתור פיט, אבל בלי קשר יש לי את אחד הפרצופים שכנראה ממש דורש אגרוף. תמיד אני הבחור בבר שמרגיז את הקשוחים שנמצאים בסביבה. העולם הוא מקום עצבני וזה מגיע לי".

"מד מן" משודרת בימי שבת ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

חובבי "מד מן"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully